Tato bakalářská práce se zaměřuje na vzdělávací multimediální aplikaci určenou pro děti předškolního věku. Formou počítačové hry, zaměřené na výuku anglického jazyka. Studuje vývoj, současný stav a dostupnost těchto multimediálních výukových aplikací ve snaze dosáhnout co nejlepších výsledků. Cíl, navrhnout zábavnou formou hru pro děti z mateřských škol, která nabízí nové možnosti v oblasti vzdělávání tzv. škola hrou.
Annotation in English
This bachelor thesis is focusing on educating multimedia aplication dedicated to preschool children. The computer game form, focused on learning of english language. It study evolution, actual status and availability of these multimedia education aplications in order to achive best results possible. Target, to design in amusing way preschool children game, that offers new possibilites in education area, so called Learn through games.
Keywords
děti a počítač, internet, interaktivní/multimediální aplikace, graficky uživatelské rozhraní, e-learning, anglický jazyk, animace, hra, pohádka, Mateřská škola
Keywords in English
children and computer, internet, interactive / multimedia applications, graphical user interface, e-learning, English language, animation, games, fairy tale, preschool
Length of the covering note
60 s., 11 s. obr. příloh.
Language
CZ
Annotation
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vzdělávací multimediální aplikaci určenou pro děti předškolního věku. Formou počítačové hry, zaměřené na výuku anglického jazyka. Studuje vývoj, současný stav a dostupnost těchto multimediálních výukových aplikací ve snaze dosáhnout co nejlepších výsledků. Cíl, navrhnout zábavnou formou hru pro děti z mateřských škol, která nabízí nové možnosti v oblasti vzdělávání tzv. škola hrou.
Annotation in English
This bachelor thesis is focusing on educating multimedia aplication dedicated to preschool children. The computer game form, focused on learning of english language. It study evolution, actual status and availability of these multimedia education aplications in order to achive best results possible. Target, to design in amusing way preschool children game, that offers new possibilites in education area, so called Learn through games.
Keywords
děti a počítač, internet, interaktivní/multimediální aplikace, graficky uživatelské rozhraní, e-learning, anglický jazyk, animace, hra, pohádka, Mateřská škola
Keywords in English
children and computer, internet, interactive / multimedia applications, graphical user interface, e-learning, English language, animation, games, fairy tale, preschool
Research Plan
Provedení rešerše.
Analýza současného problému / stavu.
Postup práce, volba technologií.
Vypracování projektu.
Zhodnocení projektu a jeho uplatnění v praxi.
Research Plan
Provedení rešerše.
Analýza současného problému / stavu.
Postup práce, volba technologií.
Vypracování projektu.
Zhodnocení projektu a jeho uplatnění v praxi.
Recommended resources
ZEC, Peter. International yearbook communication design 2008/2009. Reddot edition 2008
WEIDEMANN, Julius. Web Design: Interactive & Games. TASCHEN 2008
WEIDEMANN, Julius. Illustration Now. TASCHEN 2004
Recommended resources
ZEC, Peter. International yearbook communication design 2008/2009. Reddot edition 2008
WEIDEMANN, Julius. Web Design: Interactive & Games. TASCHEN 2008
WEIDEMANN, Julius. Illustration Now. TASCHEN 2004