Tématem mé diplomové práce jsou Názory žáků na školní preventivní strategii.
Práce je rozdělena do dvou částí. V první části jsem se zaměřila na vysvětlení základních pojmů, které se sociálně patologických jevů týkají, uvádím zde výčet nejčastějších jevů, které se vyskytují v hojné míře na základních školách. Dále se zabývám prevencí sociálně patologických jevů na základních školách - rozdělení prevence, dokumenty, které se týkají prevence, personálnímu zajištění prevence, minimálním preventivním programem a řešením některých sociálně patologických jevů na základní škole
V praktické části jsem uvedla charakteristiku základních škol, které jsem si vybrala ke spolupráci, popsala jsem výzkumný problém a stanovila hypotézy.
Hlavním cílem mé práce bylo teoreticky popsat preventivní programy a preventivní aktivity realizované na základních školách. Na konkrétních základních školách zjistit aktuální stav prevence sociálních deviací a provést výzkumné šetření mezi ţáky 1. a 2. stupně, týkající se jejich názorů na tyto aktivity.
Anotace v angličtině
The focus of my thesis is The pupils opinion on the school preventiv strategy. The thesis consists of two parts. In the first part I focused on explanation of basic ideas referring to socio-pathological phenomena, I mention rehersal of the most frequent phenomena we can find at primary schools. Than I focus on prevention of socio-pathological phenomena at primary schools - prevention division, the documents referring to prevention as such, the personal provision of prevention, than I focus on minimal preventive programmme and the solution of some socio-pathological phenomena primary schools. In the second, practical part I described the primary schools characteristics that I have chosen for my cooperation. I have described the investigative problem and I have set the hyphotesis. The main focus of my thesis was to describe the preventive programmes and preventive activities that are used at primary schools from a theoretical point of view. I wanted to find out what the actual situation preventiv social deviation is and to provide some research among primary and secondary pupils focusing on their opinion on these activities.
socio-pathological phenomenas, primary prevention, bullying, truancy, drug addiction, primary school, minimal program of prevention.
Rozsah průvodní práce
67 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem mé diplomové práce jsou Názory žáků na školní preventivní strategii.
Práce je rozdělena do dvou částí. V první části jsem se zaměřila na vysvětlení základních pojmů, které se sociálně patologických jevů týkají, uvádím zde výčet nejčastějších jevů, které se vyskytují v hojné míře na základních školách. Dále se zabývám prevencí sociálně patologických jevů na základních školách - rozdělení prevence, dokumenty, které se týkají prevence, personálnímu zajištění prevence, minimálním preventivním programem a řešením některých sociálně patologických jevů na základní škole
V praktické části jsem uvedla charakteristiku základních škol, které jsem si vybrala ke spolupráci, popsala jsem výzkumný problém a stanovila hypotézy.
Hlavním cílem mé práce bylo teoreticky popsat preventivní programy a preventivní aktivity realizované na základních školách. Na konkrétních základních školách zjistit aktuální stav prevence sociálních deviací a provést výzkumné šetření mezi ţáky 1. a 2. stupně, týkající se jejich názorů na tyto aktivity.
Anotace v angličtině
The focus of my thesis is The pupils opinion on the school preventiv strategy. The thesis consists of two parts. In the first part I focused on explanation of basic ideas referring to socio-pathological phenomena, I mention rehersal of the most frequent phenomena we can find at primary schools. Than I focus on prevention of socio-pathological phenomena at primary schools - prevention division, the documents referring to prevention as such, the personal provision of prevention, than I focus on minimal preventive programmme and the solution of some socio-pathological phenomena primary schools. In the second, practical part I described the primary schools characteristics that I have chosen for my cooperation. I have described the investigative problem and I have set the hyphotesis. The main focus of my thesis was to describe the preventive programmes and preventive activities that are used at primary schools from a theoretical point of view. I wanted to find out what the actual situation preventiv social deviation is and to provide some research among primary and secondary pupils focusing on their opinion on these activities.
socio-pathological phenomenas, primary prevention, bullying, truancy, drug addiction, primary school, minimal program of prevention.
Zásady pro vypracování
Teoreticky popsat a analyzovat preventivní aktivity a preventivní programy realizované na ZŠ. Na konkrétních ZŠ zjistit aktuální stav prevence sociálních deviací a provést výzkumné šetření mezi žáky 1. a 2. stupně, týkající se jejich názorů na tyto aktivity.
Zásady pro vypracování
Teoreticky popsat a analyzovat preventivní aktivity a preventivní programy realizované na ZŠ. Na konkrétních ZŠ zjistit aktuální stav prevence sociálních deviací a provést výzkumné šetření mezi žáky 1. a 2. stupně, týkající se jejich názorů na tyto aktivity.
Seznam doporučené literatury
Erb, H. Násilí ve škole a jak mu čelit
Lašek, J. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy
Matoušek, O. Mládež a delikvence
Vágnerová, M. Psychopatologie pro pomáhající profese
Říčan, P. Agresivita a šikana mezi dětmi
Kolář, M. Skrytý svět šikanování ve školách
Svoboda, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících
Elliotová, M. Jak ochránit své dítě
Webster-Doyle, T. Proč mě pořád někdo šikanuje
Seznam doporučené literatury
Erb, H. Násilí ve škole a jak mu čelit
Lašek, J. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy
Matoušek, O. Mládež a delikvence
Vágnerová, M. Psychopatologie pro pomáhající profese
Říčan, P. Agresivita a šikana mezi dětmi
Kolář, M. Skrytý svět šikanování ve školách
Svoboda, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících
Elliotová, M. Jak ochránit své dítě
Webster-Doyle, T. Proč mě pořád někdo šikanuje