Diplomová práce je pokračováním bakalářské práce autora z roku 2007, která končila otázkou, kudy se bude ubírat český rozhlasový trh (a s ním i Rádio Impuls) v následujících letech. Autor analyzuje konkurenci na celoplošné úrovni i v kontextu rozvoje regionálních sítí a shrnuje vývoj programu a marketingových komunikací Impulsu ve sledovaném období. V závěru doporučuje postupy, které mají RI pomoci udržet pozici tržního lídra v dalších letech.
Anotace v angličtině
The thesis is a continuation of author's bachelor thesis from 2007 which ended question, which way will become the Czech radio market (and the Radio Impuls) in the coming years. The author analyzes the competition on nationwide level in the context of developing regional networks and summarizes the development program and marketing communications of Impuls monitored in the period. In the end recommends procedures to help keep the RI market leader position in the coming years.
Klíčová slova
Rádio Impuls, Evropa 2, Frekvence 1, Český rozhlas, Radiožurnál, Blaník, rozhlasový trh, poslechovost, positioning, SWOT analýza, Radio projekt, marketingová komunikace
Klíčová slova v angličtině
Radio Impuls, Evropa 2, Frekvence 1, Český rozhlas, Radiožurnál, Blaník, Hey, radio market, reach, positioning, SWOT analysis, Radio projekt, marketing communication
Rozsah průvodní práce
95 s., 12 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je pokračováním bakalářské práce autora z roku 2007, která končila otázkou, kudy se bude ubírat český rozhlasový trh (a s ním i Rádio Impuls) v následujících letech. Autor analyzuje konkurenci na celoplošné úrovni i v kontextu rozvoje regionálních sítí a shrnuje vývoj programu a marketingových komunikací Impulsu ve sledovaném období. V závěru doporučuje postupy, které mají RI pomoci udržet pozici tržního lídra v dalších letech.
Anotace v angličtině
The thesis is a continuation of author's bachelor thesis from 2007 which ended question, which way will become the Czech radio market (and the Radio Impuls) in the coming years. The author analyzes the competition on nationwide level in the context of developing regional networks and summarizes the development program and marketing communications of Impuls monitored in the period. In the end recommends procedures to help keep the RI market leader position in the coming years.
Klíčová slova
Rádio Impuls, Evropa 2, Frekvence 1, Český rozhlas, Radiožurnál, Blaník, rozhlasový trh, poslechovost, positioning, SWOT analýza, Radio projekt, marketingová komunikace
Klíčová slova v angličtině
Radio Impuls, Evropa 2, Frekvence 1, Český rozhlas, Radiožurnál, Blaník, Hey, radio market, reach, positioning, SWOT analysis, Radio projekt, marketing communication
Zásady pro vypracování
1. S využitím teoretických a informačních zdrojů charakterizujte základní pojmy o rozhlasových médiích. Identifikujte český rozhlasový trh ve sledovaném období se zaměřením na celoplošné stanice.
2. Stanovte cíle diplomové práce, formulujte hypotézy a zvolte odpovídající metodologii k jejich ověření ve vztahu k zadanému tématu práce.
3. Analyzujte současnou situaci rozhlasového trhu v České republice, na kterém Rádio Impuls působí. Zaměřte se na programovou strukturu stanice a posuďte efektivnost strategie marketingových komunikací s využitím analýz (charakterizovaných v teoretické části).
4. S využitím výsledků analýz navrhněte v projektové části novou strategii vhodnou pro udržení podílu na rozhlasovém trhu.
5. Závěrem zhodnoťte splnění cílů, ověřte hypotézy a stručně predikujte možnost uplatnění nových postupů rozhlasových formátů.
Zásady pro vypracování
1. S využitím teoretických a informačních zdrojů charakterizujte základní pojmy o rozhlasových médiích. Identifikujte český rozhlasový trh ve sledovaném období se zaměřením na celoplošné stanice.
2. Stanovte cíle diplomové práce, formulujte hypotézy a zvolte odpovídající metodologii k jejich ověření ve vztahu k zadanému tématu práce.
3. Analyzujte současnou situaci rozhlasového trhu v České republice, na kterém Rádio Impuls působí. Zaměřte se na programovou strukturu stanice a posuďte efektivnost strategie marketingových komunikací s využitím analýz (charakterizovaných v teoretické části).
4. S využitím výsledků analýz navrhněte v projektové části novou strategii vhodnou pro udržení podílu na rozhlasovém trhu.
5. Závěrem zhodnoťte splnění cílů, ověřte hypotézy a stručně predikujte možnost uplatnění nových postupů rozhlasových formátů.
Seznam doporučené literatury
DEFLEUR, Melvin L., BALLOVÁ-ROKEACHOVÁ, Sandra J. Teorie masové komunikace. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-099-8.
HANKUSOVÁ, V.: Vývoj výzkumu rozhlasových posluchačů. Praha : Nakladatelství Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1092-2.
JIRÁK, Jan, KÖPPLOVÁ, Barbara. Masová média. 1. vyd. Praha : Portál, 2009. ISBN: 978-80-7367-466-3.
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing Management. 12. vydání. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
PELSMACKER, Patrick De, GEUENS, Maggie, VAN DEN BERGH, Joeri. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1.
REIFOVÁ, Irena. Slovník mediální komunikace. 1. vyd. Praha : Portál, 2004. ISBN: 80-7178-926-7.
Seznam doporučené literatury
DEFLEUR, Melvin L., BALLOVÁ-ROKEACHOVÁ, Sandra J. Teorie masové komunikace. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-099-8.
HANKUSOVÁ, V.: Vývoj výzkumu rozhlasových posluchačů. Praha : Nakladatelství Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1092-2.
JIRÁK, Jan, KÖPPLOVÁ, Barbara. Masová média. 1. vyd. Praha : Portál, 2009. ISBN: 978-80-7367-466-3.
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing Management. 12. vydání. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
PELSMACKER, Patrick De, GEUENS, Maggie, VAN DEN BERGH, Joeri. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1.
REIFOVÁ, Irena. Slovník mediální komunikace. 1. vyd. Praha : Portál, 2004. ISBN: 80-7178-926-7.