Tématem této mé bakalářské práce je Analýza konkurenceschopnosti ve společnosti BIOMAC Ing. Černý, s.r.o. Jako hlavní cíl pro tuto práci jsem si stanovil nasbírat co nejvíce relevantních informací o zkoumané problematice, podrobně analyzovat sledovanou společnost a srovnat ji se svými hlavními konkurenty. Na základě této analýzy si dovolím do-poručit několik rad pro zlepšení situace a zvýšení konkurenceschopnosti společnosti na trhu.
Toto téma jsem si vybral z toho důvodu, protože si osobně myslím, že jednou z nejdůležitějších věcí pro moderní společnost je aktivně sledovat konkurenci, přizpůsobovat se jí a neustále se snažit být o krok před ní.
Anotace v angličtině
The topic of my dissertation work is The Competition Analysis of company BIOMAC Ing. Černý, s.r.o. As the main goal, that I staked, is to gather as many relevant information as possible about the issue, closely analyze the company and compare it with their main com-petitors. I´ll try to suggest several tips how to improve the situation and how to increase competitiveness based on my competition analysis.
I choose this topic, because I think that the one of the most important thing for modern company is to actively watching competitors, assimilate them, and always be a one step ahead.
Klíčová slova
Konkurence, biopaliva, náklady na energie, Porterova analýza, SWOT, PEST, BCG.
Klíčová slova v angličtině
Competition, bio fuel, energy costs, Porter analysis, SWOT, PEST, BCG.
Rozsah průvodní práce
72 s., 2 s. obr. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této mé bakalářské práce je Analýza konkurenceschopnosti ve společnosti BIOMAC Ing. Černý, s.r.o. Jako hlavní cíl pro tuto práci jsem si stanovil nasbírat co nejvíce relevantních informací o zkoumané problematice, podrobně analyzovat sledovanou společnost a srovnat ji se svými hlavními konkurenty. Na základě této analýzy si dovolím do-poručit několik rad pro zlepšení situace a zvýšení konkurenceschopnosti společnosti na trhu.
Toto téma jsem si vybral z toho důvodu, protože si osobně myslím, že jednou z nejdůležitějších věcí pro moderní společnost je aktivně sledovat konkurenci, přizpůsobovat se jí a neustále se snažit být o krok před ní.
Anotace v angličtině
The topic of my dissertation work is The Competition Analysis of company BIOMAC Ing. Černý, s.r.o. As the main goal, that I staked, is to gather as many relevant information as possible about the issue, closely analyze the company and compare it with their main com-petitors. I´ll try to suggest several tips how to improve the situation and how to increase competitiveness based on my competition analysis.
I choose this topic, because I think that the one of the most important thing for modern company is to actively watching competitors, assimilate them, and always be a one step ahead.
Klíčová slova
Konkurence, biopaliva, náklady na energie, Porterova analýza, SWOT, PEST, BCG.
Klíčová slova v angličtině
Competition, bio fuel, energy costs, Porter analysis, SWOT, PEST, BCG.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární prameny orientované na problematiku konkurenceschopnosti a formujte teoretická východiska pro zpracování analýzy.
II. Praktická část
Proveďte analýzu společností zabývajících se výrobou peletů, briket a substitutů k portfoliu výrobků sledované společnosti.
Analyzujte výsledky průzkumu srovnatelných firem se společností BIOMAC Ing. Černý, s.r.o.
Navrhněte kroky pro zvýšení konkurenceschopnosti společnosti BIOMAC Ing. Černý, s.r.o.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární prameny orientované na problematiku konkurenceschopnosti a formujte teoretická východiska pro zpracování analýzy.
II. Praktická část
Proveďte analýzu společností zabývajících se výrobou peletů, briket a substitutů k portfoliu výrobků sledované společnosti.
Analyzujte výsledky průzkumu srovnatelných firem se společností BIOMAC Ing. Černý, s.r.o.
Navrhněte kroky pro zvýšení konkurenceschopnosti společnosti BIOMAC Ing. Černý, s.r.o.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] ČICHOVSKÝ, L. Marketing konkurenceschopnosti. Praha: Radix, 2002. 272 s. ISBN 80-86031-35-7.
[2] BARTES, F. Konkurenční strategie firmy. Praha: Management Press, 1997. 124 s. ISBN 80-85943-41-7.
[3] SYNEK, Miloslav a kol. Podniková ekonomika. 2. vyd. Praha: C. H. Beck, 2000. 456 s. ISBN 80-7179-388-4. [4] PŘIBOVÁ, M. Analýza konkurence a trhu. Praha: Grada Publishing, 1998. 148 s. ISBN 80-7169-536-X.
[5] SKOKAN, K. Konkurenceschopnost a inovace a klastry v regionálním rozvoji. Ostrava: Repronis, 2004. 160 s. ISBN 80-7329-059-6.
Seznam doporučené literatury
[1] ČICHOVSKÝ, L. Marketing konkurenceschopnosti. Praha: Radix, 2002. 272 s. ISBN 80-86031-35-7.
[2] BARTES, F. Konkurenční strategie firmy. Praha: Management Press, 1997. 124 s. ISBN 80-85943-41-7.
[3] SYNEK, Miloslav a kol. Podniková ekonomika. 2. vyd. Praha: C. H. Beck, 2000. 456 s. ISBN 80-7179-388-4. [4] PŘIBOVÁ, M. Analýza konkurence a trhu. Praha: Grada Publishing, 1998. 148 s. ISBN 80-7169-536-X.
[5] SKOKAN, K. Konkurenceschopnost a inovace a klastry v regionálním rozvoji. Ostrava: Repronis, 2004. 160 s. ISBN 80-7329-059-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
doc. Švarcová - Nakreslete BCG nanalýzu a popište ji.
dr. Novák - Chybí výstupy z nalýz.
dr. Dolejšová - V jaké formě navrhujete spolupráci s obcemi? Kdo by to v obci realizoval? Kolik by to obce stálo, jaké jsou výhody pro obce?
dr. Matošková - V jakých jednotkách je graf týkající se produktivity práce? Čím je způsoben pokles produktivity práce při zvýšení počtu zaměstnanců? Jak jsou definovány příležitosti a hrozby u SWOT analýzy?