Tato diplomová práce si klade za cíl vypracování vhodné komunikační strategie pro Městský úřad v Holešově v souvislosti s připravovaným přemístěním sociálně slabých občanů z rozšířeného centra ve Školní ulici do jiných částí města. Vzhledem k tomu, že velkou část těchto občanů tvoří romské rodiny, jedná se s ohledem na veřejné mínění a zkušenosti z jiných měst o velmi citlivou záležitost, která by v případě špatně zvolené strategie mohla poškodit dobré jméno města. Proto je potřeba stanovit takový postup, který pomůže městskému úřadu celý problém optimálně vyřešit. Kromě jiného vhodně zvolenými prioritami, na které by měl být při komunikační kampani kladen důraz. Tato práce obsahuje poměrně obsáhlou část týkající se podobného problému, který řešili ve Vsetíně v roce 2006. Právě zkušenosti ze stěhování romských rodin z centra Vsetína a především prezentace této operace ve veřejném prostoru napovídají, že dobře naplánovaná a také provedená komunikační strategie je jedním z důležitých předpokladů úspěchu celého záměru.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma work is to elaborate some convenient communication strategy for municipality (town hall) in Holešov in connection with prepared relocation of underprivileged citizens from expanded centre in Skolni street to the other parts of town. Because of the fact that sizable part of these citizens is created by Gipsy families it has to be considerated as a very sensitive matter thanks to the public opinion and experiences from different towns. In case we did not select a suitable strategy, the reputation of our town could have been damaged. That is why it is needed to set such a procedure that would help to solve this problem optimally. In addition to it, there should be accentuated priorities during the communication campaign. This work also includes quite extensive part of problems regarding similar situation that was solved in Vsetin, 2006. This experience - when gipsy families were moved out of the town centre in Vsetin and also a presentation of this operation in public area show us, how it is one of the most important presumptions to reach a success of the entire plot while communication strategy is perfectly planned and realized.
Klíčová slova
Romové, Holešov, Školní ulice, komunikační strategie, public relations, sociálně ohrožené osoby.
Klíčová slova v angličtině
Key words:
Gypsies - Romes, Holesov, Skolni street, communication strategy, public relations, underprivileged people.
Rozsah průvodní práce
64 s., 6 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce si klade za cíl vypracování vhodné komunikační strategie pro Městský úřad v Holešově v souvislosti s připravovaným přemístěním sociálně slabých občanů z rozšířeného centra ve Školní ulici do jiných částí města. Vzhledem k tomu, že velkou část těchto občanů tvoří romské rodiny, jedná se s ohledem na veřejné mínění a zkušenosti z jiných měst o velmi citlivou záležitost, která by v případě špatně zvolené strategie mohla poškodit dobré jméno města. Proto je potřeba stanovit takový postup, který pomůže městskému úřadu celý problém optimálně vyřešit. Kromě jiného vhodně zvolenými prioritami, na které by měl být při komunikační kampani kladen důraz. Tato práce obsahuje poměrně obsáhlou část týkající se podobného problému, který řešili ve Vsetíně v roce 2006. Právě zkušenosti ze stěhování romských rodin z centra Vsetína a především prezentace této operace ve veřejném prostoru napovídají, že dobře naplánovaná a také provedená komunikační strategie je jedním z důležitých předpokladů úspěchu celého záměru.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma work is to elaborate some convenient communication strategy for municipality (town hall) in Holešov in connection with prepared relocation of underprivileged citizens from expanded centre in Skolni street to the other parts of town. Because of the fact that sizable part of these citizens is created by Gipsy families it has to be considerated as a very sensitive matter thanks to the public opinion and experiences from different towns. In case we did not select a suitable strategy, the reputation of our town could have been damaged. That is why it is needed to set such a procedure that would help to solve this problem optimally. In addition to it, there should be accentuated priorities during the communication campaign. This work also includes quite extensive part of problems regarding similar situation that was solved in Vsetin, 2006. This experience - when gipsy families were moved out of the town centre in Vsetin and also a presentation of this operation in public area show us, how it is one of the most important presumptions to reach a success of the entire plot while communication strategy is perfectly planned and realized.
Klíčová slova
Romové, Holešov, Školní ulice, komunikační strategie, public relations, sociálně ohrožené osoby.
Klíčová slova v angličtině
Key words:
Gypsies - Romes, Holesov, Skolni street, communication strategy, public relations, underprivileged people.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k problematice.
2. Stanovte cíle, metody a hypotézy práce.
3. Charakterizujte situaci v Holešově (přemístění sociálně slabých občanů) a na základě sběru sekundárních dat analyzujte komunikaci podobných problémů v jiných městech. Verifikujte hypotézy.
4. Zpracujte vhodnou komunikační strategii pro Městský úřad v Holešově v souvislosti se stěhováním sociálně slabých občanů. Stanovte případná omezení a alternativy pro její realizaci.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k problematice.
2. Stanovte cíle, metody a hypotézy práce.
3. Charakterizujte situaci v Holešově (přemístění sociálně slabých občanů) a na základě sběru sekundárních dat analyzujte komunikaci podobných problémů v jiných městech. Verifikujte hypotézy.
4. Zpracujte vhodnou komunikační strategii pro Městský úřad v Holešově v souvislosti se stěhováním sociálně slabých občanů. Stanovte případná omezení a alternativy pro její realizaci.
Seznam doporučené literatury
JANEČKOVÁ, L, VAŠTÍKOVÁ, M., Marketing měst a obcí, str.55, 56 a 57, 275, 276, Grada Publishing, 1999, 1. vyd. str. 184 s. ISBN 80-7169-750-8.
ČEPELKA, O., A PŘÁTELÉ, Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, str. 82,83, Nadace Omega, Liberec 1997, 250 s. ISBN 80-902376-0-6.
KOTLER, P.,ARMSTRONG, G., Marketing, str 627, 630, Grada Publishing 2004, 4. POSPÍŠIL, F., Efektivní Public Relations a media relations, str. 9, 40,41 a 9. Computer Press, Praha 2002, ISBN 80-7226-823-6.
BROUČEK, S., Základní pojmy etnické teorie, Český lid 1991, str. 240
GRYGAR,J., STÖCKELOVÁ, T., Příčiny a souvislosti stěhování vsetínských Romů z pavlačového domu č.p. 1336-zpráva z šetření, Úřad vlády ČR, 2007.
FORET,M. Komunikace s veřejností. Brno, 1994, Masarykova univerzita
Seznam doporučené literatury
JANEČKOVÁ, L, VAŠTÍKOVÁ, M., Marketing měst a obcí, str.55, 56 a 57, 275, 276, Grada Publishing, 1999, 1. vyd. str. 184 s. ISBN 80-7169-750-8.
ČEPELKA, O., A PŘÁTELÉ, Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, str. 82,83, Nadace Omega, Liberec 1997, 250 s. ISBN 80-902376-0-6.
KOTLER, P.,ARMSTRONG, G., Marketing, str 627, 630, Grada Publishing 2004, 4. POSPÍŠIL, F., Efektivní Public Relations a media relations, str. 9, 40,41 a 9. Computer Press, Praha 2002, ISBN 80-7226-823-6.
BROUČEK, S., Základní pojmy etnické teorie, Český lid 1991, str. 240
GRYGAR,J., STÖCKELOVÁ, T., Příčiny a souvislosti stěhování vsetínských Romů z pavlačového domu č.p. 1336-zpráva z šetření, Úřad vlády ČR, 2007.
FORET,M. Komunikace s veřejností. Brno, 1994, Masarykova univerzita