Diplomová práce podává informace o tom, jaký názor mají žáci na preventivní aktivity realizované na základních školách. Srovnává názory žáků prvního a druhého stupně, dále srovnává názory žáků z Brna a Moravské Třebové.
Popisuje vybrané sociálně patologické jevy vyskytující se u žáků základních škol, charakterizuje prevenci a její typologii a popisuje organizaci a pojetí prevence na základních školách.
Analyzuje situaci na zkoumaných školách a podává doporučení, opírající se o výsledky výzkumu.
Anotace v angličtině
This thesis provides information about the view of students on preventive activities implemented in elementary schools. It compares the views of students of primary and middle schools and also the views of students from Brno and Moravská Třebová.
It describes selected socially-pathological phenomena which occur with elementary school students. It also characterizes prevention and its typology and describes the organization and the concept of prevention at elementary schools.
It analyses the situation at the researched schools and provides a recommendation based on the research results.
Diplomová práce podává informace o tom, jaký názor mají žáci na preventivní aktivity realizované na základních školách. Srovnává názory žáků prvního a druhého stupně, dále srovnává názory žáků z Brna a Moravské Třebové.
Popisuje vybrané sociálně patologické jevy vyskytující se u žáků základních škol, charakterizuje prevenci a její typologii a popisuje organizaci a pojetí prevence na základních školách.
Analyzuje situaci na zkoumaných školách a podává doporučení, opírající se o výsledky výzkumu.
Anotace v angličtině
This thesis provides information about the view of students on preventive activities implemented in elementary schools. It compares the views of students of primary and middle schools and also the views of students from Brno and Moravská Třebová.
It describes selected socially-pathological phenomena which occur with elementary school students. It also characterizes prevention and its typology and describes the organization and the concept of prevention at elementary schools.
It analyses the situation at the researched schools and provides a recommendation based on the research results.
Teoreticky popsat a analyzovat preventivní aktivity a preventivní programy realizované na ZŠ. Na konkrétních ZŠ zjistit aktuální stav prevence sociálních deviací a provést výzkumné šetření mezi žáky 1. a 2. stupně, týkající se jejich názorů na tyto aktivity.
Zásady pro vypracování
Teoreticky popsat a analyzovat preventivní aktivity a preventivní programy realizované na ZŠ. Na konkrétních ZŠ zjistit aktuální stav prevence sociálních deviací a provést výzkumné šetření mezi žáky 1. a 2. stupně, týkající se jejich názorů na tyto aktivity.
Seznam doporučené literatury
HAVLÍK, R., KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. 184. s. ISBN 80-7178-635-7.
JEDLIČKA, R., KOŤA, J. Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-555-8.
POKORNÝ, V. Prevence sociálně patologických jevů : manuál praxe. Brno: Ústav psychologického poradenství a diagnostiky,2003. ISBN 80-86568-04-0.
POKORNÝ, V., TELCOVÁ, J., TOMKO, A. Prevence sociálně patologických jevů. 3. rozš. vyd. Brno: Ústav psychologického poradenství a diagnostiky, 2003. 186. s. ISBN 80-86568-04-0.
TYŠER, J. Školní metodik prevence: soubor materiálů. Most: Hněvín, 2006. ISBN 80-86654-17-6.
Jak ve škole vytvořit zdravější prostředí. Praha: Úřad vlády České republiky, 2005. ISBN 80-86734-38-2.
Strategie prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže v působnosti resortu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy na období 2005 - 2008
Metodický pokyn ministra školství, mládeže a tělovýchovy k prevenci sociálně patologických jevů u dětí a mládeže (Čj.:20 006 /2007 - 51 ze dne 16.10.2007)
Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních.
Seznam doporučené literatury
HAVLÍK, R., KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. 184. s. ISBN 80-7178-635-7.
JEDLIČKA, R., KOŤA, J. Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-555-8.
POKORNÝ, V. Prevence sociálně patologických jevů : manuál praxe. Brno: Ústav psychologického poradenství a diagnostiky,2003. ISBN 80-86568-04-0.
POKORNÝ, V., TELCOVÁ, J., TOMKO, A. Prevence sociálně patologických jevů. 3. rozš. vyd. Brno: Ústav psychologického poradenství a diagnostiky, 2003. 186. s. ISBN 80-86568-04-0.
TYŠER, J. Školní metodik prevence: soubor materiálů. Most: Hněvín, 2006. ISBN 80-86654-17-6.
Jak ve škole vytvořit zdravější prostředí. Praha: Úřad vlády České republiky, 2005. ISBN 80-86734-38-2.
Strategie prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže v působnosti resortu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy na období 2005 - 2008
Metodický pokyn ministra školství, mládeže a tělovýchovy k prevenci sociálně patologických jevů u dětí a mládeže (Čj.:20 006 /2007 - 51 ze dne 16.10.2007)
Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce (viz posudky)
3. PhDr. Plšková - Byly školy, ve kterých jste prováděla výzkum zapojeny do
nějakých preventivních projektů - programů?
- odpověděl dobře
doc.Vízdal - Obsah školní prevence - je to oficiální pojem?
- odpověděl dobře
prof. Mühlpacher - Je rozdíl mezi citací a poznámkou pod čarou?
- odpověděl dobře
Mgr.Sykora - Preventivní programy mají svoji strategii?\n
- odpověděl dobře
prof.Jílek - Existuje v preventivních programech výchova k hodnotám, jak se to
promítá do strategií prevence?
- odpověděl dobře