Diplomová práce se zabývá problematikou marketingu a marketingové komunikace jako nástroje kulturní politika města. V první části práce se věnuji teoretickým poznatkům problémové oblasti - východiskům a zásadám kulturní politiky měst a obcí, principům projektu Evropské hlavní město kultury a kultuře jako důležitému faktoru marketingu měst a obcí. V praktické části popisuji výchozí situaci kultury v Ostravě, zásady její kulturní politiky a analyzuji marketing a marketingovou komunikaci kandidatury města Ostravy na Evropské hlavní město kultury. V projektové části formuluji vlastní návrh na marketingovou komunikaci projektu Ostravy 2015 v případě získání titulu Evropské hlavní město kultury 2015.
Anotace v angličtině
The thesis deals with problems of the marketing and marketing communication as an implement of cultural policy of the city. First part presented main theory aspects of the subject - resources and theses of cultural policy of cities and regions, principles of European Capital of Culture project and culture a sa main factor of municipal marketing. Then I describe characteristic of cultural situation in Ostrava, theses of its cultural policy and analyze marketing and marketing communication of the City of Ostrava as a candidate for the title of European Capital of Culture. Last part of my thesis is a suggestion for marketing communication of the Ostrava 2015 project.
Klíčová slova
marketing, marketingová komunikace, kulturní politika, marketing měst a obcí, Evropské hlavní město kultury, marketingový mix, cílová skupina
Klíčová slova v angličtině
marketing, marketing communication, cultural policy, municipal marketing, Europen Capital of Culture, marketing mix, target groups
Rozsah průvodní práce
81 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingu a marketingové komunikace jako nástroje kulturní politika města. V první části práce se věnuji teoretickým poznatkům problémové oblasti - východiskům a zásadám kulturní politiky měst a obcí, principům projektu Evropské hlavní město kultury a kultuře jako důležitému faktoru marketingu měst a obcí. V praktické části popisuji výchozí situaci kultury v Ostravě, zásady její kulturní politiky a analyzuji marketing a marketingovou komunikaci kandidatury města Ostravy na Evropské hlavní město kultury. V projektové části formuluji vlastní návrh na marketingovou komunikaci projektu Ostravy 2015 v případě získání titulu Evropské hlavní město kultury 2015.
Anotace v angličtině
The thesis deals with problems of the marketing and marketing communication as an implement of cultural policy of the city. First part presented main theory aspects of the subject - resources and theses of cultural policy of cities and regions, principles of European Capital of Culture project and culture a sa main factor of municipal marketing. Then I describe characteristic of cultural situation in Ostrava, theses of its cultural policy and analyze marketing and marketing communication of the City of Ostrava as a candidate for the title of European Capital of Culture. Last part of my thesis is a suggestion for marketing communication of the Ostrava 2015 project.
Klíčová slova
marketing, marketingová komunikace, kulturní politika, marketing měst a obcí, Evropské hlavní město kultury, marketingový mix, cílová skupina
Klíčová slova v angličtině
marketing, marketing communication, cultural policy, municipal marketing, Europen Capital of Culture, marketing mix, target groups
Zásady pro vypracování
1. Na základě rešerše odborné literatury a zdrojů teoreticky definujte specifika kulturní politiky, projektu Evropské hlavní město kultury, marketingu a marketingové komunikace v oblasti kulturní politiky. Na základě aplikace takto získaných poznatků na prostředí projektu Ostrava 2015 - kandidát na evropské hlavní město kultury 2015 formulujte pracovní hypotézy své diplomové práce.
2. Zpracujte analýzu marketingu a marketingové komunikace projektu Ostrava 2015 v prvním kole soutěže o titul Evropské hlavní město kultury 2015.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry.
4. Navrhněte možnosti zlepšení a zefektivnění komunikace projektu Ostrava 2015.
Zásady pro vypracování
1. Na základě rešerše odborné literatury a zdrojů teoreticky definujte specifika kulturní politiky, projektu Evropské hlavní město kultury, marketingu a marketingové komunikace v oblasti kulturní politiky. Na základě aplikace takto získaných poznatků na prostředí projektu Ostrava 2015 - kandidát na evropské hlavní město kultury 2015 formulujte pracovní hypotézy své diplomové práce.
2. Zpracujte analýzu marketingu a marketingové komunikace projektu Ostrava 2015 v prvním kole soutěže o titul Evropské hlavní město kultury 2015.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry.
4. Navrhněte možnosti zlepšení a zefektivnění komunikace projektu Ostrava 2015.
Seznam doporučené literatury
De Pelsmacker, P., a kol, Marketingová komunikace, Praha, Grada, 2003, 581 s., ISBN 80-247-0254-1
Foret, M., Marketingová komunikace, Brno, Computer Press, 2006, 443 s., ISBN 80-251-1041-9
Chong, D., Arts Management, loondon, Routledge, 2002, 156 s., ISBN 0-415-23681-9
Kerrigan, F., Fraser P., Özbilgin, M., Arts Marketing, Great Britain, Elsevier Butterworth-Heinemann, 2004, 223 s., ISBN 0-7506-5968-8
Nekolný, B. a kol, Divadelní systémy a kulturní politika, Praha, Divadelní ústav, 2006, 152 s., ISBN 80-7008-197-X
Patočka, J., Lokální a regionální kultura v České republice: kulturní prostor, kulturní politika a kulturní dědictví, Praha, Aspi, 2008, 199 s., ISBN 978-80-7357
Peterková, J., Kulturní politika jako významný faktor jednoty Evropy, Praha, Vysoká škola ekonomická v Praze, 2001, 192 s., ISBN 80-245-0177-5
Seznam doporučené literatury
De Pelsmacker, P., a kol, Marketingová komunikace, Praha, Grada, 2003, 581 s., ISBN 80-247-0254-1
Foret, M., Marketingová komunikace, Brno, Computer Press, 2006, 443 s., ISBN 80-251-1041-9
Chong, D., Arts Management, loondon, Routledge, 2002, 156 s., ISBN 0-415-23681-9
Kerrigan, F., Fraser P., Özbilgin, M., Arts Marketing, Great Britain, Elsevier Butterworth-Heinemann, 2004, 223 s., ISBN 0-7506-5968-8
Nekolný, B. a kol, Divadelní systémy a kulturní politika, Praha, Divadelní ústav, 2006, 152 s., ISBN 80-7008-197-X
Patočka, J., Lokální a regionální kultura v České republice: kulturní prostor, kulturní politika a kulturní dědictví, Praha, Aspi, 2008, 199 s., ISBN 978-80-7357
Peterková, J., Kulturní politika jako významný faktor jednoty Evropy, Praha, Vysoká škola ekonomická v Praze, 2001, 192 s., ISBN 80-245-0177-5