Tématem bakalářské práce je analýza konkurenceschopnosti společnosti Kromexim a. s. a je rozdělena do dvou hlavních částí. První část obsahuje teoretické poznatky z oblasti konkurence a konkurenceschopnosti, získaných z průzkumu literárních pramenů, které nabízejí různá pojetí těchto pojmů a dalších, s nimi souvisejících. Praktická část směřuje k analýze konkurenceschopnosti firmy Kromexim a. s. při použití nástrojů SWOT analýzy, PEST analýzy a BCG matice. Po vyhodnocení těchto analýz byla navrhnuta možná opatření ke zvýšení konkurenceschopnosti společnosti.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is an analysis of competitiveness of the company Kromexim Ltd. and this is divided into two parts. First part includes theoretical facts about competition and competitiveness, which were drawn from literally sources, where we can find variety of explanations for this topic. Practical part points to analysis of competitive-ness of the company Kromexim Ltd., using instruments as SWOT analysis, PEST analysis and BCG matrix. Some possible provisions for improving company´s competitiveness have been suggested after evaluation of analyses.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, SWOT analýza, PEST analýza, BCG matice
Klíčová slova v angličtině
competition, competitiveness, SWOT analysis, PEST analysis, BCG matrix
Rozsah průvodní práce
70 s., 2 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je analýza konkurenceschopnosti společnosti Kromexim a. s. a je rozdělena do dvou hlavních částí. První část obsahuje teoretické poznatky z oblasti konkurence a konkurenceschopnosti, získaných z průzkumu literárních pramenů, které nabízejí různá pojetí těchto pojmů a dalších, s nimi souvisejících. Praktická část směřuje k analýze konkurenceschopnosti firmy Kromexim a. s. při použití nástrojů SWOT analýzy, PEST analýzy a BCG matice. Po vyhodnocení těchto analýz byla navrhnuta možná opatření ke zvýšení konkurenceschopnosti společnosti.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is an analysis of competitiveness of the company Kromexim Ltd. and this is divided into two parts. First part includes theoretical facts about competition and competitiveness, which were drawn from literally sources, where we can find variety of explanations for this topic. Practical part points to analysis of competitive-ness of the company Kromexim Ltd., using instruments as SWOT analysis, PEST analysis and BCG matrix. Some possible provisions for improving company´s competitiveness have been suggested after evaluation of analyses.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, SWOT analýza, PEST analýza, BCG matice
Klíčová slova v angličtině
competition, competitiveness, SWOT analysis, PEST analysis, BCG matrix
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte literární průzkum a zpracování pramenů se zaměřením na konkurenceschopnost podniku.
II. Praktická část
Zhodnoťte současné konkurenční postavení společnosti na trhu.
Zpracujte analýzu vnitřních a vnějších faktorů konkurenceschopnosti společnosti.
Na základě provedených analýz vypracujte návrhy pro zvýšení konkurenceschopnosti společnosti.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte literární průzkum a zpracování pramenů se zaměřením na konkurenceschopnost podniku.
II. Praktická část
Zhodnoťte současné konkurenční postavení společnosti na trhu.
Zpracujte analýzu vnitřních a vnějších faktorů konkurenceschopnosti společnosti.
Na základě provedených analýz vypracujte návrhy pro zvýšení konkurenceschopnosti společnosti.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] KOTLER, P. Marketing a management. 12. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
[2] PORTER, M. Konkureční výhoda. Praha : Victoria Publishing, 1994. 626 s. ISBN 80-85605-12-0.
[3] PORTER, M. Konkurenční strategie. Praha : Victoria Publishing, a. s., 1994. 403 s. ISBN 80-85605-11-2.
[4] KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. 6. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. 856 s. ISBN 80-247-0513-3.
[5] HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. 2. rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. 204 s. ISBN 80-247-0447-1.
Seznam doporučené literatury
[1] KOTLER, P. Marketing a management. 12. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
[2] PORTER, M. Konkureční výhoda. Praha : Victoria Publishing, 1994. 626 s. ISBN 80-85605-12-0.
[3] PORTER, M. Konkurenční strategie. Praha : Victoria Publishing, a. s., 1994. 403 s. ISBN 80-85605-11-2.
[4] KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. 6. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. 856 s. ISBN 80-247-0513-3.
[5] HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. 2. rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. 204 s. ISBN 80-247-0447-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
doc. Dytrt - Došlo již k realizaci některého z Vašich doporučení?