Diplomová práce se zabývá popisem vybraných sociálně patologických jevů a preventivních projektů, vzniklých k jejich potlačování. Obsahuje základní pojmy v této oblasti, obecný popis těchto jevů, prevenci a kriminalitu. Popisuje pět nejzávažnějších sociálně patologických jevů a poukazuje na několik preventivních projektů, které se snaží tyto jevy odstraňovat.
V empirické části zjišťuje formou dotazníkového průzkumu poznatky, názory a zkušenosti pedagogů základních škol s výskytem těchto jevů s těmito jevy bojovat.
Anotace v angličtině
Graduation theses is concentrated to description of chosen social pathological phenomenons and preventive projects which should for the aim these phenomenons gulp back. It contains basic čems in this area, general description of these phenomenons,prevention and criminality.It describes five the most important social pathological phenomenons and it shows on several preventive projects which try these phenomenons delete.
In the emphirical part it finds out the form of questionnaire inquiry , findings and experiences of pedagogues from the basic school with the occurrence of these phenomenons and options how fight with these phenomenons.
Socially pathological phenomenons, prevention, deviation, young people, preventive projects, experiences.
Rozsah průvodní práce
106 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá popisem vybraných sociálně patologických jevů a preventivních projektů, vzniklých k jejich potlačování. Obsahuje základní pojmy v této oblasti, obecný popis těchto jevů, prevenci a kriminalitu. Popisuje pět nejzávažnějších sociálně patologických jevů a poukazuje na několik preventivních projektů, které se snaží tyto jevy odstraňovat.
V empirické části zjišťuje formou dotazníkového průzkumu poznatky, názory a zkušenosti pedagogů základních škol s výskytem těchto jevů s těmito jevy bojovat.
Anotace v angličtině
Graduation theses is concentrated to description of chosen social pathological phenomenons and preventive projects which should for the aim these phenomenons gulp back. It contains basic čems in this area, general description of these phenomenons,prevention and criminality.It describes five the most important social pathological phenomenons and it shows on several preventive projects which try these phenomenons delete.
In the emphirical part it finds out the form of questionnaire inquiry , findings and experiences of pedagogues from the basic school with the occurrence of these phenomenons and options how fight with these phenomenons.
Socially pathological phenomenons, prevention, deviation, young people, preventive projects, experiences.
Zásady pro vypracování
Popsat problematiku sociálně patologických jevů mládeže, poukázat a seznámit s preventivními projekty, které byly zřízeny pro potlačování těchto nežádoucích jevů, tyto programy porovnat a provést výzkum, zaměřený na zjištění míry prospěšnosti těchto projektů.
Zásady pro vypracování
Popsat problematiku sociálně patologických jevů mládeže, poukázat a seznámit s preventivními projekty, které byly zřízeny pro potlačování těchto nežádoucích jevů, tyto programy porovnat a provést výzkum, zaměřený na zjištění míry prospěšnosti těchto projektů.
Seznam doporučené literatury
KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování. 1. vyd. Praha: Portál, 2001, 255 s. ISBN 80-7178-513-X.
KOLÁŘ, Michal. Skrytý svět šikanování ve školách: příčiny, diagnostika a praktická pomoc. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 127 s. ISBN 80-7178-123-1.
KRAUS, Blahoslav, HRONCOVÁ, Jolana. Sociální patologie. 1. vyd. Hradec Králové : Gaudeámus, 2007, 325 s. ISBN 978-80-7041-896-3.
KRAUS, Blahoslav, POLÁČKOVÁ Věra et al. Člověk-Prostředí-Výchova. 1. vyd. Brno: Paido, 2001, 199 s. ISBN 80-7315-004-2.
MÜHLPACHR, Pavel. Sociální patologie. 1. vyd. Brno : PF MU, 2001, 104 s. ISBN 80-210-2511-5.
Projekt Chips. Přístup z: http://www.linkabezpeci.cz/webmagazine/home.asp
Projekt Minimalizace šikany. Přístup z: http://www.minimalizacesikany.cz
Systém včasné intervence. Přístup z : http://www.svitavy.cz/pkb/projekty/
Seznam doporučené literatury
KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování. 1. vyd. Praha: Portál, 2001, 255 s. ISBN 80-7178-513-X.
KOLÁŘ, Michal. Skrytý svět šikanování ve školách: příčiny, diagnostika a praktická pomoc. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 127 s. ISBN 80-7178-123-1.
KRAUS, Blahoslav, HRONCOVÁ, Jolana. Sociální patologie. 1. vyd. Hradec Králové : Gaudeámus, 2007, 325 s. ISBN 978-80-7041-896-3.
KRAUS, Blahoslav, POLÁČKOVÁ Věra et al. Člověk-Prostředí-Výchova. 1. vyd. Brno: Paido, 2001, 199 s. ISBN 80-7315-004-2.
MÜHLPACHR, Pavel. Sociální patologie. 1. vyd. Brno : PF MU, 2001, 104 s. ISBN 80-210-2511-5.
Projekt Chips. Přístup z: http://www.linkabezpeci.cz/webmagazine/home.asp
Projekt Minimalizace šikany. Přístup z: http://www.minimalizacesikany.cz
Systém včasné intervence. Přístup z : http://www.svitavy.cz/pkb/projekty/