Bakalářská práce se věnuje systému managementu kvality ve společnosti MITAS a. s. podle doporučení normy ČSN EN ISO 9001:2009. V teoretické části je sestupně popsán systém managementu kvality od obecných pojmů, přes historii a nejpoužívanější koncepce, až k samotnému řízení kvality podle norem ISO 9000. Největší pozornost je kladena na normu ČSN EN ISO 9001:2009, její vymezení a postup implementace.
Praktická část představuje společnost MITAS a. s. a věnuje se přímo analýze současného stavu systému managementu kvality ve společnosti. Systém je hodnocen za pomocí kontrolního plánu. V našem případě se jedná o kontrolní plán procesu vytlačování běhounu, přičemž tento proces bude následně analyzován z hlediska systému managementu kvality. Dále jsou zde analyzovány činnosti metrologie týkající se managementu kvality. V závěru praktické části jsou popsány výsledné návrhy a doporučení společnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis attends to the quality management system in the company MITAS Inc. according to the recommendation of the Standard ČSN EN ISO 9001:2009. In the theoretical part is described in descending order the quality management system from general concept, through the history and the most widely used conception to the same quality management in accordance to the norms ISO 9000. The most attention is paid to the norm ČSN EN ISO 9001:2009, its determination and the process implementation.
The practical part presents the company MITAS Inc. and directly attends to the analysis of the present state of the quality management system in this company. System is evaluated with the aid of the control plan. In our case it is control plan of the process extrusion of the tread and consequently this process will be analyzed in term of the quality management system. Further there are analyzed activities of the metrology respecting the quality management. In conclusion of the practical part, final proposals and recommendations to the company are described.
Klíčová slova
systém managementu kvality, ČSN EN ISO 9001:2009, metrologie, kontrolní plán, vytlačování běhounu.
Klíčová slova v angličtině
quality management system, ČSN EN ISO 9001:2009, metrology, control plan, extrusion of the tread
Rozsah průvodní práce
75 s., 10 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje systému managementu kvality ve společnosti MITAS a. s. podle doporučení normy ČSN EN ISO 9001:2009. V teoretické části je sestupně popsán systém managementu kvality od obecných pojmů, přes historii a nejpoužívanější koncepce, až k samotnému řízení kvality podle norem ISO 9000. Největší pozornost je kladena na normu ČSN EN ISO 9001:2009, její vymezení a postup implementace.
Praktická část představuje společnost MITAS a. s. a věnuje se přímo analýze současného stavu systému managementu kvality ve společnosti. Systém je hodnocen za pomocí kontrolního plánu. V našem případě se jedná o kontrolní plán procesu vytlačování běhounu, přičemž tento proces bude následně analyzován z hlediska systému managementu kvality. Dále jsou zde analyzovány činnosti metrologie týkající se managementu kvality. V závěru praktické části jsou popsány výsledné návrhy a doporučení společnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis attends to the quality management system in the company MITAS Inc. according to the recommendation of the Standard ČSN EN ISO 9001:2009. In the theoretical part is described in descending order the quality management system from general concept, through the history and the most widely used conception to the same quality management in accordance to the norms ISO 9000. The most attention is paid to the norm ČSN EN ISO 9001:2009, its determination and the process implementation.
The practical part presents the company MITAS Inc. and directly attends to the analysis of the present state of the quality management system in this company. System is evaluated with the aid of the control plan. In our case it is control plan of the process extrusion of the tread and consequently this process will be analyzed in term of the quality management system. Further there are analyzed activities of the metrology respecting the quality management. In conclusion of the practical part, final proposals and recommendations to the company are described.
Klíčová slova
systém managementu kvality, ČSN EN ISO 9001:2009, metrologie, kontrolní plán, vytlačování běhounu.
Klíčová slova v angličtině
quality management system, ČSN EN ISO 9001:2009, metrology, control plan, extrusion of the tread
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních zdrojů z oblasti managementu kvality a zpracujte teoretické a metodické poznatky týkající se systému managementu kvality.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav systému managementu kvality ve společnosti Mitas, a. s.
Zhodnoťte přednosti a nedostatky implementovaného systému ve společnosti.
Na základě provedené analýzy zpracujte návrh ke zdokonalení systému managementu kvality ve společnosti.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních zdrojů z oblasti managementu kvality a zpracujte teoretické a metodické poznatky týkající se systému managementu kvality.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav systému managementu kvality ve společnosti Mitas, a. s.
Zhodnoťte přednosti a nedostatky implementovaného systému ve společnosti.
Na základě provedené analýzy zpracujte návrh ke zdokonalení systému managementu kvality ve společnosti.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] NENADÁL, J., et al. Moderní systémy řízení jakosti (quality management). 2. dopl. vyd. Praha: Management Press, 2005. 283 s. ISBN 80-7261-071-6.
[2] NENADÁL, J. Měření v systémech managementu jakosti. 2. dopl. vyd. Praha: Management Press, 2004. 335 s. ISBN 80-7261-110-0.
[3] PEACH, R., PEACH, B., RITTEROVÁ, D. Příručka 9000/2000 (Kapesní průvodce pro uplatňování systémů kvality podle normy ISO 9001:2000). 1. vyd. Praha: Česká společnost pro jakost, 2002. 175 s. ISBN 80-02-01514-2.
[4] VEBER, J., et al. Management kvality, enviromentu a bezpečnosti práce. 1. vyd. Praha: Management Press, 2006. 358 s. ISBN 80-7261-146-1.
[5] VEBER, J., et al. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. 1. vyd. Praha: Grada, 2002. 163 s. ISBN 80-247-0194-4.
Seznam doporučené literatury
[1] NENADÁL, J., et al. Moderní systémy řízení jakosti (quality management). 2. dopl. vyd. Praha: Management Press, 2005. 283 s. ISBN 80-7261-071-6.
[2] NENADÁL, J. Měření v systémech managementu jakosti. 2. dopl. vyd. Praha: Management Press, 2004. 335 s. ISBN 80-7261-110-0.
[3] PEACH, R., PEACH, B., RITTEROVÁ, D. Příručka 9000/2000 (Kapesní průvodce pro uplatňování systémů kvality podle normy ISO 9001:2000). 1. vyd. Praha: Česká společnost pro jakost, 2002. 175 s. ISBN 80-02-01514-2.
[4] VEBER, J., et al. Management kvality, enviromentu a bezpečnosti práce. 1. vyd. Praha: Management Press, 2006. 358 s. ISBN 80-7261-146-1.
[5] VEBER, J., et al. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. 1. vyd. Praha: Grada, 2002. 163 s. ISBN 80-247-0194-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, plány, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
doc. Švarcová - Jakou průzkumnou metodu jste použila?
dr. Dolejšová - Zjišťovala jste náklady na modernizaci?