Bakalářská práce pojednává o výchově vedoucích pracovníků. Je rozdělena do dvou částí: teoretické a praktické. První část zkoumá teoretické poznatky výchovy a vzdělávání vedoucích pracovníků a zdůrazňuje význam rozvoje lidských zdrojů. Jsou zde popsány metody vzdělávání na pracovišti a mimo pracoviště. Druhá část analyzuje systém výchovy a vzdělávání vedoucích pracovníků ve firmě Baťa do roku 1945. Je zde uvedena charakteristika osobností několika vybraných vedoucích pracovníků. V závěru je zpracován soubor doporučení, jak by se dala v současnosti zdokonalit výchova vedoucích pracovníků s využitím zásad aplikovaných ve firmě Baťa.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis describes the education of executive directors. It is devided into two parts: the theoretical part and the practical part. The first part examines theoretical findings of training and education of executive directors and it emphasizes the relevance for devel-opment of the human resources. It describes the methods of education in workplace and outside of workplace. The second part analyses the system of training and education of executive directors in Bata Company by the year 1945. It containes the characteristic of some executive directors. There is a collection of recommendations at the end of this part how to improve training of executive directors today by using the principles applied in Bata Company.
Klíčová slova
Výchova, vzdělávání, řízení lidských zdrojů, metody vzdělávání, vedoucí pracovník, vzdělávání manažerů, Baťa, Tomášov, Baťova škola práce.
Klíčová slova v angličtině
Education, human resource management, education methods, executive director, education of managers, Bata, Tomášov, Bata´s school of work.
Rozsah průvodní práce
76 s. , 3 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o výchově vedoucích pracovníků. Je rozdělena do dvou částí: teoretické a praktické. První část zkoumá teoretické poznatky výchovy a vzdělávání vedoucích pracovníků a zdůrazňuje význam rozvoje lidských zdrojů. Jsou zde popsány metody vzdělávání na pracovišti a mimo pracoviště. Druhá část analyzuje systém výchovy a vzdělávání vedoucích pracovníků ve firmě Baťa do roku 1945. Je zde uvedena charakteristika osobností několika vybraných vedoucích pracovníků. V závěru je zpracován soubor doporučení, jak by se dala v současnosti zdokonalit výchova vedoucích pracovníků s využitím zásad aplikovaných ve firmě Baťa.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis describes the education of executive directors. It is devided into two parts: the theoretical part and the practical part. The first part examines theoretical findings of training and education of executive directors and it emphasizes the relevance for devel-opment of the human resources. It describes the methods of education in workplace and outside of workplace. The second part analyses the system of training and education of executive directors in Bata Company by the year 1945. It containes the characteristic of some executive directors. There is a collection of recommendations at the end of this part how to improve training of executive directors today by using the principles applied in Bata Company.
Klíčová slova
Výchova, vzdělávání, řízení lidských zdrojů, metody vzdělávání, vedoucí pracovník, vzdělávání manažerů, Baťa, Tomášov, Baťova škola práce.
Klíčová slova v angličtině
Education, human resource management, education methods, executive director, education of managers, Bata, Tomášov, Bata´s school of work.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické poznatky týkající se výchovy vedoucích pracovníků.
II. Praktická část
Analyzujte výchovu vedoucích pracovníků ve firmě Baťa do roku 1945 a zhodnoťte její silné a slabé stránky.
Navrhněte zdokonalení výchovy vedoucích pracovníků pro současné podniky s využitím zásad výchovy ve firmě Baťa.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické poznatky týkající se výchovy vedoucích pracovníků.
II. Praktická část
Analyzujte výchovu vedoucích pracovníků ve firmě Baťa do roku 1945 a zhodnoťte její silné a slabé stránky.
Navrhněte zdokonalení výchovy vedoucích pracovníků pro současné podniky s využitím zásad výchovy ve firmě Baťa.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] BAŤA, T. Úvaha a projevy. 4. vyd. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2002. 218 s. ISBN 80-7318-103-7.
[2] LEŠINGROVÁ, R. Baťova soustava řízení. 3. vyd. Uherské Hradiště : Lešingrová Romana, 2008. 256 s. ISBN 978-80-903808-9-9.
[3] NÁDVORNÍK, J. a kol. Baťův systém řízení do roku 1939. Praha : Impuls, divize Chemos, 1990. 152 s.
[4] POCHYLÝ, J. Baťova průmyslová revoluce. 1. vyd. Praha : Průmyslové vydavatelství UTRIN, 1990. 134 s.
[5] RYBKA, Z. Základní zásady Baťova systému pro podnikatele a vedoucí pracovníky. 2. vyd. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2008. 91 s. ISBN 978-80-7318-727-9.
Seznam doporučené literatury
[1] BAŤA, T. Úvaha a projevy. 4. vyd. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2002. 218 s. ISBN 80-7318-103-7.
[2] LEŠINGROVÁ, R. Baťova soustava řízení. 3. vyd. Uherské Hradiště : Lešingrová Romana, 2008. 256 s. ISBN 978-80-903808-9-9.
[3] NÁDVORNÍK, J. a kol. Baťův systém řízení do roku 1939. Praha : Impuls, divize Chemos, 1990. 152 s.
[4] POCHYLÝ, J. Baťova průmyslová revoluce. 1. vyd. Praha : Průmyslové vydavatelství UTRIN, 1990. 134 s.
[5] RYBKA, Z. Základní zásady Baťova systému pro podnikatele a vedoucí pracovníky. 2. vyd. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2008. 91 s. ISBN 978-80-7318-727-9.