Práce se zabývá prostředky tvorby a tvorbou výukových materiálů pro předmět Matematika I, konkrétně sestavením přednášek, podpory k přednáškám a cvičení k této podpoře pomocí nástrojů typografického systému TeX a softwaru Mathematica 7. Dalšími cíly jsou sestavení přehledu elektronických podpor k předmětu Matematika I na vysokých školách technických a zjištění názoru studentů oboru informačních a řídicích technologií Fakulty aplikované informatiky na podporu tohoto předmětu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with creating educational materials for teaching Mathematika I at Faculty of applied informatics. It is concerned with composition of lecture notes and lecture exercise materials. For compilation of lecture notes and presentations was used typographic system TeX and software Mathematica 7. Different aim of this thesis is to make a list of electronic support materials for teaching mathematics at technical universities and to discover opinions of students who study Computer Science and management system technologies at Faculty of applied informatics about the subject Matematika I.
LaTeX, Beamer, Mathematica 7, electronic learning support
Rozsah průvodní práce
57
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá prostředky tvorby a tvorbou výukových materiálů pro předmět Matematika I, konkrétně sestavením přednášek, podpory k přednáškám a cvičení k této podpoře pomocí nástrojů typografického systému TeX a softwaru Mathematica 7. Dalšími cíly jsou sestavení přehledu elektronických podpor k předmětu Matematika I na vysokých školách technických a zjištění názoru studentů oboru informačních a řídicích technologií Fakulty aplikované informatiky na podporu tohoto předmětu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with creating educational materials for teaching Mathematika I at Faculty of applied informatics. It is concerned with composition of lecture notes and lecture exercise materials. For compilation of lecture notes and presentations was used typographic system TeX and software Mathematica 7. Different aim of this thesis is to make a list of electronic support materials for teaching mathematics at technical universities and to discover opinions of students who study Computer Science and management system technologies at Faculty of applied informatics about the subject Matematika I.
LaTeX, Beamer, Mathematica 7, electronic learning support
Zásady pro vypracování
Seznamte se s typografickým systémem TeX a matematickým softwarem Wolfram Mathematica 7.
Sestavte prezentace k elektronickým skriptům Matematiky I pomocí prostředků v TeXu.
Vytvořte vzorové cvičení k elektronickým skriptům.
Vytvořte elektronickou podporu doporučené kapitoly z diferenciálního a integrálního počtu pro studenty FAI.
Vytvořte přehled dostupných elektronických podpor pro výuku matematiky používaných na VŠ technických.
Pokuste se o srovnání vybraných elektronických podpor zejména z technického hlediska (obsluha, grafika, celkové pojetí řešení, atd.)
Zjistěte názory studentů FAI oboru IŘT na elektronickou podporu výuky matematiky.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s typografickým systémem TeX a matematickým softwarem Wolfram Mathematica 7.
Sestavte prezentace k elektronickým skriptům Matematiky I pomocí prostředků v TeXu.
Vytvořte vzorové cvičení k elektronickým skriptům.
Vytvořte elektronickou podporu doporučené kapitoly z diferenciálního a integrálního počtu pro studenty FAI.
Vytvořte přehled dostupných elektronických podpor pro výuku matematiky používaných na VŠ technických.
Pokuste se o srovnání vybraných elektronických podpor zejména z technického hlediska (obsluha, grafika, celkové pojetí řešení, atd.)
Zjistěte názory studentů FAI oboru IŘT na elektronickou podporu výuky matematiky.
Seznam doporučené literatury
KŘENEK, Josef, OSTRAVSKÝ, Jan. Diferenciální a integrální počet funkce jedné proměnné s aplikacemi v ekonomii / Josef Křenek, Jan Ostravský. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. 231 s. ISBN 80-7318-354-4.
Kurz: Matematika 1 - IT [online]. 2009 [cit. 2010-02-02]. Dostupný z WWW na požádání o přístup pana doktora Poláška a registraci do Moodlu: http://vyuka.fai.utb.cz/course/category.php?id=2&perpage=20&page=0.
JIŘÍ, Rybička. Latex pro začátečníky. 2. vyd. Brno : KONVOJ, 1999. 191 s. ISBN 80-85615-74-6.
KOPKA, Helmut. Latex : podrobný průvodce. Brno : Computer Press, 2004. 576 s. ISBN 80-7226-973-9.
WOLFRAM RESEARCH, INC.. Wolfram Mathematica 7 Documentation [online]. 2010 [cit. 2010-02-02]. Dostupný z WWW: http://reference.wolfram.com/mathematica/guide/Mathematica.html.
Seznam doporučené literatury
KŘENEK, Josef, OSTRAVSKÝ, Jan. Diferenciální a integrální počet funkce jedné proměnné s aplikacemi v ekonomii / Josef Křenek, Jan Ostravský. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. 231 s. ISBN 80-7318-354-4.
Kurz: Matematika 1 - IT [online]. 2009 [cit. 2010-02-02]. Dostupný z WWW na požádání o přístup pana doktora Poláška a registraci do Moodlu: http://vyuka.fai.utb.cz/course/category.php?id=2&perpage=20&page=0.
JIŘÍ, Rybička. Latex pro začátečníky. 2. vyd. Brno : KONVOJ, 1999. 191 s. ISBN 80-85615-74-6.
KOPKA, Helmut. Latex : podrobný průvodce. Brno : Computer Press, 2004. 576 s. ISBN 80-7226-973-9.
WOLFRAM RESEARCH, INC.. Wolfram Mathematica 7 Documentation [online]. 2010 [cit. 2010-02-02]. Dostupný z WWW: http://reference.wolfram.com/mathematica/guide/Mathematica.html.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval svou bakalářskou práci bez praktické ukázky. Prezentace
byla srozumitelná. Po obhajobě následovaly dotazy:
1. Kterou elektronickou podporu byste doporučil? (RNDr. Ostravský)
2. Jak jste shromažďoval el. podpory z jiných škol? (doc. Kubalčík)
3. Srovnejte prostředky MS Office a LaTeXu pro tvorbu textů a prezentací do matematiky? (Dr. Polášek)
4. Máte doporučení, jak zahrnout software Mathematica do výuky? (Dr. Polášek)
5. Měl jste v prezentaci popis opory? (doc. Koziorek)
6. Co bylo hlavní prací - opora nebo porovnání? (doc. Koziorek)
7. Dle jakých kriterií jste porovnával jednotlivé opory? (doc. Koziorek)
8. Lze v současné době říci, jestli el. pomůcka pomohla studentům ve studiu? (Dr. Navrátil Pavel)
Student zodpověděl všechny otázky bez zaváhání. Pak se přešlo ke zkoušení jednotlivých předmětů.