Předmětem bakalářské práce je ekonomická analýza trhu indoorového lezectví pro územní oblast Moravy. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji marketingovému výzkumu, analýze trhu a sportu jako službě. Praktická část je zaměřena na ekonomickou analýzu trhu, která byla uskutečněna v několika krocích. Prvním z nich je popis cílového trhu s použitím Porterovy analýzy pěti konkurenčních sil, následně je uvedena analýza zákazníků, analýza nabídky a analýza poptávky. Na základě zjiš-těných výsledků uvádím v závěrečné části návrh podobného zařízení nabízejícího služby indoorového lezectví ve Zlíně.
Anotace v angličtině
Topic of this bachelor thesis is the market analysis of indoor climbing in Morava. Thesis is divided in two parts - theoretical and practical part. Theoretical part is describing concepts of marketing research, market analysis and sport as a service. Practical part concerns about market analysis, which is carried out in particular steps. The first one is description of the target market by using Porter analysis of five competition forces model. After that I realise customer, supply and demand analysis. At the end by using conclusions of all the analyses I make up a scheme of sport institution supplying indoor climbing in Zlín.
Klíčová slova
analýza trhu, poptávka, nabídka, konkurence, marketingový výzkum, lezení na umělých stěnách, Porterova analýza pěti konkurenčních sil.
Klíčová slova v angličtině
market analysis, demand, supply, competition, marketing research, indoor climbing, Porter analysis of five competition forces model.
Rozsah průvodní práce
81
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem bakalářské práce je ekonomická analýza trhu indoorového lezectví pro územní oblast Moravy. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji marketingovému výzkumu, analýze trhu a sportu jako službě. Praktická část je zaměřena na ekonomickou analýzu trhu, která byla uskutečněna v několika krocích. Prvním z nich je popis cílového trhu s použitím Porterovy analýzy pěti konkurenčních sil, následně je uvedena analýza zákazníků, analýza nabídky a analýza poptávky. Na základě zjiš-těných výsledků uvádím v závěrečné části návrh podobného zařízení nabízejícího služby indoorového lezectví ve Zlíně.
Anotace v angličtině
Topic of this bachelor thesis is the market analysis of indoor climbing in Morava. Thesis is divided in two parts - theoretical and practical part. Theoretical part is describing concepts of marketing research, market analysis and sport as a service. Practical part concerns about market analysis, which is carried out in particular steps. The first one is description of the target market by using Porter analysis of five competition forces model. After that I realise customer, supply and demand analysis. At the end by using conclusions of all the analyses I make up a scheme of sport institution supplying indoor climbing in Zlín.
Klíčová slova
analýza trhu, poptávka, nabídka, konkurence, marketingový výzkum, lezení na umělých stěnách, Porterova analýza pěti konkurenčních sil.
Klíčová slova v angličtině
market analysis, demand, supply, competition, marketing research, indoor climbing, Porter analysis of five competition forces model.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě literatury zpracujte teoretická východiska z oblasti marketingového výzkumu.
Vymezte teoretická východiska týkající se sportu jako služby.
II. Praktická část
Proveďte průzkum trhu indoorového lezectví pro územní oblast Moravy.
Vypracujte výzkum poptávky po tomto sportu.
Na základě analýz navrhněte strukturu a klíčové vlastnosti nového zařízení nabízejícího indoorové lezectví ve Zlíně.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě literatury zpracujte teoretická východiska z oblasti marketingového výzkumu.
Vymezte teoretická východiska týkající se sportu jako služby.
II. Praktická část
Proveďte průzkum trhu indoorového lezectví pro územní oblast Moravy.
Vypracujte výzkum poptávky po tomto sportu.
Na základě analýz navrhněte strukturu a klíčové vlastnosti nového zařízení nabízejícího indoorové lezectví ve Zlíně.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] FORET, M., STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada, 2003. 160 s. ISBN 80-247-0385-8.
[2] HAUGE, P. Průzkum trhu. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 234 s. ISBN 80-7226-917-8.
[3] HOBZA, V., REKTOŘÍK, J. Základy ekonomie sportu. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2006. 191 s. ISBN 80-86929043.
[4] KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
[5] VOMÁČKO, S., BOŠTÍKOVÁ, S. Lezení na umělých stěnách. 1. vyd. Praha: Grada, 2003. 132 s. ISBN 80-247-2174-0.
Seznam doporučené literatury
[1] FORET, M., STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada, 2003. 160 s. ISBN 80-247-0385-8.
[2] HAUGE, P. Průzkum trhu. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 234 s. ISBN 80-7226-917-8.
[3] HOBZA, V., REKTOŘÍK, J. Základy ekonomie sportu. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2006. 191 s. ISBN 80-86929043.
[4] KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
[5] VOMÁČKO, S., BOŠTÍKOVÁ, S. Lezení na umělých stěnách. 1. vyd. Praha: Grada, 2003. 132 s. ISBN 80-247-2174-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Dobeš - Jak by jste zajistila proinvestování tohoto projektu? Výhled a ziskovost do budoucna, Pracovní zajištění, náklady na personál + nájem?
Chovancová - Do jakého odvětví M M by jste tento druh podnikání zařadila? Proč jste neuvedla pro tento obor 4P, 6P nebo 8P?