Cílem této práce je charakterizovat konzumní společnost, určit příčiny jejího vzniku a ana-lyzovat její negativní důsledky na obyvatelstvo. V teoretické části jsou postupně rozebrány oblasti globalizace, marketingu, reklamy a médií, které stojí za vznikem konzumní společ-nosti. Mezi důsledky konzumní společnosti patří nadspotřeba, jejímž negativním vlivům je věnován závěr teoretické části. V praktické části bude představen dotazník, který má za úkol zjistit, do jaké míry je současná společnost konzumní a zda se na ní projevují negativní vlivy nadspotřeby.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to describe consumer society, point out the aspects of it’s origin and analyse it’s bad effects on population. In theoretical part are gradually analysed spheres of globalization, marketing, advertisment and media, which are the main reasons of the origin of consumer society. Among the consequences of consumer society belongs over-consumption and it’s bad impacts are described at the end of theoretical part. In practical part will be introduced a questionnaire, which is supposed to find out how far is the con-temporary society consumer and if there are evident some bad impacts of overconsumption.
Cílem této práce je charakterizovat konzumní společnost, určit příčiny jejího vzniku a ana-lyzovat její negativní důsledky na obyvatelstvo. V teoretické části jsou postupně rozebrány oblasti globalizace, marketingu, reklamy a médií, které stojí za vznikem konzumní společ-nosti. Mezi důsledky konzumní společnosti patří nadspotřeba, jejímž negativním vlivům je věnován závěr teoretické části. V praktické části bude představen dotazník, který má za úkol zjistit, do jaké míry je současná společnost konzumní a zda se na ní projevují negativní vlivy nadspotřeby.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to describe consumer society, point out the aspects of it’s origin and analyse it’s bad effects on population. In theoretical part are gradually analysed spheres of globalization, marketing, advertisment and media, which are the main reasons of the origin of consumer society. Among the consequences of consumer society belongs over-consumption and it’s bad impacts are described at the end of theoretical part. In practical part will be introduced a questionnaire, which is supposed to find out how far is the con-temporary society consumer and if there are evident some bad impacts of overconsumption.
Zpracujte rešerši z relevantních informačních zdrojů, které se zabývají problematikou konzumní společnosti.
II. Praktická část
Analyzujte v českém podnikatelském prostředí dotazníkovou formou názor na problematiku neetiky {-} konzumu a povědomí o důsledcích nadspotřeby.
Zhodnoťte výsledky výzkumu a definujte faktory, které ovlivňují růst konzumu a nadspotřebu ve společnosti.
Naznačte možnosti budoucího vývoje.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte rešerši z relevantních informačních zdrojů, které se zabývají problematikou konzumní společnosti.
II. Praktická část
Analyzujte v českém podnikatelském prostředí dotazníkovou formou názor na problematiku neetiky {-} konzumu a povědomí o důsledcích nadspotřeby.
Zhodnoťte výsledky výzkumu a definujte faktory, které ovlivňují růst konzumu a nadspotřebu ve společnosti.
Naznačte možnosti budoucího vývoje.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] DYTRT, Z. a kol. Etika v podnikatelském prostředí. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. 196 s. ISBN 80-247-1589-9.
[2] DYTRT, Z. Manažer - etika - globalizace: praktická příručka pro manažery v podnikání, veřejné správě a pro studenty vysokých škol ekonomického směru. 1. vyd. Praha: Economia, 2001. 56 s. ISBN 80-85378-18-3.
[3] KOLEKTIV AUTORŮ. Manažerská etika - inspirace pro 21. století. IV. Díl. Hradec Králové: WAMAK, 2007. 101 s. ISBN 80-86771-23-7.
[4] SEDLÁČEK, T. Ekonomie dobra a zla: po stopách lidského tázání od Gilgameše po finanční krizi. 1. vyd. Praha: 65. pole, 2009. 270 s. ISBN 978-80-903944-3-8.
[5] VEBER, J. a kol. Management: základy, prosperita, globalizace. 1. vyd. Praha: Management Press, 2000. 700s. ISBN 80-7261-029-5.
Seznam doporučené literatury
[1] DYTRT, Z. a kol. Etika v podnikatelském prostředí. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. 196 s. ISBN 80-247-1589-9.
[2] DYTRT, Z. Manažer - etika - globalizace: praktická příručka pro manažery v podnikání, veřejné správě a pro studenty vysokých škol ekonomického směru. 1. vyd. Praha: Economia, 2001. 56 s. ISBN 80-85378-18-3.
[3] KOLEKTIV AUTORŮ. Manažerská etika - inspirace pro 21. století. IV. Díl. Hradec Králové: WAMAK, 2007. 101 s. ISBN 80-86771-23-7.
[4] SEDLÁČEK, T. Ekonomie dobra a zla: po stopách lidského tázání od Gilgameše po finanční krizi. 1. vyd. Praha: 65. pole, 2009. 270 s. ISBN 978-80-903944-3-8.
[5] VEBER, J. a kol. Management: základy, prosperita, globalizace. 1. vyd. Praha: Management Press, 2000. 700s. ISBN 80-7261-029-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
dr. Šteker - Budou do budoucna tito mladí respondenti prezentující složkou pro různé výzkumy(nákupy)?
Ing. Tomancová - Co je konzumní spol. proč jste řešil tuto společnost?