V diplomové práci na téma ?Šikana na druhém stupni základních
škol?, jsem se snažil zviditelnit tento celospolečenský problém,
neboť se týká každého z nás.
Diplomovou práci jsem rozdělil na teoretickou a praktickou část,
které se dělí do čtyř kapitol. V teoretické části jsem popisoval různé
druhy prevencí, agresory a oběti šikanování a hlavně předcházení a
řešení šikany ve školách. Praktická část prezentuje průzkum šikany
mezi školními dětmi na základní škole.
Anotace v angličtině
The thesis on "Chicane at second elementary school", I tried to give this
societal problem, since it concerns all of us.
Thesis I was divided into theoretical and practical part, which is
divided into four chapters. In the theoretical part, I described the
different types of prevention, aggressors and victims of bullying and
especially the prevention and resolution of bullying in schools. The
practical part presents a survey of bullying among school children in
primary school.
Klíčová slova
Šikana, násilí, agrese, šikana ve škole, obět šikany, agresor
šikany, následky šikany, řešení šikany, náprava, prevence.
Klíčová slova v angličtině
Bullying, violence, aggression, bullying at school, bullied,
bullying aggressor, the consequences of bullying, bullying solutions,
remedies, prevention.
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V diplomové práci na téma ?Šikana na druhém stupni základních
škol?, jsem se snažil zviditelnit tento celospolečenský problém,
neboť se týká každého z nás.
Diplomovou práci jsem rozdělil na teoretickou a praktickou část,
které se dělí do čtyř kapitol. V teoretické části jsem popisoval různé
druhy prevencí, agresory a oběti šikanování a hlavně předcházení a
řešení šikany ve školách. Praktická část prezentuje průzkum šikany
mezi školními dětmi na základní škole.
Anotace v angličtině
The thesis on "Chicane at second elementary school", I tried to give this
societal problem, since it concerns all of us.
Thesis I was divided into theoretical and practical part, which is
divided into four chapters. In the theoretical part, I described the
different types of prevention, aggressors and victims of bullying and
especially the prevention and resolution of bullying in schools. The
practical part presents a survey of bullying among school children in
primary school.
Klíčová slova
Šikana, násilí, agrese, šikana ve škole, obět šikany, agresor
šikany, následky šikany, řešení šikany, náprava, prevence.
Klíčová slova v angličtině
Bullying, violence, aggression, bullying at school, bullied,
bullying aggressor, the consequences of bullying, bullying solutions,
remedies, prevention.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude obsahově členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část bude dále rozdělena na další podkapitoly, kde problem šikany a šikanování popíši z dostupné odborné literatury. Bude zde charakterizován tento jev, popisovat jeho příčiny, upozorňovat na důsledky šikany. Zabývat se diagnostikou, strategií vyšetřování, prevencí a řešením šikany dětí a mládeže ve škole.
Cílem praktické části je výzkum šikany mezi školními dětmi na základní škole. Zkoumání atmosféry v třídních kolektivech, závislost šikanování na pohlaví, uplatňování speciálně pedagogických zásad u učitelů a také zda se žáci obrátí se šikanou spíše na rodiče, nebo na učitele.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude obsahově členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část bude dále rozdělena na další podkapitoly, kde problem šikany a šikanování popíši z dostupné odborné literatury. Bude zde charakterizován tento jev, popisovat jeho příčiny, upozorňovat na důsledky šikany. Zabývat se diagnostikou, strategií vyšetřování, prevencí a řešením šikany dětí a mládeže ve škole.
Cílem praktické části je výzkum šikany mezi školními dětmi na základní škole. Zkoumání atmosféry v třídních kolektivech, závislost šikanování na pohlaví, uplatňování speciálně pedagogických zásad u učitelů a také zda se žáci obrátí se šikanou spíše na rodiče, nebo na učitele.
Seznam doporučené literatury
BENDL, S. Jak předcházet nekázni. 1. vyd. Praha: ISV, 2004.
BENDL, S. Prevence a řešení šikany ve škole. 1 vyd. Praha: ISV, 2003.
CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. 2. vyd. Praha: Portál, 1996.
ELLIOTTOVÁ, M. Jak ochránit své dítě. 1. vyd. Praha: Portál, 1995.
GÁL, F. Násilí. 1. vyd. Praha: Egem, 1994.
KARNSOVÁ, R. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. 1. vyd. Praha: Portál,
KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. 2. vyd. Praha: Portál, 2005.
KOLÁŘ, M. Skrytý svět šikanování ve školách. 1. vyd. Praha: Portál, 1997.
LOVASOVÁ, L. Šikana. Praha: Sdružení Linka bezpečí, 2005.
PORTMANOVÁ, R. Jak zacházet s agresivitou 1. vyd. Praha: Portál, 1996.
ŘÍČAN, P. Agresivita a šikana mezi dětmi. 1. vyd. Praha: Portál, 1995.
Seznam doporučené literatury
BENDL, S. Jak předcházet nekázni. 1. vyd. Praha: ISV, 2004.
BENDL, S. Prevence a řešení šikany ve škole. 1 vyd. Praha: ISV, 2003.
CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. 2. vyd. Praha: Portál, 1996.
ELLIOTTOVÁ, M. Jak ochránit své dítě. 1. vyd. Praha: Portál, 1995.
GÁL, F. Násilí. 1. vyd. Praha: Egem, 1994.
KARNSOVÁ, R. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. 1. vyd. Praha: Portál,
KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. 2. vyd. Praha: Portál, 2005.
KOLÁŘ, M. Skrytý svět šikanování ve školách. 1. vyd. Praha: Portál, 1997.
LOVASOVÁ, L. Šikana. Praha: Sdružení Linka bezpečí, 2005.
PORTMANOVÁ, R. Jak zacházet s agresivitou 1. vyd. Praha: Portál, 1996.
ŘÍČAN, P. Agresivita a šikana mezi dětmi. 1. vyd. Praha: Portál, 1995.