Diplomová práce se zaměřuje na aspekty reklamy pro děti, zejména na otázky spojené s lokalizací těchto reklam. Je možné komunikovat na děti celosvětově jednotnou kampaní, nebo je nutné lokalizovat kampaně i na děti? Ačkoliv je práce zaměřena na zkoumání reklamních kampaní značky LEGO, závěry této práce lze použít pro jakéhokoliv zadavatele, cílícího na děti.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses on advertising to children aspects. Particularly on issues related to the localization of these ads. Is it possible to communicate to children worldwide consistent campaigns, or is it necessary to localize the campaigns also to children? Although the work is focused on exploring the LEGO brand advertising campaigns, the findings of this study can be used for any advertiser focused to children.
Klíčová slova
děti, reklama, reklama pro děti, dítě jako spotřebitel, nákupní socializace dětí, nákupní chování, kultura, globální kampaň, glokální, lokalizace, interkulturní rozdíly, KidSpeak, LEGO, Millward Brown
Klíčová slova v angličtině
children, advertisement, advertising to children, child as a consumer, consumer behavior, culture, global campaign, glocal, localization, intercultural differences, KidSpeak, LEGO, Millward Brown
Rozsah průvodní práce
75 s., viii s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na aspekty reklamy pro děti, zejména na otázky spojené s lokalizací těchto reklam. Je možné komunikovat na děti celosvětově jednotnou kampaní, nebo je nutné lokalizovat kampaně i na děti? Ačkoliv je práce zaměřena na zkoumání reklamních kampaní značky LEGO, závěry této práce lze použít pro jakéhokoliv zadavatele, cílícího na děti.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses on advertising to children aspects. Particularly on issues related to the localization of these ads. Is it possible to communicate to children worldwide consistent campaigns, or is it necessary to localize the campaigns also to children? Although the work is focused on exploring the LEGO brand advertising campaigns, the findings of this study can be used for any advertiser focused to children.
Klíčová slova
děti, reklama, reklama pro děti, dítě jako spotřebitel, nákupní socializace dětí, nákupní chování, kultura, globální kampaň, glokální, lokalizace, interkulturní rozdíly, KidSpeak, LEGO, Millward Brown
Klíčová slova v angličtině
children, advertisement, advertising to children, child as a consumer, consumer behavior, culture, global campaign, glocal, localization, intercultural differences, KidSpeak, LEGO, Millward Brown
Zásady pro vypracování
1. Určete cíle práce, stanovte hypotézy.
2. Zpracujte teoretickou problematiku vnímání reklamy dětskými spotřebiteli a nákupní socializaci dětí, zařazení dětských reklam do širšího rámce teorie reklamy na základě prostudované literatury.
3. Popis globálního reklamního trhu a konkurence značky LEGO, analýza vybraných lokalizovaných reklamních sdělení
4. Stanovte metodiku průzkumné sondy-analýzy lokálních rozdílů v komunikačních strategiích konkrétní globální kampaně LEGO.
5. Analyzujte výsledky průzkumné sondy, potvrďte nebo vyvraťte stanovené hypotézy, navrhněte řešení v podobě projektu.
Zásady pro vypracování
1. Určete cíle práce, stanovte hypotézy.
2. Zpracujte teoretickou problematiku vnímání reklamy dětskými spotřebiteli a nákupní socializaci dětí, zařazení dětských reklam do širšího rámce teorie reklamy na základě prostudované literatury.
3. Popis globálního reklamního trhu a konkurence značky LEGO, analýza vybraných lokalizovaných reklamních sdělení
4. Stanovte metodiku průzkumné sondy-analýzy lokálních rozdílů v komunikačních strategiích konkrétní globální kampaně LEGO.
5. Analyzujte výsledky průzkumné sondy, potvrďte nebo vyvraťte stanovené hypotézy, navrhněte řešení v podobě projektu.
Seznam doporučené literatury
De PELSMACKER, Patrick, GEUENS, Maggie a Van den BERGH, Joeri. 2003. Marketingová komunikace. [překl.] Vlasta Šafaříková. Praha : Grada Publishing, 2003. str. 600. ISBN 80-247-0254-1.
LEGO Systems A/S. 2009. CZ&SK Market Review. Billund : autor neznámý, 2009. str. 3.
LEGO Systems A/S. Marketing Intelligence. 2009. Recipient-Based Market Factor Study, Market Factor analysis 2008. Viesegrad Countries: Poland, Hungary, Czech Republic, Russia, Comparison country: Germany. Billund : autor neznámý, 2009. str. 159.
McDOUGALL, Jean a CHANTREY, David. 2004. The making of tomorrow's consumers. Young consumers. 2004, Sv. 5, 4, stránky 8-18.
PRŮCHA, Jan. 2004. Interkulturní psychologie: Sociopsychologické zkoumání kultur, etnik, ras a národů. Praha : Portál, 2004. str. 199. ISBN 80-7178-885-6.
SCHIFFMAN, Leon G. a KANUK, Leslie Lazar. 2004. Nákupní chování: velká kniha k tématu Consumer Behaviour. [překl.] Vilém Jungmann. Brno : Computer Press, 2004. str. 633. ISBN 80-251-0094-4.
SOUKALOVÁ, Radomila. 2005. Projektový management. In: Studijní opory IV. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005. stránky 5-42. ISBN: 80-7318-322-6.
SVĚTLÍK, Jaroslav. 2003. Marketing pro evropský trh. Praha : Grada Publishing, 2003. str. 272. ISBN 80-247-0422-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2007. Psychologie reklamy. 3., rozšířené a aktualizované vydání. Praha : Grada Publishing, 2007. str. 296. ISBN 978-80-247-2196-5.
Seznam doporučené literatury
De PELSMACKER, Patrick, GEUENS, Maggie a Van den BERGH, Joeri. 2003. Marketingová komunikace. [překl.] Vlasta Šafaříková. Praha : Grada Publishing, 2003. str. 600. ISBN 80-247-0254-1.
LEGO Systems A/S. 2009. CZ&SK Market Review. Billund : autor neznámý, 2009. str. 3.
LEGO Systems A/S. Marketing Intelligence. 2009. Recipient-Based Market Factor Study, Market Factor analysis 2008. Viesegrad Countries: Poland, Hungary, Czech Republic, Russia, Comparison country: Germany. Billund : autor neznámý, 2009. str. 159.
McDOUGALL, Jean a CHANTREY, David. 2004. The making of tomorrow's consumers. Young consumers. 2004, Sv. 5, 4, stránky 8-18.
PRŮCHA, Jan. 2004. Interkulturní psychologie: Sociopsychologické zkoumání kultur, etnik, ras a národů. Praha : Portál, 2004. str. 199. ISBN 80-7178-885-6.
SCHIFFMAN, Leon G. a KANUK, Leslie Lazar. 2004. Nákupní chování: velká kniha k tématu Consumer Behaviour. [překl.] Vilém Jungmann. Brno : Computer Press, 2004. str. 633. ISBN 80-251-0094-4.
SOUKALOVÁ, Radomila. 2005. Projektový management. In: Studijní opory IV. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005. stránky 5-42. ISBN: 80-7318-322-6.
SVĚTLÍK, Jaroslav. 2003. Marketing pro evropský trh. Praha : Grada Publishing, 2003. str. 272. ISBN 80-247-0422-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2007. Psychologie reklamy. 3., rozšířené a aktualizované vydání. Praha : Grada Publishing, 2007. str. 296. ISBN 978-80-247-2196-5.