V bakalářské práci se zaměřuji na chování zákazníka a především na měření jeho spokojenosti s výrobky a doprovodnými službami. Teoreticky se věnuji budování vztahu se zákazníkem, jeho loajalitě a věrnosti k dané značce a také chování nespokojeného zákazníka. V druhé polovině teoretické části se zaměřuji na osvětlení důležitých pojmů jako marketingový výzkum, dotazník či metody jeho vyhodnocení. V praktické části zpracovávám údaje získané průzkumem spokojenosti odběratelů firmy Lidokov Trade, s.r.o. K vyhodnocení dotazníků používám shlukovou a korelační analýzu, dále popisnou statistiku a průměr vyjádřený procentní a škálovou hodnotou. Celou práci uzavírám doporučeními, které navrhuji firmě k dosažení vyšší spokojenosti jejích odběratelů.
Anotace v angličtině
In my Bachelor thesis, I focus on costumer´s satisfaction and especially on measurement of satisfaction with goods and related services. In theoretic part, I pay more attention to creation of relationship with customer and its loyalty and constancy to brand name and further to behaviour of unsatisfied customer. Then I concentrate on explanation of significant terms such as marketing research, question form or methods of its evaluation. In practical part, I exploit data received from the survey of customers´ satisfaction of Lidokov Trade, Ltd. I utilize cluster and correlation analysis, descriptive statistics and average expressed in percentage and scale amounts to analyze returned question forms from customers. At the end of my Bachelor thesis, I introduce my recommendation which are suggested to achieve higher satisfaction of customers of Lidokov Trade, Ltd.
Klíčová slova
Bakalářská, práce, spokojenost, odběratelé, zákazníci, průzkum, analýza
V bakalářské práci se zaměřuji na chování zákazníka a především na měření jeho spokojenosti s výrobky a doprovodnými službami. Teoreticky se věnuji budování vztahu se zákazníkem, jeho loajalitě a věrnosti k dané značce a také chování nespokojeného zákazníka. V druhé polovině teoretické části se zaměřuji na osvětlení důležitých pojmů jako marketingový výzkum, dotazník či metody jeho vyhodnocení. V praktické části zpracovávám údaje získané průzkumem spokojenosti odběratelů firmy Lidokov Trade, s.r.o. K vyhodnocení dotazníků používám shlukovou a korelační analýzu, dále popisnou statistiku a průměr vyjádřený procentní a škálovou hodnotou. Celou práci uzavírám doporučeními, které navrhuji firmě k dosažení vyšší spokojenosti jejích odběratelů.
Anotace v angličtině
In my Bachelor thesis, I focus on costumer´s satisfaction and especially on measurement of satisfaction with goods and related services. In theoretic part, I pay more attention to creation of relationship with customer and its loyalty and constancy to brand name and further to behaviour of unsatisfied customer. Then I concentrate on explanation of significant terms such as marketing research, question form or methods of its evaluation. In practical part, I exploit data received from the survey of customers´ satisfaction of Lidokov Trade, Ltd. I utilize cluster and correlation analysis, descriptive statistics and average expressed in percentage and scale amounts to analyze returned question forms from customers. At the end of my Bachelor thesis, I introduce my recommendation which are suggested to achieve higher satisfaction of customers of Lidokov Trade, Ltd.
Klíčová slova
Bakalářská, práce, spokojenost, odběratelé, zákazníci, průzkum, analýza
Proveďte literární rešerši týkající se hodnocení spokojenosti odběratelů.
Zpracujte formou dotazníku marketingový průzkum zkoumající spokojenost odběratelů firmy Lidokov Trade, s. r. o. s prodávanými výkony a službami spojenými s jejich prodejem.
Získaná data zpracujte vybranými metodami a interpretujte výsledky průzkumu.
Na základě analýzy vyslovte doporučení pro zvýšení spokojenosti odběratelů firmy Lidokov Trade, s. r. o.
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši týkající se hodnocení spokojenosti odběratelů.
Zpracujte formou dotazníku marketingový průzkum zkoumající spokojenost odběratelů firmy Lidokov Trade, s. r. o. s prodávanými výkony a službami spojenými s jejich prodejem.
Získaná data zpracujte vybranými metodami a interpretujte výsledky průzkumu.
Na základě analýzy vyslovte doporučení pro zvýšení spokojenosti odběratelů firmy Lidokov Trade, s. r. o.
Seznam doporučené literatury
1) PRACHÁR, Juraj. Marketing : obchodná a odbytová politika. 1. vyd. Bratislava : Alfa, 1971. 352 s.
2) LEHTINEN, Jarmo R.; STORBACKA, Kaj. Řízení vztahů se zákazníky. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2002. 168 s. ISBN 80-7169-813-X.
3) KAČER, Robert; MYNÁŘOVÁ, Lenka; SVOBODOVÁ, Hana. Informace pro marketing. Ostrava : AKS, 1994. 74 s. ISBN 80-85798-16-6.
4) KUNČAR, Slavomil. Marketing pro všechny : marketing spolehlivá cesta k úspěšnému podnikání. Krnov : Slakun. 414 s. ISBN 80-901211-0-1.
5) KOTLER, Philip. Marketing od A do Z : osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer. 1. vyd. Praha : Management Press, 2003. ISBN 80-7261-082-1.
Seznam doporučené literatury
1) PRACHÁR, Juraj. Marketing : obchodná a odbytová politika. 1. vyd. Bratislava : Alfa, 1971. 352 s.
2) LEHTINEN, Jarmo R.; STORBACKA, Kaj. Řízení vztahů se zákazníky. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2002. 168 s. ISBN 80-7169-813-X.
3) KAČER, Robert; MYNÁŘOVÁ, Lenka; SVOBODOVÁ, Hana. Informace pro marketing. Ostrava : AKS, 1994. 74 s. ISBN 80-85798-16-6.
4) KUNČAR, Slavomil. Marketing pro všechny : marketing spolehlivá cesta k úspěšnému podnikání. Krnov : Slakun. 414 s. ISBN 80-901211-0-1.
5) KOTLER, Philip. Marketing od A do Z : osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer. 1. vyd. Praha : Management Press, 2003. ISBN 80-7261-082-1.