Teoretická část seznamuje čtenáře s různými typy motivací, poukazuje
na využití moderních vyučovacích metod a technologií v současné pedagogice. Jednotlivé kapitoly se zabývají tématy, jež jsou z mého pohledu velice důležité pro zapojení žáků do výuky. Jsou to např. motivace, učení a zapamatování si, nebo samotný vztah se žáky. V práci jsou také podrobně popsány jednotlivé aktivizující metody a příklady jejich uplatnění. Jaký vliv na výchovu a vzdělávání mládeže má využití moderních vyučovacích technologií prozrazuje druhá, praktická část. Pomocí rozhovorů a analýzou dotazníků uvádí čtenáře do reálného prostředí dnešního školství.
Anotace v angličtině
The theoretical part acquaints the reader with various types of motivation
and points at the use of modern teaching methods and technologies in present pedagogy. Single chapters deal with topics which are from my point of view very important for involving the students into the teaching. These are e.g.motivation, learning and remembering or the relationship with students itself. In my work there are very closely described single activating methods and examples for their use. The second, practical part shows the influence of using modern teaching techgnologies on training and education of young people. With the aid of interviews and throuhg analyzing the questionairs it shows the reader in the real atmosphere of today's education.
Teoretická část seznamuje čtenáře s různými typy motivací, poukazuje
na využití moderních vyučovacích metod a technologií v současné pedagogice. Jednotlivé kapitoly se zabývají tématy, jež jsou z mého pohledu velice důležité pro zapojení žáků do výuky. Jsou to např. motivace, učení a zapamatování si, nebo samotný vztah se žáky. V práci jsou také podrobně popsány jednotlivé aktivizující metody a příklady jejich uplatnění. Jaký vliv na výchovu a vzdělávání mládeže má využití moderních vyučovacích technologií prozrazuje druhá, praktická část. Pomocí rozhovorů a analýzou dotazníků uvádí čtenáře do reálného prostředí dnešního školství.
Anotace v angličtině
The theoretical part acquaints the reader with various types of motivation
and points at the use of modern teaching methods and technologies in present pedagogy. Single chapters deal with topics which are from my point of view very important for involving the students into the teaching. These are e.g.motivation, learning and remembering or the relationship with students itself. In my work there are very closely described single activating methods and examples for their use. The second, practical part shows the influence of using modern teaching techgnologies on training and education of young people. With the aid of interviews and throuhg analyzing the questionairs it shows the reader in the real atmosphere of today's education.
V mé práci bych ráda ukázala vliv některých vyučovacích technologií na žáka, jeho výchovu a vzdělávávní. Dotkla bych se celého téma škola, mládež, prostředí.
Zásady pro vypracování
V mé práci bych ráda ukázala vliv některých vyučovacích technologií na žáka, jeho výchovu a vzdělávávní. Dotkla bych se celého téma škola, mládež, prostředí.
Seznam doporučené literatury
1. Cangelosi, J. S. Strategie řízení třídy. Praha : Portál, 1994.
2. Danilov, M. A. ? Skatkin, M. N. Didaktika střední školy. Praha : Mír, 1982.
3. Dvořáček, J. Základy pedagogiky. Praha : VŠE, 1999.
4. Fejová, L. Učitel v pedagogické praxi. Brno : IMS, 2004.
5. Fisher, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha : Portál, 1997.
6. Houška, T. Škola je hra! Praha : Houška Tomáš, 1993.
7. Hradil, R. Průvodce českou anthroposofií. Hranice : Fabula, 2002.
8. Hunterová, M. Účinné vyučování v kostce. Praha : Portál, 1999.
9. Kárníková, J. a kol. Pedagogika pro ekonomy. Praha : VŠE, 1992.
10. Kasíková, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997.
11. Kyriacou, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha : Portál, 2004.
12. Lošková, I. ? Loška, J. Tvořivé vyučování. Praha : Grada, 2003.
13. Lošková, I. ? Loška, J. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. Praha : Portál, 1999.
14. Maňák, J. ? Švec, V. Výukové metody. Brno : Paido, 2003
15. Mazánková, L. ? Vavrečková, M. Základy didaktiky. Brno : IMS, 2003.
16. Mezinárodní akademie vzdělávání Efektivní učení ve škole.
Praha : Portál, 2005.
17. Patersonová, K. Připavit, pozor, učíme se! Praha : Portál, 1996.
18. Petty, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996.
19. Průcha, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělání. Praha : Portál,2004.
20. Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 2002.
21. Skalková, J. Obecná didaktika. Praha : ISV nakladatelství, 1999.
22. Smith, CH. A. Třída plná pohody. Praha : Portál, 1994.
23. Zelinková, O. Pomoz mi, abych to dokázal.Praha : Portál, 1997.
Seznam doporučené literatury
1. Cangelosi, J. S. Strategie řízení třídy. Praha : Portál, 1994.
2. Danilov, M. A. ? Skatkin, M. N. Didaktika střední školy. Praha : Mír, 1982.
3. Dvořáček, J. Základy pedagogiky. Praha : VŠE, 1999.
4. Fejová, L. Učitel v pedagogické praxi. Brno : IMS, 2004.
5. Fisher, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha : Portál, 1997.
6. Houška, T. Škola je hra! Praha : Houška Tomáš, 1993.
7. Hradil, R. Průvodce českou anthroposofií. Hranice : Fabula, 2002.
8. Hunterová, M. Účinné vyučování v kostce. Praha : Portál, 1999.
9. Kárníková, J. a kol. Pedagogika pro ekonomy. Praha : VŠE, 1992.
10. Kasíková, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997.
11. Kyriacou, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha : Portál, 2004.
12. Lošková, I. ? Loška, J. Tvořivé vyučování. Praha : Grada, 2003.
13. Lošková, I. ? Loška, J. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. Praha : Portál, 1999.
14. Maňák, J. ? Švec, V. Výukové metody. Brno : Paido, 2003
15. Mazánková, L. ? Vavrečková, M. Základy didaktiky. Brno : IMS, 2003.
16. Mezinárodní akademie vzdělávání Efektivní učení ve škole.
Praha : Portál, 2005.
17. Patersonová, K. Připavit, pozor, učíme se! Praha : Portál, 1996.
18. Petty, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996.
19. Průcha, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělání. Praha : Portál,2004.
20. Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 2002.
21. Skalková, J. Obecná didaktika. Praha : ISV nakladatelství, 1999.
22. Smith, CH. A. Třída plná pohody. Praha : Portál, 1994.
23. Zelinková, O. Pomoz mi, abych to dokázal.Praha : Portál, 1997.