Diplomová práce se zabývá vlivem rodičů a školy na profesní orientaci dětí. Důraz je přitom kladen na sféru rodiny, základní školu a na profesní orientaci samotnou, a to jak samostatně, tak v jejich vzájemné provázanosti. Cílem práce je zjistit, do jaké míry jsou děti ovlivněny rodinou i školou, a to z jejich pohledu. K zodpovězení výzkumné otázky jsem použila dotazníkové šetření. Získané informace jsem porovnala s teoretickými poznatky.
Anotace v angličtině
This Master thesis deals with influence between family, primary school
and professional orientation of children. The emphasis is on the family sphere, primary school and professional orientation itself, not just individually but also in their cohesion. The aim of the thesis is to discover to what degree are children influenced by family
and primary school, from their view. To answer the investigative question I used interview. I compared the obtained information with theoretical knowledge.
Klíčová slova
Rodina, funkce rodiny, dítě, role a práva dítěte, výchova, základní škola, funkce základní školy, žák, vzdělávání, hodnocení, motivace, profesní orientace, profesní kompetence, poradenství
Klíčová slova v angličtině
Family, family function, child, role and rights of the child, education, primary school, school function, pupil, cultivation, assessment, motivation, professional orientation, professional kompetence, counseling
Rozsah průvodní práce
60 s. (72 519 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá vlivem rodičů a školy na profesní orientaci dětí. Důraz je přitom kladen na sféru rodiny, základní školu a na profesní orientaci samotnou, a to jak samostatně, tak v jejich vzájemné provázanosti. Cílem práce je zjistit, do jaké míry jsou děti ovlivněny rodinou i školou, a to z jejich pohledu. K zodpovězení výzkumné otázky jsem použila dotazníkové šetření. Získané informace jsem porovnala s teoretickými poznatky.
Anotace v angličtině
This Master thesis deals with influence between family, primary school
and professional orientation of children. The emphasis is on the family sphere, primary school and professional orientation itself, not just individually but also in their cohesion. The aim of the thesis is to discover to what degree are children influenced by family
and primary school, from their view. To answer the investigative question I used interview. I compared the obtained information with theoretical knowledge.
Klíčová slova
Rodina, funkce rodiny, dítě, role a práva dítěte, výchova, základní škola, funkce základní školy, žák, vzdělávání, hodnocení, motivace, profesní orientace, profesní kompetence, poradenství
Klíčová slova v angličtině
Family, family function, child, role and rights of the child, education, primary school, school function, pupil, cultivation, assessment, motivation, professional orientation, professional kompetence, counseling
Zásady pro vypracování
V teoretické části - popisovat rodinu, ukázat funkci rodiny a vliv na dítě, zabývat se profesní orientací dětí, spoluprácí školy a rodiny
V empirické části - zjišťovat pomocí dotazníků, jak to doopravdy funguje, do jaké míry rodiče své děti ovlivňují, vyhodnocovat odpovědi dětí, porovnávat s poznatky z teoretické části
Zásady pro vypracování
V teoretické části - popisovat rodinu, ukázat funkci rodiny a vliv na dítě, zabývat se profesní orientací dětí, spoluprácí školy a rodiny
V empirické části - zjišťovat pomocí dotazníků, jak to doopravdy funguje, do jaké míry rodiče své děti ovlivňují, vyhodnocovat odpovědi dětí, porovnávat s poznatky z teoretické části
Seznam doporučené literatury
Friedmann, Z. Profesní orientace žáků. In Střelec. Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno: MU, 2005
HŘEBÍČEK, Libor. Profesní orientace vysokoškolského studenta a její školská aporadenská podpora. In Sborník Univerzity na prahu nového tisíciletí. Masarykova univerzita Brno : Masarykova univerzita Brno, 1995.
STRÁDAL, J., NOUZOVÁ, Z. Příprava žáků pro profesní orientaci. Metodická příručka pro učitele základních škol. Praha : Sociologické nakladatelství, 1995.
Výzkum služeb kariérového poradenství a potřeb jeho klientů na základních a středních školách v ČR. Souhrnná zpráva. Praha : NÚOV, 2003.
Seznam doporučené literatury
Friedmann, Z. Profesní orientace žáků. In Střelec. Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno: MU, 2005
HŘEBÍČEK, Libor. Profesní orientace vysokoškolského studenta a její školská aporadenská podpora. In Sborník Univerzity na prahu nového tisíciletí. Masarykova univerzita Brno : Masarykova univerzita Brno, 1995.
STRÁDAL, J., NOUZOVÁ, Z. Příprava žáků pro profesní orientaci. Metodická příručka pro učitele základních škol. Praha : Sociologické nakladatelství, 1995.
Výzkum služeb kariérového poradenství a potřeb jeho klientů na základních a středních školách v ČR. Souhrnná zpráva. Praha : NÚOV, 2003.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Obhajoba výborně připravena a přednesena. Otázky oponenta zodpovězeny bez připomínek.
Řehoř - Dá se z výzkumu vyčíst, který rodič má větší vliv?
Odpověď - Nedá se to přesně stanovit.
Vízdal - Kde je jistota tvrzení, že dětí se rozhodují sami?
Odpověď - 100% jistota není, vždy je ovlivnění.
Jůzl - Je rozdíl mezi dětmi z venkova a města?
Odpověď - Není podstatný.
Kraus - Jaký vliv má vzdělání rodičů, nejsou hypotézy.
Odpověď - Měla jsem pouze výzkumné otázky.