Cílem této bakalářské práce je vizualizace hardware osobního počítače a virtuální prohlídka těchto komponent, za použití vizualizačního programu Blender. Bakalářská práce se skládá z několika částí. V teoretické části je popsána charakteristika programu Blender a jednotlivé hardwarové komponenty. Praktická část obsahuje jednotlivé modely hardwarových komponentů ve formátu v programu Blender, aplikaci textur na tyto komponenty a virtuální prohlídku modelu osobního počítače.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor’s thesis is the visualization of PC hardware components using 3D visualization program Blender. The bachelor’s thesis consists of several parts. In the theoretical part is described the characteristic of Blender and the characteristic of physical components of computer hardware. The practical part includes individual models of hardware components in Blender format, application of textures and virtual presentation of PC model.
Klíčová slova
Blender, 3D modely, hardware, osobní počítač, animace
Klíčová slova v angličtině
Blender, 3D models, hardware, PC, Animation
Rozsah průvodní práce
75
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je vizualizace hardware osobního počítače a virtuální prohlídka těchto komponent, za použití vizualizačního programu Blender. Bakalářská práce se skládá z několika částí. V teoretické části je popsána charakteristika programu Blender a jednotlivé hardwarové komponenty. Praktická část obsahuje jednotlivé modely hardwarových komponentů ve formátu v programu Blender, aplikaci textur na tyto komponenty a virtuální prohlídku modelu osobního počítače.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor’s thesis is the visualization of PC hardware components using 3D visualization program Blender. The bachelor’s thesis consists of several parts. In the theoretical part is described the characteristic of Blender and the characteristic of physical components of computer hardware. The practical part includes individual models of hardware components in Blender format, application of textures and virtual presentation of PC model.
Klíčová slova
Blender, 3D modely, hardware, osobní počítač, animace
Klíčová slova v angličtině
Blender, 3D models, hardware, PC, Animation
Zásady pro vypracování
Vytvořte literární rešerši na zadané téma.
Podrobně popište architekturu počítače.
V programu Blender vytvořte modely jednotlivých komponent osobního počítače a vybraných periférií.
Pro tyto modely dále vytvořte vhodné textury, které na modely následně namapujte.
Z vytvořených modelů vytvořte animace sestavení počítače a jeho virtuální prohlídku tak, aby se tyto animace daly použít při výuce předmětu Architektura počítačů.
Zásady pro vypracování
Vytvořte literární rešerši na zadané téma.
Podrobně popište architekturu počítače.
V programu Blender vytvořte modely jednotlivých komponent osobního počítače a vybraných periférií.
Pro tyto modely dále vytvořte vhodné textury, které na modely následně namapujte.
Z vytvořených modelů vytvořte animace sestavení počítače a jeho virtuální prohlídku tak, aby se tyto animace daly použít při výuce předmětu Architektura počítačů.
Seznam doporučené literatury
POKORNÝ, Pavel. Blender : Naučte se 3D grafiku. 2. vyd. : BEN - technická literatura, 2009. 288 s. ISBN 80-7300-244-2.
CHODIL, Miro. ROOT.CZ [online]. 2009 [cit. 2010-01-24]. Dostupný z WWW: < http://www.root.cz/serialy/blender-3d-za-rucicku/ >.
Blender3d [online]. 2005 [cit. 2010-01-24]. Dostupný z WWW: < http://www.blender3d.cz/ >.
Blender : Blender.org [online]. [2002] , 22 January 2010 [cit. 2010-01-24]. Dostupný z WWW: < http://www.blender.org/education-help/ >.
Pixel [online]. 2008 [cit. 2010-01-24]. Dostupný z WWW: < http://www.pixel.cz/ >.
3dscena [online]. 2002 [cit. 2010-01-21]. Dostupný z WWW: < http://www.3dscena.cz/ >.
Gimp [online]. 2003 [cit. 2010-01-24]. Dostupný z WWW: < http://www.gimp.cz/ >.
BlenderWiki [online]. 19.1.2008 [cit. 2010-01-24]. Dostupný z WWW: < http://www.wiki.blender.org/ >.
Seznam doporučené literatury
POKORNÝ, Pavel. Blender : Naučte se 3D grafiku. 2. vyd. : BEN - technická literatura, 2009. 288 s. ISBN 80-7300-244-2.
CHODIL, Miro. ROOT.CZ [online]. 2009 [cit. 2010-01-24]. Dostupný z WWW: < http://www.root.cz/serialy/blender-3d-za-rucicku/ >.
Blender3d [online]. 2005 [cit. 2010-01-24]. Dostupný z WWW: < http://www.blender3d.cz/ >.
Blender : Blender.org [online]. [2002] , 22 January 2010 [cit. 2010-01-24]. Dostupný z WWW: < http://www.blender.org/education-help/ >.
Pixel [online]. 2008 [cit. 2010-01-24]. Dostupný z WWW: < http://www.pixel.cz/ >.
3dscena [online]. 2002 [cit. 2010-01-21]. Dostupný z WWW: < http://www.3dscena.cz/ >.
Gimp [online]. 2003 [cit. 2010-01-24]. Dostupný z WWW: < http://www.gimp.cz/ >.
BlenderWiki [online]. 19.1.2008 [cit. 2010-01-24]. Dostupný z WWW: < http://www.wiki.blender.org/ >.
Přílohy volně vložené
DVD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant odprezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své diplomové práce. Prezentace jako celek působila velmi dobrým dojmem, student dokázal velmi dobře vystihnout klíčové body práce. Součástí prezentace nebyla praktická ukázka. Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta diplomové práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) Doc. Landryová: Lze animaci zpomalit?
2) Doc. Landryová: Proč jste po tisku nezkontroloval barvy ve Vaší práci?
Na uvedené dotazy odpovídal student pohotově bez většího zaváhání.