Diplomová práce si klade za cíl popsat sponzoring jako takový. Definovat jeho podstatu, jmenovat nejčastější chyby při užití sponzoringu jako součásti komunikačního mixu a navrhnout správný postup realizace sponzoringových aktivit.
Tato diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou, která vyúsťuje v projektovou část. Teoretická část diplomové práce je pak dále rozdělena do několik kapi-tol seřazených v logickém sledu, ve snaze vytvořit konzistentní text v návaznosti na již zmíněná fakta. Tento oddíl si klade za úkol definovat sponzoring jako pojem a definovat jeho význam v kontextu systému marketingových komunikací.
Anotace v angličtině
The thesis aims to describe a sponsorship itself: to define its essence, to appoint the most common mistakes when using sponsorships as part of the communication mix and to sug-gest correct way of implementation of sponsoring activities.
This thesis is divided into theoretical and practical, which results in a project part. The the-oretical part is then further divided into several chapters arranged in logical sequence in order to create consistent text following the already mentioned facts. This section aims to define the sponsoring as a concept and define its meaning in the context of marketing communications.
Klíčová slova
sponzoring, efektivita, cílová skupina, image, sportovní sponzoring, partnerství, smlouva, měřitelnost sponzoringu, projekt, událost
Diplomová práce si klade za cíl popsat sponzoring jako takový. Definovat jeho podstatu, jmenovat nejčastější chyby při užití sponzoringu jako součásti komunikačního mixu a navrhnout správný postup realizace sponzoringových aktivit.
Tato diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou, která vyúsťuje v projektovou část. Teoretická část diplomové práce je pak dále rozdělena do několik kapi-tol seřazených v logickém sledu, ve snaze vytvořit konzistentní text v návaznosti na již zmíněná fakta. Tento oddíl si klade za úkol definovat sponzoring jako pojem a definovat jeho význam v kontextu systému marketingových komunikací.
Anotace v angličtině
The thesis aims to describe a sponsorship itself: to define its essence, to appoint the most common mistakes when using sponsorships as part of the communication mix and to sug-gest correct way of implementation of sponsoring activities.
This thesis is divided into theoretical and practical, which results in a project part. The the-oretical part is then further divided into several chapters arranged in logical sequence in order to create consistent text following the already mentioned facts. This section aims to define the sponsoring as a concept and define its meaning in the context of marketing communications.
Klíčová slova
sponzoring, efektivita, cílová skupina, image, sportovní sponzoring, partnerství, smlouva, měřitelnost sponzoringu, projekt, událost
1. Definujte sponzoring jako pojem a definujte jeho význam v kontextu systému marketingových komunikací. Vyjmenujte hlavní formy sponzoringu.
2. Uveďte nejčastější chyby při užití sponzoringu jako součásti komunikačního mixu.
3. Popište příklady z praxe, definujte jejich cíle a plnění.
4. Proveďte analýzu celkového výsledku sponzoringu z pohledu plnění cílů.
5. Na základě výsledků analýzy vyhodnoťte výsledek kampaně.
6. Na základě zjištěných dat zpracujte doporučení pro další použití sponzoringu v kampani.
Zásady pro vypracování
1. Definujte sponzoring jako pojem a definujte jeho význam v kontextu systému marketingových komunikací. Vyjmenujte hlavní formy sponzoringu.
2. Uveďte nejčastější chyby při užití sponzoringu jako součásti komunikačního mixu.
3. Popište příklady z praxe, definujte jejich cíle a plnění.
4. Proveďte analýzu celkového výsledku sponzoringu z pohledu plnění cílů.
5. Na základě výsledků analýzy vyhodnoťte výsledek kampaně.
6. Na základě zjištěných dat zpracujte doporučení pro další použití sponzoringu v kampani.
Seznam doporučené literatury
BAJČAN, Roman. Techniky public relations, aneb jak pracovat s médii. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-096-1.
BERNDT, Ralph, ALTOBBELLI, Caldie Fantapié, SANDER, Matthias, Mezinárodní marketingový management, Brno: Computer Press, 2007, ISBN 978-80-251-1641-8
KELLER, Kevin Lane, Strategické řízení značky, Praha: Grada Publishing, 2007, ISBN 978-80-247-1481-3
KOTLER, Philip., TRIAS DE BES, Ferdinando. Inovativní marketing. Jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0921-X.
VYSEKALOVÁ, Jitka, MIKEŠ, Jiří, Reklama-jak dělat reklamu, Praha: Grada Publishing, 2007, ISBN 978-80-247-2001-2
Seznam doporučené literatury
BAJČAN, Roman. Techniky public relations, aneb jak pracovat s médii. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-096-1.
BERNDT, Ralph, ALTOBBELLI, Caldie Fantapié, SANDER, Matthias, Mezinárodní marketingový management, Brno: Computer Press, 2007, ISBN 978-80-251-1641-8
KELLER, Kevin Lane, Strategické řízení značky, Praha: Grada Publishing, 2007, ISBN 978-80-247-1481-3
KOTLER, Philip., TRIAS DE BES, Ferdinando. Inovativní marketing. Jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0921-X.
VYSEKALOVÁ, Jitka, MIKEŠ, Jiří, Reklama-jak dělat reklamu, Praha: Grada Publishing, 2007, ISBN 978-80-247-2001-2