Anotace
Diplomová práce se zabývá tématem agresivity a šikany u školní mládeže. V jednotlivých kapitolách jsou uvedeny znaky šikany, charakterizováni agresoři i oběti, část mapuje právní prostředí v České republice ve vztahu k šikaně. Práce ukazuje možnosti odhalení a pomoci šikanovaným. Jsou představeny preventivní programy i schéma prevence šikany. Empirická část mapuje připravenost pedagogů na práci s dětmi v oblasti šikany.
Anotace v angličtině
Annotation
This thesis deals with agression and bullying of school children. The individual chapters are signs of bullying shown, characterized by predators and victims, a part maps the legal environment in the Czech Republic in relation to bullying.The work shows the possibility of detection and help. Prevention programs are presented aswell as bullying prevention schemes. empirical maps of the readiness of teachers for the work with children in the area of bullying.
Klíčová slova
Klíčová slova
Šikana, znaky šikany, agresor a oběť, preventivní programy, právo a šikana, Minimalizace šikany, CHIPS.
Klíčová slova v angličtině
Keywords
Bullying, signs of bullying, victim and aggressor, prevention programs, law and bullying, Minimization of bullying, CHIPS.
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Anotace
Diplomová práce se zabývá tématem agresivity a šikany u školní mládeže. V jednotlivých kapitolách jsou uvedeny znaky šikany, charakterizováni agresoři i oběti, část mapuje právní prostředí v České republice ve vztahu k šikaně. Práce ukazuje možnosti odhalení a pomoci šikanovaným. Jsou představeny preventivní programy i schéma prevence šikany. Empirická část mapuje připravenost pedagogů na práci s dětmi v oblasti šikany.
Anotace v angličtině
Annotation
This thesis deals with agression and bullying of school children. The individual chapters are signs of bullying shown, characterized by predators and victims, a part maps the legal environment in the Czech Republic in relation to bullying.The work shows the possibility of detection and help. Prevention programs are presented aswell as bullying prevention schemes. empirical maps of the readiness of teachers for the work with children in the area of bullying.
Klíčová slova
Klíčová slova
Šikana, znaky šikany, agresor a oběť, preventivní programy, právo a šikana, Minimalizace šikany, CHIPS.
Klíčová slova v angličtině
Keywords
Bullying, signs of bullying, victim and aggressor, prevention programs, law and bullying, Minimization of bullying, CHIPS.
Zásady pro vypracování
Postihnout danou problematiku, zmapovat současnou situaci ve školách
Zásady pro vypracování
Postihnout danou problematiku, zmapovat současnou situaci ve školách
Seznam doporučené literatury
Day, D., Kde se to v nás bere?. Praha: Portál 1994, ISBN 80-85282-84-4
Kolář, M., Skrytý svět šikanování ve školách. Praha: Portál 1997, ISBN 80-7178-123-1
Kolář, M., Bolest šikanování. Praha: Portál 2001, ISBN 80-7178-513-X
Černoch, F. a kol., Stop šikaně. Praha: AVIS 1999, ISBN 80-86049-14-0
Seznam doporučené literatury
Day, D., Kde se to v nás bere?. Praha: Portál 1994, ISBN 80-85282-84-4
Kolář, M., Skrytý svět šikanování ve školách. Praha: Portál 1997, ISBN 80-7178-123-1
Kolář, M., Bolest šikanování. Praha: Portál 2001, ISBN 80-7178-513-X
Černoch, F. a kol., Stop šikaně. Praha: AVIS 1999, ISBN 80-86049-14-0