Tématem této bakalářské práce je Analýza postojů spotřebitelů k českým značkám. Práce je rozdělena do dvou samostatných částí, teoretické a praktické. V teoretické části je popsána problematika značky, postojů ke značce a změny postojů ke značce. Praktickou část tvoří vlastní průzkum pomocí dotazníkového šetření postojů spotřebitelů k českým značkám. V praktické části jsou zpracovány a vyhodnoceny výsledky dotazníkového šetření a násled-ně jsou tyto výsledky porovnány s výzkumem společnosti Stem z roku 2008. V závěru prá-ce jsou navrženy doporučení pro marketingovou strategii českých značek ke zlepšení po-stojů spotřebitelů k českým značkám.
Cílem této práce je analyzovat postoje spotřebitelů k českým značkám a navrhnout doporu-čení pro marketingovou strategii českých značek, s cílem zlepšení postojů spotřebitelů k českým značkám.
Anotace v angličtině
The theme of this thesis is the Analysis of consumer attitudes to Czech brands. The work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part describes the problems of brand, attitudes to the brand and change attitudes towards the brand. The practical part consists of questionnaire survey of attitudes of consumers to Czech brands. In the practical part are inspected and evaluated the results of the survey and then compared these results with the research of the Stem in 2008. In conclusion recommendations are designed to Czech brands marketing strategy to improve consumer's attitudes to Czech brands.
The aim of this study is to analyse consumer's attitudes to Czech brands and propose re-commendations for the Czech brand marketing strategy to improve consumer's attitudes to Czech brands.
Klíčová slova
značka, postoj, spotřebitel, dotazník, průzkum
Klíčová slova v angličtině
brand, attitude, consumer, questionnair, survey
Rozsah průvodní práce
68 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této bakalářské práce je Analýza postojů spotřebitelů k českým značkám. Práce je rozdělena do dvou samostatných částí, teoretické a praktické. V teoretické části je popsána problematika značky, postojů ke značce a změny postojů ke značce. Praktickou část tvoří vlastní průzkum pomocí dotazníkového šetření postojů spotřebitelů k českým značkám. V praktické části jsou zpracovány a vyhodnoceny výsledky dotazníkového šetření a násled-ně jsou tyto výsledky porovnány s výzkumem společnosti Stem z roku 2008. V závěru prá-ce jsou navrženy doporučení pro marketingovou strategii českých značek ke zlepšení po-stojů spotřebitelů k českým značkám.
Cílem této práce je analyzovat postoje spotřebitelů k českým značkám a navrhnout doporu-čení pro marketingovou strategii českých značek, s cílem zlepšení postojů spotřebitelů k českým značkám.
Anotace v angličtině
The theme of this thesis is the Analysis of consumer attitudes to Czech brands. The work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part describes the problems of brand, attitudes to the brand and change attitudes towards the brand. The practical part consists of questionnaire survey of attitudes of consumers to Czech brands. In the practical part are inspected and evaluated the results of the survey and then compared these results with the research of the Stem in 2008. In conclusion recommendations are designed to Czech brands marketing strategy to improve consumer's attitudes to Czech brands.
The aim of this study is to analyse consumer's attitudes to Czech brands and propose re-commendations for the Czech brand marketing strategy to improve consumer's attitudes to Czech brands.
Klíčová slova
značka, postoj, spotřebitel, dotazník, průzkum
Klíčová slova v angličtině
brand, attitude, consumer, questionnair, survey
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky týkající se značky a postojů spotřebitelů ke značce.
II. Praktická část
Zpracujte kategorizaci českých značek.
Analyzujte postoje spotřebitelů k vybraným českým značkám.
Navrhněte doporučení pro tvorbu marketingové strategie českých značek.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky týkající se značky a postojů spotřebitelů ke značce.
II. Praktická část
Zpracujte kategorizaci českých značek.
Analyzujte postoje spotřebitelů k vybraným českým značkám.
Navrhněte doporučení pro tvorbu marketingové strategie českých značek.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] BÁRTOVÁ, Hilda, BÁRTA, Vladimír, KOUDELKA, Jan. Spotřebitel: chování spotřebitele a jeho výzkum. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2007. 254 s. ISBN 978-80-245-1275-4.
[2] HAIG, Matt. Království značky: Největší omyly a úspěchy všech dob. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2006. 322 s. ISBN BN80-86929-09-4.
[3] HAUGE, Paul. Průzkum trhu: příprava, výběr metod, provedení, interpretace výsledků. 1. vyd. Brno: Computer press, 2004. 234 s. ISBN 80-7226-917-8.
[4] SCHIFFMAN, Leon G., KANUK, Leslie Lazar. Nákupní chování: velká kniha k tématu Cunsomer Behavior. 1. vyd. Brno: Computer press, 2004. 633 s. ISBN 80-251-0094-4.
[5] TESAR, George. Strategické řízení značky: případové studie. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2002. 280 s. ISBN 80-86419-38-X.
Seznam doporučené literatury
[1] BÁRTOVÁ, Hilda, BÁRTA, Vladimír, KOUDELKA, Jan. Spotřebitel: chování spotřebitele a jeho výzkum. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2007. 254 s. ISBN 978-80-245-1275-4.
[2] HAIG, Matt. Království značky: Největší omyly a úspěchy všech dob. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2006. 322 s. ISBN BN80-86929-09-4.
[3] HAUGE, Paul. Průzkum trhu: příprava, výběr metod, provedení, interpretace výsledků. 1. vyd. Brno: Computer press, 2004. 234 s. ISBN 80-7226-917-8.
[4] SCHIFFMAN, Leon G., KANUK, Leslie Lazar. Nákupní chování: velká kniha k tématu Cunsomer Behavior. 1. vyd. Brno: Computer press, 2004. 633 s. ISBN 80-251-0094-4.
[5] TESAR, George. Strategické řízení značky: případové studie. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2002. 280 s. ISBN 80-86419-38-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
doc. Švarcová - Co rozumíte pod pojmem česká značka? Vysvětlovala jste respondentům tyto charakteristiky?
dr. Novák - Vyřadila jste dotazníky, kde respondenti špatně chápali českou značku? Proč jste prováděla srovnání s rozsáhlým a profenimálním průzkumem STEM?
dr. Matošková - Otázky 8 a 9: zaškrtávali respondenti 1 nebo více možností? Kdo je osoba se středoškkolským vzděláním? Kde jsou vyučeni? Kolik stojí televizní reklama?