Diplomová práce se věnuje postavení současného předplatitele Hospodářských novin ve srovnání s novým předplatitelem tohoto deníku. Teoretická část pojednává o marketingo-vých komunikacích, marketingu, postavení médií a roli řízení vztahů se zákazníky. Prak-tická část analyzuje současný přístup k novým předplatitelům, tak i věrnostní program pro současné předplatitele prostřednictvím dotazníkového šetření. Vedle toho analyzuje i na-bídku předplatného tzv. seriozních celostátních deníků v České republice. Kromě jednot-livých procesů, které jsou úzce provázány s prodejem předplatného sledovaného titulu, probírá i východiska pro úspěšnou implementaci systému řízení vztahů se zákazníky (Customer Relationship Management - CRM) do vnitrofiremního prostředí vydavatele. V rámci projektové části přináší návrh krátkodobých opatření vedoucích ke zvýšení efek-tivity prodeje předplatného, která je možné realizovat ještě před implementací systému CRM. Dlouhodobá opatření přinášejí návrh implementace systému CRM.
Anotace v angličtině
This thesis analyses the position of the current subscriber of Hospodářské noviny in com-parison with a new subscriber of this daily newspaper. The theoretical part deals with marketing communication, marketing and media position and with Customer Relation-ship Management. The practical part analyses the current approach to new subscribers and the loyalty bonus for the existing subscribers through a questionnaire survey. This part also examines the subscription of so called ‘‘reliable’q national daily newspapers in the Czech Republic. The thesis is beside particular processes closely linked to the sale of subscription of the monitored media also concerned with the basis of successful imple-mentation of Customer Relationship Management (CRM) to the internal environment of the publisher. The project part proposes short-time measures to increase the efficiency of the subscription sales, which could be carried out before the implementation of the CRM system. Long-term measures focus on the implementation of the CRM system.
Diplomová práce se věnuje postavení současného předplatitele Hospodářských novin ve srovnání s novým předplatitelem tohoto deníku. Teoretická část pojednává o marketingo-vých komunikacích, marketingu, postavení médií a roli řízení vztahů se zákazníky. Prak-tická část analyzuje současný přístup k novým předplatitelům, tak i věrnostní program pro současné předplatitele prostřednictvím dotazníkového šetření. Vedle toho analyzuje i na-bídku předplatného tzv. seriozních celostátních deníků v České republice. Kromě jednot-livých procesů, které jsou úzce provázány s prodejem předplatného sledovaného titulu, probírá i východiska pro úspěšnou implementaci systému řízení vztahů se zákazníky (Customer Relationship Management - CRM) do vnitrofiremního prostředí vydavatele. V rámci projektové části přináší návrh krátkodobých opatření vedoucích ke zvýšení efek-tivity prodeje předplatného, která je možné realizovat ještě před implementací systému CRM. Dlouhodobá opatření přinášejí návrh implementace systému CRM.
Anotace v angličtině
This thesis analyses the position of the current subscriber of Hospodářské noviny in com-parison with a new subscriber of this daily newspaper. The theoretical part deals with marketing communication, marketing and media position and with Customer Relation-ship Management. The practical part analyses the current approach to new subscribers and the loyalty bonus for the existing subscribers through a questionnaire survey. This part also examines the subscription of so called ‘‘reliable’q national daily newspapers in the Czech Republic. The thesis is beside particular processes closely linked to the sale of subscription of the monitored media also concerned with the basis of successful imple-mentation of Customer Relationship Management (CRM) to the internal environment of the publisher. The project part proposes short-time measures to increase the efficiency of the subscription sales, which could be carried out before the implementation of the CRM system. Long-term measures focus on the implementation of the CRM system.
1. S využitím teoretických a informačních zdrojů charakterizujte základní pojmy o tištěných médiích a identifikujte zásady řízení vztahů se zákazníky včetně teoretické charakteristiky aplikovaných analýz.
2. Stanovte cíle diplomové práce a formulujte hypotézy ve vztahu k zadanému tématu práce.
3. Analyzujte současnou situaci trhu, na kterém deník Hospodářské noviny působí. Posuďte hledisko využívání a efektivnost marketingové strategie a řízení vztahů se zákazníky s využitím analýz (charakterizovaných v teoretické části).
4. S využitím výsledků analýz navrhněte v projektové části novou strategii pro zefektivnění prodeje předplatného a péče o zákazníky, stanovte její realizaci v čase, určete zpětnou vazbu a způsob kontroly cílů.
5. Závěrem zhodnoťte splnění cílů, verifikujte hypotézy a stručně charakterizujte ekonomickou náročnost vašich návrhů.
Zásady pro vypracování
1. S využitím teoretických a informačních zdrojů charakterizujte základní pojmy o tištěných médiích a identifikujte zásady řízení vztahů se zákazníky včetně teoretické charakteristiky aplikovaných analýz.
2. Stanovte cíle diplomové práce a formulujte hypotézy ve vztahu k zadanému tématu práce.
3. Analyzujte současnou situaci trhu, na kterém deník Hospodářské noviny působí. Posuďte hledisko využívání a efektivnost marketingové strategie a řízení vztahů se zákazníky s využitím analýz (charakterizovaných v teoretické části).
4. S využitím výsledků analýz navrhněte v projektové části novou strategii pro zefektivnění prodeje předplatného a péče o zákazníky, stanovte její realizaci v čase, určete zpětnou vazbu a způsob kontroly cílů.
5. Závěrem zhodnoťte splnění cílů, verifikujte hypotézy a stručně charakterizujte ekonomickou náročnost vašich návrhů.
Seznam doporučené literatury
JIRÁK, Jan, KÖPPLOVÁ, Barbara. Média a společnost. 1. vyd. Praha : Portál, s.r.o., 2003. 207 s. ISBN 80-7178-697-7.
CHLEBOVSKÝ, Vít. CRM řízení vztahů se zákazníky. 1. vyd. Brno : Computer Press, a.s., 2005. 190 s. ISBN 80-251-0798-1.
MCLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím. 1. vyd. Praha : Odeon, 1991. 348 s.
KOTLER, Philip. Marketing Management. 10. rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, spol. s r.o., 2001. 719 s. ISBN 80-247-0016-6.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing a reklama. 1. vyd. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2003. 169 s. ISBN 80-7318-140-1.
Seznam doporučené literatury
JIRÁK, Jan, KÖPPLOVÁ, Barbara. Média a společnost. 1. vyd. Praha : Portál, s.r.o., 2003. 207 s. ISBN 80-7178-697-7.
CHLEBOVSKÝ, Vít. CRM řízení vztahů se zákazníky. 1. vyd. Brno : Computer Press, a.s., 2005. 190 s. ISBN 80-251-0798-1.
MCLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím. 1. vyd. Praha : Odeon, 1991. 348 s.
KOTLER, Philip. Marketing Management. 10. rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, spol. s r.o., 2001. 719 s. ISBN 80-247-0016-6.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing a reklama. 1. vyd. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2003. 169 s. ISBN 80-7318-140-1.