Ambicí bakalářské práce je pomocí dostupných literárních zdrojů, internetových uměleckých portálů a odborných článků analyzovat vznik módy a značky. Dále pak první prezentace módy ve stylu módních ilustrací a následném zastoupení módních fotografií. Také analyzování druhů portfolií a jejich využití. Posléze navrhnout portfolio pro módní návrhářku Evu Lojdovou. Tato práce obsahuje dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části byla použita SWOT analýza, jejíž závěry se staly jedním z východisek pro navrhování. Praktická část je věnována třem okruhům mé práce. Módní fotografii modelů šatů od Evy Lojdové a následné zpracování tištěného a elektronického portfolia pro tuto módní návrhářku.
Anotace v angličtině
Bachelor´s ambition of the project is fashion analysis by using literatury sources, art web portals and professional articles and analyze the emergence of fashion brands. Than it is the first fashion presentation, in the way of the fashion illustration, fashion photography and analysis various types of portfolios and their feature use. Eventually propose portfolio for fashion designer Eva Lojdova. This project contains from two parts, theoretical and practical. There was SWOT analysis carried out in the theoretical part, whose findings has become one of the bases of design. Practical part is devoted to three lines of my work. The fashion photography of Eva Lojdova models and subsequent processing of printed and electronic portfolios for the fashion designer.
Ambicí bakalářské práce je pomocí dostupných literárních zdrojů, internetových uměleckých portálů a odborných článků analyzovat vznik módy a značky. Dále pak první prezentace módy ve stylu módních ilustrací a následném zastoupení módních fotografií. Také analyzování druhů portfolií a jejich využití. Posléze navrhnout portfolio pro módní návrhářku Evu Lojdovou. Tato práce obsahuje dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části byla použita SWOT analýza, jejíž závěry se staly jedním z východisek pro navrhování. Praktická část je věnována třem okruhům mé práce. Módní fotografii modelů šatů od Evy Lojdové a následné zpracování tištěného a elektronického portfolia pro tuto módní návrhářku.
Anotace v angličtině
Bachelor´s ambition of the project is fashion analysis by using literatury sources, art web portals and professional articles and analyze the emergence of fashion brands. Than it is the first fashion presentation, in the way of the fashion illustration, fashion photography and analysis various types of portfolios and their feature use. Eventually propose portfolio for fashion designer Eva Lojdova. This project contains from two parts, theoretical and practical. There was SWOT analysis carried out in the theoretical part, whose findings has become one of the bases of design. Practical part is devoted to three lines of my work. The fashion photography of Eva Lojdova models and subsequent processing of printed and electronic portfolios for the fashion designer.
1) Rešerže
2) Analýza
3) Stanovení zadání
4) Vypracování projektu
5) Vyhodnocení projektu
Zásady pro vypracování
1) Rešerže
2) Analýza
3) Stanovení zadání
4) Vypracování projektu
5) Vyhodnocení projektu
Seznam doporučené literatury
1) SEELINGOVA, CH. Století módy. Nakladatelství Slovart, 2000. ISBN: 80-7209-247-2
2) BRABCOVÁ, B. (překlad). Ze sbírek Ústavu odívání v Kjótu, Móda, Dějiny odívání 18., 19. a 20. století. Nakladatelství Slovart, 2003. ISBN: 3-8228-2624-3
3) KEANEY, M. Móda a reklama, učíme se od světových fotografů. Nakladatelství Slovart, 2007. ISBN: 978-80-7209-982-5
4) BAUDOT, F. Móda století, Nakladatelství Ikar.
5) BIRGUS, V., SCHEUFLER, P. Fotografie v českých zemích 1839-1999. Nakladatelství Grada Publishing, spol. s.r.o., 1999. ISBN: 80-7169-902-0
6) BAATZ, W. Malá encyklopedie fotografie. Nakladatelství Computer Press, 2004. ISBN: 80-251-0210-6
7) JONES, T., RUSHTON, S. Fashion now 2. Nakladatelství Taschen, 2008. ISBN: 978-3-8365-0336-5
8) PHILIPPI, S. (edice a layout). 2Oth Century Photography Museum Ludwig Cologne. Nakladatelství Taschen, 2005. ISBN: 3-8228-4083-1
9) KRAML, J. (překlad). 1000+ grafických prvků pro zřetelnější a jasněji čitelný design, od Grant Design Collaborative. Nakladatelství Slovart, 2009. ISBN: 978-80-7391-306-9
10) Bann, D. Polygrafická příručka, Nakladatelství Slovart, 2008. ISBN: 978-80-7391-029-7
11) BHASKARANOVÁ, L. Design publikací. Nakladatelství Slovart,2008. ISBN: 978-80-7209-993-1
Seznam doporučené literatury
1) SEELINGOVA, CH. Století módy. Nakladatelství Slovart, 2000. ISBN: 80-7209-247-2
2) BRABCOVÁ, B. (překlad). Ze sbírek Ústavu odívání v Kjótu, Móda, Dějiny odívání 18., 19. a 20. století. Nakladatelství Slovart, 2003. ISBN: 3-8228-2624-3
3) KEANEY, M. Móda a reklama, učíme se od světových fotografů. Nakladatelství Slovart, 2007. ISBN: 978-80-7209-982-5
4) BAUDOT, F. Móda století, Nakladatelství Ikar.
5) BIRGUS, V., SCHEUFLER, P. Fotografie v českých zemích 1839-1999. Nakladatelství Grada Publishing, spol. s.r.o., 1999. ISBN: 80-7169-902-0
6) BAATZ, W. Malá encyklopedie fotografie. Nakladatelství Computer Press, 2004. ISBN: 80-251-0210-6
7) JONES, T., RUSHTON, S. Fashion now 2. Nakladatelství Taschen, 2008. ISBN: 978-3-8365-0336-5
8) PHILIPPI, S. (edice a layout). 2Oth Century Photography Museum Ludwig Cologne. Nakladatelství Taschen, 2005. ISBN: 3-8228-4083-1
9) KRAML, J. (překlad). 1000+ grafických prvků pro zřetelnější a jasněji čitelný design, od Grant Design Collaborative. Nakladatelství Slovart, 2009. ISBN: 978-80-7391-306-9
10) Bann, D. Polygrafická příručka, Nakladatelství Slovart, 2008. ISBN: 978-80-7391-029-7
11) BHASKARANOVÁ, L. Design publikací. Nakladatelství Slovart,2008. ISBN: 978-80-7209-993-1