Cílem mé bakalářské práce je vytvořit počítačovou hru piškvorky. Oproti klasické předloze bude hra probíhat ve 3 rozměrech. Součástí práce je navržení pravidel pro takto upravenou hru, implementace vybraného algoritmu umělé inteligence a vizualizace hry pomocí OpenGl. Grafické uživatelské rozhraní bude vytvořeno v toolkitu Qt.
Anotace v angličtině
Main goal of this bachelor thesis is create compurer game Gomoku. Compared to classic model game will be in 3 dimension. Part of this work is to propose revised rules for this game, the implementation of selected algorithm of artificial intelligence and visualisation using OpenGl. Graphical user interface will be created in Qt toolkit.
Klíčová slova
Piškvorky, OpenGl, programování, C++
Klíčová slova v angličtině
Gomoku, OpenGl, programming, C++
Rozsah průvodní práce
31 s., 1 s. příloha
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem mé bakalářské práce je vytvořit počítačovou hru piškvorky. Oproti klasické předloze bude hra probíhat ve 3 rozměrech. Součástí práce je navržení pravidel pro takto upravenou hru, implementace vybraného algoritmu umělé inteligence a vizualizace hry pomocí OpenGl. Grafické uživatelské rozhraní bude vytvořeno v toolkitu Qt.
Anotace v angličtině
Main goal of this bachelor thesis is create compurer game Gomoku. Compared to classic model game will be in 3 dimension. Part of this work is to propose revised rules for this game, the implementation of selected algorithm of artificial intelligence and visualisation using OpenGl. Graphical user interface will be created in Qt toolkit.
Klíčová slova
Piškvorky, OpenGl, programování, C++
Klíčová slova v angličtině
Gomoku, OpenGl, programming, C++
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši na dané téma.
Popište podrobná pravidla hry piškvorky ve 2D a problematiku transformace hry do 3D.
Navrhněte program včetně uživatelského rozhraní.
Implementujte navržený program pro platformu Windows a OpenGl.
Do navrženého programu implementujte vybraný algoritmus umělé inteligence.
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši na dané téma.
Popište podrobná pravidla hry piškvorky ve 2D a problematiku transformace hry do 3D.
Navrhněte program včetně uživatelského rozhraní.
Implementujte navržený program pro platformu Windows a OpenGl.
Do navrženého programu implementujte vybraný algoritmus umělé inteligence.
Seznam doporučené literatury
NeHe Productions [online]. c1997-2006 [cit. 2010-01-24]. Dostupný z WWW: .
TUREK, Michal. CZ NeHe OpenGL [online]. c2002-2008 [cit. 2010-01-24]. Dostupný z WWW: .
Piškvorky [online]. [2010] , stránka byla naposledy editována 23. 1. 2010 [cit. 2010-01-24]. Dostupný z WWW: .
ŽÁRA, Jiří, et al. Moderní počítačová grafika. 2. přeprac. vyd. Brno : Computer Press, 2004. 610 s. ISBN 80-251-0454-0.
STROUSTRUP, Bjarne. C++ Programovací jazyk. 1. vyd. Praha : BEN, 1997. 686 s. ISBN 80-86056-20-1.
KOENIG, Andrew, MOO, Barbara E. Rozumíme C++. Překlad: Petr Dokoupil. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2003. 388 s. ISBN 80-7226-656-X.
Seznam doporučené literatury
NeHe Productions [online]. c1997-2006 [cit. 2010-01-24]. Dostupný z WWW: .
TUREK, Michal. CZ NeHe OpenGL [online]. c2002-2008 [cit. 2010-01-24]. Dostupný z WWW: .
Piškvorky [online]. [2010] , stránka byla naposledy editována 23. 1. 2010 [cit. 2010-01-24]. Dostupný z WWW: .
ŽÁRA, Jiří, et al. Moderní počítačová grafika. 2. přeprac. vyd. Brno : Computer Press, 2004. 610 s. ISBN 80-251-0454-0.
STROUSTRUP, Bjarne. C++ Programovací jazyk. 1. vyd. Praha : BEN, 1997. 686 s. ISBN 80-86056-20-1.
KOENIG, Andrew, MOO, Barbara E. Rozumíme C++. Překlad: Petr Dokoupil. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2003. 388 s. ISBN 80-7226-656-X.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant odprezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své bakalářské práce. Prezentace jako celek působila velmi dobrým dojmem, student dokázal velmi dobře vystihnout klíčové body práce. Součástí prezentace byla praktická ukázka. Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta diplomové práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) Ing. Pokorný: Vylepšil jste program od odevzdání BP?
2) Ing. Pokorný: Jakým způsobem jste omezil 3D variantu hry?
Na uvedené dotazy odpovídal student pohotově bez většího zaváhání.