Teoretická část bakalářské práce se v úvodu zabývá charakteristikou stáří a jeho procesu. Zodpovídá související otázky o stáří a přibližuje stáří jako společenský fenomén. Dále objasňuje pojmy jako gerontopedagogika, andragogika, gerontologie
a pojmy s tímto související. Závěr teoretické části je věnován vzdělávání v postproduktivním věku a U3V.
Praktická část vyhodnocuje průzkum mapujícího charakteru. Průzkum byl proveden dotazníkovou metodou na U3V na UTB ve Zlíně u studentů-seniorů studující Internet v praxi a navazují obor Internet a informační média. Cílem bylo přiblížit statistiku identifikačních údajů, motivaci, dále také co studenti hodnotí kladně na studiu a organizaci, ale také zápory, které by mohly pomoci ke změně k lepšímu.
Anotace v angličtině
The theoretical part in the introduction deals with the characteristics of age and its process. It takes the responsibility for issues related to the old age and it shows the old age as a social phenomenon. It also clarifies the terms like gerontopedagogy, education about adults, gerontology, and concepts that are associated with it. Conclusion of the theoretical part is devoted to the education in advanced, retirement age and U3A. The practical part evaluates the research of charting character. The survey was conducted by questionnaire method of U3A and TBU senior students in Zlin, who are studying the Internet in the practice (in process) and following field that is called Internet and information media. The aim of this work was to bring the statistics of identifying data, motivation, as well as student´s positive view of studying and organization, but also negatives which could help to improve.
Klíčová slova
stáří, senior, postproduktivní věk, studium, U3V
Klíčová slova v angličtině
old age, senior, retirement age, education - study, U3A.
Rozsah průvodní práce
61 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část bakalářské práce se v úvodu zabývá charakteristikou stáří a jeho procesu. Zodpovídá související otázky o stáří a přibližuje stáří jako společenský fenomén. Dále objasňuje pojmy jako gerontopedagogika, andragogika, gerontologie
a pojmy s tímto související. Závěr teoretické části je věnován vzdělávání v postproduktivním věku a U3V.
Praktická část vyhodnocuje průzkum mapujícího charakteru. Průzkum byl proveden dotazníkovou metodou na U3V na UTB ve Zlíně u studentů-seniorů studující Internet v praxi a navazují obor Internet a informační média. Cílem bylo přiblížit statistiku identifikačních údajů, motivaci, dále také co studenti hodnotí kladně na studiu a organizaci, ale také zápory, které by mohly pomoci ke změně k lepšímu.
Anotace v angličtině
The theoretical part in the introduction deals with the characteristics of age and its process. It takes the responsibility for issues related to the old age and it shows the old age as a social phenomenon. It also clarifies the terms like gerontopedagogy, education about adults, gerontology, and concepts that are associated with it. Conclusion of the theoretical part is devoted to the education in advanced, retirement age and U3A. The practical part evaluates the research of charting character. The survey was conducted by questionnaire method of U3A and TBU senior students in Zlin, who are studying the Internet in the practice (in process) and following field that is called Internet and information media. The aim of this work was to bring the statistics of identifying data, motivation, as well as student´s positive view of studying and organization, but also negatives which could help to improve.
Klíčová slova
stáří, senior, postproduktivní věk, studium, U3V
Klíčová slova v angličtině
old age, senior, retirement age, education - study, U3A.
Zásady pro vypracování
V práci se pokusím nejprve objasnit pojmy gerontologie, geriatrie, gerantagogika apod., stáří jako společenský fenomén (biologické, sociální a kalendářní stáří), charakteristika procesu stárnutí, biologické, tělesné a duševní změny ve stáří, gerantagogika a andragogika, význam vzdělávání ve stáří, formy vzdělávání v postproduktivním věku, univerzity třetího věku, tvůrčí schopnosti ve stáří, kreativita v postproduktivním věku a ve stáří.
V praktické části se zúčastním chodu holešovského Domova důchodců. Pokusím se získat kazuistický příběh.
Data budu získávat dotazníkovou metodou.
Cílem práce bude získat náhled na životní postoj seniorů, a jak jsou s schodem domova důchodců spokojeni.
Zásady pro vypracování
V práci se pokusím nejprve objasnit pojmy gerontologie, geriatrie, gerantagogika apod., stáří jako společenský fenomén (biologické, sociální a kalendářní stáří), charakteristika procesu stárnutí, biologické, tělesné a duševní změny ve stáří, gerantagogika a andragogika, význam vzdělávání ve stáří, formy vzdělávání v postproduktivním věku, univerzity třetího věku, tvůrčí schopnosti ve stáří, kreativita v postproduktivním věku a ve stáří.
V praktické části se zúčastním chodu holešovského Domova důchodců. Pokusím se získat kazuistický příběh.
Data budu získávat dotazníkovou metodou.
Cílem práce bude získat náhled na životní postoj seniorů, a jak jsou s schodem domova důchodců spokojeni.
Seznam doporučené literatury
DESSAINTOVÁ, M.-P. Nezačínejte stárnout. 1. vyd. Praha: Portál, 1999, 232 s. ISBN 80-7178-255-6
KURIC, J. a kol. Ontogenetická psychologie. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, n.p., 1986, 264 s.
KLÍMOVÁ-FÜGNEROVÁ, M. Umění ne stárnout. 1. vyd. Praha: Práce, 1970, 208 s.
HOVORKA, J. Cesta do stáří aneb dopisy i pro mladé. 2. vyd. Praha: ROH, 1980, 320 s.
KARSTEN, H. Ženy-muži. 1. vyd. Praha: Portál, 2006, 183 s.
Seznam doporučené literatury
DESSAINTOVÁ, M.-P. Nezačínejte stárnout. 1. vyd. Praha: Portál, 1999, 232 s. ISBN 80-7178-255-6
KURIC, J. a kol. Ontogenetická psychologie. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, n.p., 1986, 264 s.
KLÍMOVÁ-FÜGNEROVÁ, M. Umění ne stárnout. 1. vyd. Praha: Práce, 1970, 208 s.
HOVORKA, J. Cesta do stáří aneb dopisy i pro mladé. 2. vyd. Praha: ROH, 1980, 320 s.
KARSTEN, H. Ženy-muži. 1. vyd. Praha: Portál, 2006, 183 s.