Cílem práce je zmapovat demarketingové aktivity, které se pojí s odvětvím cestovního ruchu na území České republiky, aby i ostatní objekty cestovního ruchu měly přehled o možnostech snižování nechtěné poptávky. Práce je dělena do dvou částí. V první části se věnuji teoretickým poznatkům z oblasti marketingových nástrojů cestovního ruchu a demarketingových aktivit. V druhé části analyzuji trh cestovního ruchu v České republice a popisuji jednotlivé případy demarketingových akcí. V závěru práce hodnotím tyto akce podle nástrojů a účinnosti.
Anotace v angličtině
The objektive of my work is describe demarketing activities, which are bonded with tourist trade, that also other objects of tourist trade have a overwiev of decreasing or reduce unwillingly demand. My work is devided into two parts. In the first part I describe theoretical knowlege of marketing tourist trade and demarketing. In the second part I define a market of tourist trade in Czech republic and describe separately cases of demarketing activities. In conclusion I assess the demarketing activities as consistent with used marketing tools and effect.
demarketing, decreasing or reduce of demand, marketing tools, tourist trade
Rozsah průvodní práce
68
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je zmapovat demarketingové aktivity, které se pojí s odvětvím cestovního ruchu na území České republiky, aby i ostatní objekty cestovního ruchu měly přehled o možnostech snižování nechtěné poptávky. Práce je dělena do dvou částí. V první části se věnuji teoretickým poznatkům z oblasti marketingových nástrojů cestovního ruchu a demarketingových aktivit. V druhé části analyzuji trh cestovního ruchu v České republice a popisuji jednotlivé případy demarketingových akcí. V závěru práce hodnotím tyto akce podle nástrojů a účinnosti.
Anotace v angličtině
The objektive of my work is describe demarketing activities, which are bonded with tourist trade, that also other objects of tourist trade have a overwiev of decreasing or reduce unwillingly demand. My work is devided into two parts. In the first part I describe theoretical knowlege of marketing tourist trade and demarketing. In the second part I define a market of tourist trade in Czech republic and describe separately cases of demarketing activities. In conclusion I assess the demarketing activities as consistent with used marketing tools and effect.
demarketing, decreasing or reduce of demand, marketing tools, tourist trade
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury vymezte základní poznatky z oblasti marketingu cestovního ruchu a demarketingových aktivit.
II. Praktická část
Za pomocí případových studií analyzujte využití nástrojů demarketingu v cestovním ruchu v České republice.
Na základě výsledků analýzy definujte obecné poznatky využitelné v praxi.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury vymezte základní poznatky z oblasti marketingu cestovního ruchu a demarketingových aktivit.
II. Praktická část
Za pomocí případových studií analyzujte využití nástrojů demarketingu v cestovním ruchu v České republice.
Na základě výsledků analýzy definujte obecné poznatky využitelné v praxi.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] JANEČKOVÁ, Lidmila, VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 1999. 184 s. ISBN 80-7169-750-8.
[2] JOHNOVÁ , Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2008. 288 s. ISBN 978-80-247-2724-0.
[3] HORNER, Susan, SWARBROOKE, John. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. 486 s. ISBN 80-247-0202-9.
[4] ČERTÍK, Miroslav, et al. Cestovní ruch : Vývoj, organizace a řízení. 1. vyd. Praha : OFF, 2001. 352 s. ISBN 80-238-6275-8.
Seznam doporučené literatury
[1] JANEČKOVÁ, Lidmila, VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 1999. 184 s. ISBN 80-7169-750-8.
[2] JOHNOVÁ , Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2008. 288 s. ISBN 978-80-247-2724-0.
[3] HORNER, Susan, SWARBROOKE, John. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. 486 s. ISBN 80-247-0202-9.
[4] ČERTÍK, Miroslav, et al. Cestovní ruch : Vývoj, organizace a řízení. 1. vyd. Praha : OFF, 2001. 352 s. ISBN 80-238-6275-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
doc. Zámečník - Jak může vypdat demarketing v praxi? Jak mě nástroje demarketingu přesvědčí, abych navštívil jinou památku, než tu, kterou jsem si vybral?