Diplomová práce je zaměřena na sociálně pedagogické aspekty ovlivňující edukační procesy na ZŠ. Je v ní pojednáváno o nejdůležitějších programech ovlivňujících podobu výchovně vzdělávacího procesu a proveden rozbor konkrétních dokumentů upravujících edukační prostředí ZŠ v Benešově nad Ploučnicí.
Anotace v angličtině
The author of this graduation thesis focuses on sociály-pedagogical aspects which influence education at Elementary Schools. Firstly, the author deals with the most important programs which affect the approach to the process of education and the means employed in education. Secondly, the author presents an analysis of concrete documents governing the educational environment at the Elementary School in Benešov nad Ploučnicí.
Klíčová slova
edukační procesy, interakce, internalizace, klíčové kompetence, komunikace, kurikulum, průřezová témata, sociálně pedagogické aspekty, sociální skupina, socializace,
Diplomová práce je zaměřena na sociálně pedagogické aspekty ovlivňující edukační procesy na ZŠ. Je v ní pojednáváno o nejdůležitějších programech ovlivňujících podobu výchovně vzdělávacího procesu a proveden rozbor konkrétních dokumentů upravujících edukační prostředí ZŠ v Benešově nad Ploučnicí.
Anotace v angličtině
The author of this graduation thesis focuses on sociály-pedagogical aspects which influence education at Elementary Schools. Firstly, the author deals with the most important programs which affect the approach to the process of education and the means employed in education. Secondly, the author presents an analysis of concrete documents governing the educational environment at the Elementary School in Benešov nad Ploučnicí.
Klíčová slova
edukační procesy, interakce, internalizace, klíčové kompetence, komunikace, kurikulum, průřezová témata, sociálně pedagogické aspekty, sociální skupina, socializace,
Provést rozbor kurikula, popsat stávající stav vzdělávacích programů z hlediska sociálně pedagogických aspektů. Navrhnout využití stávajících průřezových témat a navrhnout témata ke zvýšení kvality edukačních procesů.
Zásady pro vypracování
Provést rozbor kurikula, popsat stávající stav vzdělávacích programů z hlediska sociálně pedagogických aspektů. Navrhnout využití stávajících průřezových témat a navrhnout témata ke zvýšení kvality edukačních procesů.
Seznam doporučené literatury
Kraus B., Základy sociální pedagogiky, Portál 2008
Matoušek O., Koláčová J., Sociální práce v praxi, Portál 2005
Kyriacon Ch., Klíčové dovednosti učitele, Portál 2008
Kaprálek K., Bělecký Z., Jak napsat a používat individuální vzdělávací program, Portál 2004
Pasch a kol., Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině, Portál 2005
Seznam doporučené literatury
Kraus B., Základy sociální pedagogiky, Portál 2008
Matoušek O., Koláčová J., Sociální práce v praxi, Portál 2005
Kyriacon Ch., Klíčové dovednosti učitele, Portál 2008
Kaprálek K., Bělecký Z., Jak napsat a používat individuální vzdělávací program, Portál 2004
Pasch a kol., Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině, Portál 2005