Hlavním smyslem této práce je pochopení problematiky týkající se řízení podniku zasazeného do podmínek ekonomické recese. To je možné až po nastudování příčin a důsledků, které hospodářská krize přináší. Taktéž je důležité uvědomit si, že ekonomická recese je součástí hospodářského cyklu, který jistě vplývá i na podnik: ať už se jedná o jeho tržby anebo postavení na trhu, popřípadě i na chování zákazníků. Proto musí podnik urychleně a správně jednat, aby se udržel při životě , i když jeho tržby klesají.
Anotace v angličtině
The primary meaning of this work is understanding to theme which is connected with management of company in conditions of economic recession. It is possible only after studying causes and effects, which a business crisis brings. Also is important, that economic recession is part of business cycle, and it influences a company in these fields: turnover, a position on the market, or an influence to behaviour of customers. And it is reason, why company have to quickly and right act to be vivacious, even if turnover is falling down.
Klíčová slova
hospodářsky cyklus, ekonomická recese, odvětví služeb, řízení podniku, tržby.
Klíčová slova v angličtině
business cycle, economic recession, market of services, management of firm, turnover.
Rozsah průvodní práce
60 s.,
Jazyk
SL
Anotace
Hlavním smyslem této práce je pochopení problematiky týkající se řízení podniku zasazeného do podmínek ekonomické recese. To je možné až po nastudování příčin a důsledků, které hospodářská krize přináší. Taktéž je důležité uvědomit si, že ekonomická recese je součástí hospodářského cyklu, který jistě vplývá i na podnik: ať už se jedná o jeho tržby anebo postavení na trhu, popřípadě i na chování zákazníků. Proto musí podnik urychleně a správně jednat, aby se udržel při životě , i když jeho tržby klesají.
Anotace v angličtině
The primary meaning of this work is understanding to theme which is connected with management of company in conditions of economic recession. It is possible only after studying causes and effects, which a business crisis brings. Also is important, that economic recession is part of business cycle, and it influences a company in these fields: turnover, a position on the market, or an influence to behaviour of customers. And it is reason, why company have to quickly and right act to be vivacious, even if turnover is falling down.
Klíčová slova
hospodářsky cyklus, ekonomická recese, odvětví služeb, řízení podniku, tržby.
Klíčová slova v angličtině
business cycle, economic recession, market of services, management of firm, turnover.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte literární rešerši týkající se oblasti řízení podniků v podmínkách světové ekonomické krize.
II. Praktická část
Proveďte analýzu firmy Motorest ESO DALLAS a srovnejte s odvětvím.
Analyzujte dopad krize na firmu Motorest ESO DALLAS a navrhněte doporučení pro další řízení.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte literární rešerši týkající se oblasti řízení podniků v podmínkách světové ekonomické krize.
II. Praktická část
Proveďte analýzu firmy Motorest ESO DALLAS a srovnejte s odvětvím.
Analyzujte dopad krize na firmu Motorest ESO DALLAS a navrhněte doporučení pro další řízení.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] KISLINGEROVÁ, E. Podnik v časech krize : jak se nedostat do potíží a jak se dostat z potíží - zkušenosti ze světové recese let 2007 až 2009. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. 206 s. ISBN 978-80-247-3136-0.
[2] KOVAČKA, M. Makroekonomika. 1. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1992. 282 s. ISBN 80-08-01490-3.
[3] KRUGMAN, P. Návrat ekonomické krize. 1. vyd. Praha: Vyšehrad, 2009. 176 s. ISBN 978-80-7021-984-3.
[4] SIMON, H. Jak na krizi : 33 okamžitých opatření pro vaši firmu. 1. vyd. Praha: Management Press, 2009. 204 s. ISBN 978-80-7261-204-8.
[5] ZUZÁK, R. Z podnikových krizí k vítězství : kdy je krize příležitostí. 1. vyd. Praha: Alfa Nakladatelství, 2008. 166 s. ISBN 978-80-87197-01-1.
Seznam doporučené literatury
[1] KISLINGEROVÁ, E. Podnik v časech krize : jak se nedostat do potíží a jak se dostat z potíží - zkušenosti ze světové recese let 2007 až 2009. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. 206 s. ISBN 978-80-247-3136-0.
[2] KOVAČKA, M. Makroekonomika. 1. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1992. 282 s. ISBN 80-08-01490-3.
[3] KRUGMAN, P. Návrat ekonomické krize. 1. vyd. Praha: Vyšehrad, 2009. 176 s. ISBN 978-80-7021-984-3.
[4] SIMON, H. Jak na krizi : 33 okamžitých opatření pro vaši firmu. 1. vyd. Praha: Management Press, 2009. 204 s. ISBN 978-80-7261-204-8.
[5] ZUZÁK, R. Z podnikových krizí k vítězství : kdy je krize příležitostí. 1. vyd. Praha: Alfa Nakladatelství, 2008. 166 s. ISBN 978-80-87197-01-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
doc. Dohnalová - Kdo je majitelem podniku? Co a kdo je největší konkurence Vaší firmy?
Ing. Tomancová - Připomínky k formální stránce BP. Nevyrovnaná prac. morálka, jak jste to zjistila?