Táto bakalářská práce se zabývá problematikou konkurenceschopnosti a marketingových aktivit vedoucích ke zlepšení postavení firmy na trhu a zvýšení její konkurenceschopnosti. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část je sestavena z poznatků vztahujících se k teoretickému pojetí konkurenceschopnosti, nástrojů jejího posuzování a vybraným marketingovým činnostem získaných z odborné literatury. V praktické části je analyzována firma Continental Matador Rubber s.r.o. a její konkurenceschopnost pomocí BCG matice, Porterovy a SWOT analýzy. Na základě zpracovaných analýz jsou v závěru uvedena opatření ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy a zlepšení její celkové situace.
Anotace v angličtině
This Bachelor work reflects problems of competitiveness and marketing activities leading to a better position of a firm on the market and increasing of its competitiveness. The work is separated to two parts - theoretical and practical. The first, theoretical part is created of information, referring to theoretical concept of competitiveness, tools for its assessment and the selected marketing activities, obtained from special literature. In the practical part there is analysed the company Continental Matador Rubber s.r.o. and its competitiveness by using BCG matrix, Porter and SWOT analysis. On the basis of processed analysis, in the closure, there are listed measures for increasing competitiveness of the company and bettering its overall situation.
Klíčová slova
konkurenceschopnost, BCG matice, Porterova analýza pěti konkurenčních sil, SWOT analýza, řízení vztahů se zákazníky, reklama
Táto bakalářská práce se zabývá problematikou konkurenceschopnosti a marketingových aktivit vedoucích ke zlepšení postavení firmy na trhu a zvýšení její konkurenceschopnosti. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část je sestavena z poznatků vztahujících se k teoretickému pojetí konkurenceschopnosti, nástrojů jejího posuzování a vybraným marketingovým činnostem získaných z odborné literatury. V praktické části je analyzována firma Continental Matador Rubber s.r.o. a její konkurenceschopnost pomocí BCG matice, Porterovy a SWOT analýzy. Na základě zpracovaných analýz jsou v závěru uvedena opatření ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy a zlepšení její celkové situace.
Anotace v angličtině
This Bachelor work reflects problems of competitiveness and marketing activities leading to a better position of a firm on the market and increasing of its competitiveness. The work is separated to two parts - theoretical and practical. The first, theoretical part is created of information, referring to theoretical concept of competitiveness, tools for its assessment and the selected marketing activities, obtained from special literature. In the practical part there is analysed the company Continental Matador Rubber s.r.o. and its competitiveness by using BCG matrix, Porter and SWOT analysis. On the basis of processed analysis, in the closure, there are listed measures for increasing competitiveness of the company and bettering its overall situation.
Klíčová slova
konkurenceschopnost, BCG matice, Porterova analýza pěti konkurenčních sil, SWOT analýza, řízení vztahů se zákazníky, reklama
Zpracujte literární rešerši vztahující se k vybraným marketingovým činnostem a konkurenceschopnosti firmy.
II. Praktická část
Analyzujte současné postavení podniku Continental Matador Rubber s. r. o. na trhu.
Analyzujte marketingové činnosti podniku Continental Matador Rubber s. r. o. vedoucí ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy.
Navrhněte firmě doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se k vybraným marketingovým činnostem a konkurenceschopnosti firmy.
II. Praktická část
Analyzujte současné postavení podniku Continental Matador Rubber s. r. o. na trhu.
Analyzujte marketingové činnosti podniku Continental Matador Rubber s. r. o. vedoucí ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy.
Navrhněte firmě doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] HAGUE, P. N. Průzkum trhu: příprava, výběr vhodných metod, provedení, interpretace získaných údajů. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 224 s. ISBN 80-7226-917-8.
[2] KOTLER, P., DIPAK, C. J., MAESINCEE, S. Marketing v pohybu: nový přístup k zisku, růstu a obnově. 1. vyd. Praha: Management Press, 2007. 171 s. ISBN 978-80-7261-161-4.
[3] KOZÁK, V., STAŇKOVÁ, P. Marketing I. 4. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2008. 127 s. ISBN 978-80-7318-698-2.
[4] PORTER, M. E. Konkurenční výhoda: Jak vytvořit a udržet si nadprůměrný výkon. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1993. 626 s. ISBN 80-85605-12-0.
[5] SMITH, P. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2000. 518 s. ISBN 80-7226-252-1.
Seznam doporučené literatury
[1] HAGUE, P. N. Průzkum trhu: příprava, výběr vhodných metod, provedení, interpretace získaných údajů. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 224 s. ISBN 80-7226-917-8.
[2] KOTLER, P., DIPAK, C. J., MAESINCEE, S. Marketing v pohybu: nový přístup k zisku, růstu a obnově. 1. vyd. Praha: Management Press, 2007. 171 s. ISBN 978-80-7261-161-4.
[3] KOZÁK, V., STAŇKOVÁ, P. Marketing I. 4. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2008. 127 s. ISBN 978-80-7318-698-2.
[4] PORTER, M. E. Konkurenční výhoda: Jak vytvořit a udržet si nadprůměrný výkon. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1993. 626 s. ISBN 80-85605-12-0.
[5] SMITH, P. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2000. 518 s. ISBN 80-7226-252-1.