Tato práce je zaměřena na oblast vytváření kvalitní a dobře fungující restaurace, kuchyně nebo jakéhokoliv jiného odbytového střediska. Podává informace o hygienických
a bezpečnostních předpisech. Podrobně je rozebrán marketing v pohostinství, vymezen pojem a přístupy k marketingu, marketingové koncepce provozoven, produkt a jeho užitná hodnota, cenové strategie stravovacích zařízení a propagace stravovacích služeb. Uvádí význam analýzy a marketingového výzkumu, jež spočívá v systematickém získávání, analyzování
a vyhodnocování informací, které umožňují poznat a řešit naše problémy, postavení restaurace na trhu a její konkurenceschopnost, hledání cest za novými produkty, novými variacemi chutné, čerstvé a nekontaminované stravy. v práci je popsáno pět způsobů obsluhy v restauraci a profesionální postoj k obsluze, koncept stravovacích služeb a typy hotelů, jejich členění, modely různých typů hotelových a restauračních kuchyní a jejich dispoziční řešení, náležité a správné skladování a skladové hospodářství, nové moderní informační technologie, pracovní náplně pracovníků F & B. Příklad stručného operačního manuálu pro řízení provozu v moderní kuchyni je doplněn o nákresy navrhovaného rozložení a efektivního využití prostor kuchyně.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the topic of establishing a quality and functional restaurant, kitchen or any other catering business. It provides information about health and safety codes. It discusses in detail the following topics: marketing in catering trade; the term and approach to marketing; marketing concept of a workplace; product and its value; pricing strategies in a catering establishment and promoting of its services. It presents the importance of analyses and marketing research that is based on a systematic collection, analyses and evaluation of information and which allows us to recognize and solve our problems, determine the position of a restaurant in the marketplace and its competitiveness and identify new products and new varieties of palatable, fresh and uncontaminated food. The thesis deals with: types of restaurant service and professional attitudes towards service; the concept of catering services and types of hotel and their organizational structure; models of various types of hotel and restaurant kitchen and their dispositional lay-out; appropriate food storage in restaurants; new and modern information technology; job description of F&B personnel. An example of a brief operational manual for managing a modern kitchen is accompanied by a drawing of a proposed lay-out for an effective utilization of the kitchen area.
Klíčová slova
životní prostředí, hotel a typy hotelů, restaurace, marketing v pohostinství, koncepce, stravovací služby, profesionalita, náplně práce, moderní informační technologie, operační manuál, efektivita
Klíčová slova v angličtině
environment, hotel and types of hotel, restaurant, marketing in catering trade, concept, restaurant services, professionalism, job description, modern information technology, operational manual, effectiveness
Rozsah průvodní práce
137s., 4 schém, 5 tab, 6 ilu
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce je zaměřena na oblast vytváření kvalitní a dobře fungující restaurace, kuchyně nebo jakéhokoliv jiného odbytového střediska. Podává informace o hygienických
a bezpečnostních předpisech. Podrobně je rozebrán marketing v pohostinství, vymezen pojem a přístupy k marketingu, marketingové koncepce provozoven, produkt a jeho užitná hodnota, cenové strategie stravovacích zařízení a propagace stravovacích služeb. Uvádí význam analýzy a marketingového výzkumu, jež spočívá v systematickém získávání, analyzování
a vyhodnocování informací, které umožňují poznat a řešit naše problémy, postavení restaurace na trhu a její konkurenceschopnost, hledání cest za novými produkty, novými variacemi chutné, čerstvé a nekontaminované stravy. v práci je popsáno pět způsobů obsluhy v restauraci a profesionální postoj k obsluze, koncept stravovacích služeb a typy hotelů, jejich členění, modely různých typů hotelových a restauračních kuchyní a jejich dispoziční řešení, náležité a správné skladování a skladové hospodářství, nové moderní informační technologie, pracovní náplně pracovníků F & B. Příklad stručného operačního manuálu pro řízení provozu v moderní kuchyni je doplněn o nákresy navrhovaného rozložení a efektivního využití prostor kuchyně.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the topic of establishing a quality and functional restaurant, kitchen or any other catering business. It provides information about health and safety codes. It discusses in detail the following topics: marketing in catering trade; the term and approach to marketing; marketing concept of a workplace; product and its value; pricing strategies in a catering establishment and promoting of its services. It presents the importance of analyses and marketing research that is based on a systematic collection, analyses and evaluation of information and which allows us to recognize and solve our problems, determine the position of a restaurant in the marketplace and its competitiveness and identify new products and new varieties of palatable, fresh and uncontaminated food. The thesis deals with: types of restaurant service and professional attitudes towards service; the concept of catering services and types of hotel and their organizational structure; models of various types of hotel and restaurant kitchen and their dispositional lay-out; appropriate food storage in restaurants; new and modern information technology; job description of F&B personnel. An example of a brief operational manual for managing a modern kitchen is accompanied by a drawing of a proposed lay-out for an effective utilization of the kitchen area.
Klíčová slova
životní prostředí, hotel a typy hotelů, restaurace, marketing v pohostinství, koncepce, stravovací služby, profesionalita, náplně práce, moderní informační technologie, operační manuál, efektivita
Klíčová slova v angličtině
environment, hotel and types of hotel, restaurant, marketing in catering trade, concept, restaurant services, professionalism, job description, modern information technology, operational manual, effectiveness
Zásady pro vypracování
1. Vypracovat literární rešerši k danému problému
2. Zpracovat vlastní návrh stravovacích služeb pro rozvoj hotelů nového typu
3. Vypracovat závěry a doporučení k realizaci tohoto záměru
4. Vypracovat Seznam použité literatury
Zásady pro vypracování
1. Vypracovat literární rešerši k danému problému
2. Zpracovat vlastní návrh stravovacích služeb pro rozvoj hotelů nového typu
3. Vypracovat závěry a doporučení k realizaci tohoto záměru
4. Vypracovat Seznam použité literatury
Seznam doporučené literatury
1) Királová, A. 2002. Marketing hotelových služeb. Praha: Ekopress \vsp{1,5mm}
2) Pokorný, J., Špaček, B. 1994. Technická zařízení budov - Kuchyně pro společné
stravování. ČVUT Praha \vsp{1,5mm}
3) Ninemeier, J.D. Planing and Control for the Food and Beverage Operationeier,
American Hotel and Motel Association. \vsp{1,5mm}
4) Revsine, L.,Daniel W. Collins, D.W., Johnson, B. 1999. Financial Reporting
and Analysis \vsp{1,5mm}
Seznam doporučené literatury
1) Királová, A. 2002. Marketing hotelových služeb. Praha: Ekopress \vsp{1,5mm}
2) Pokorný, J., Špaček, B. 1994. Technická zařízení budov - Kuchyně pro společné
stravování. ČVUT Praha \vsp{1,5mm}
3) Ninemeier, J.D. Planing and Control for the Food and Beverage Operationeier,
American Hotel and Motel Association. \vsp{1,5mm}
4) Revsine, L.,Daniel W. Collins, D.W., Johnson, B. 1999. Financial Reporting
and Analysis \vsp{1,5mm}
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
prof. Marounek: Proč se běžně v restauraci nedělají šťouchané brambory?
doc. Golián: Existuje restaurace/hotel, kde je možno dostat tradiční jídla (s ochr. známkou)?
Existují opatření, aby jídla byla tradiční, aby se nefalšovala?
Student problematice rozumí, orientuje se v ní. Na otázky komise odpovídal pohotově, věcně.