Práce pojednává o problematice firemní kultury. Poukazuje na to, že v dnešní době musí každá moderní firma reagovat a přizpůsobit se stále tvrdším podmínkám, aby zůstala konkurenceschopná. V práci jsou popsány jednotlivé kroky a postupy, které mohou vést k pozitivní změně firemní kultury. Mapuje firemní kulturu a vzdělávání společnosti Pivovary Staropramen a detailně popisuje kompetenční modul firmy, který zahrnuje nábor nových zaměstnanců, jejich rozvoj, hodnocení a plánování další kariéry, k čemuž slouží velmi dobře propracované manažerské vzdělávání.
Součástí práce je dotazníkový průzkum, který řeší otázky motivace zaměstnanců společnosti Staropramen, jejich očekávání a hodnoty. Průzkum také hodnotí, jaký vliv mělo absolvování vzdělávacího modulu na další kariéru manažerů. V textu jsou shrnuty výsledky průzkumu a návrhy řešení, které by měly být využity personálním útvarem společnosti Staropramen při přípravě vzdělávacího modulu pro rok 2010.
Anotace v angličtině
My dissertation is aimed at the issue of corporate culture. Points out, that any modern company must react and adapt to increasingly tougher conditions currently in order to remain competitive. The thesis describes the different steps and procedures that can lead to positive change in corporate culture. The thesis maps the corporate culture and training of Staropramen Breweries and describes in detail the competency module of the company, which includes recruitment of new employee, their development, evaluation and career planning, to which helps very well prepared managerial education.
Part of this thesis is a survey questionnaire, that solves questions of employee motivation, their expectations and values. The survey also assesses the impact of the training module to the next career of managers. The text summarizes the results of the survey and proposal solutions, which should be used by the personnel department of Staropramen in the development of a training module for 2010.
Práce pojednává o problematice firemní kultury. Poukazuje na to, že v dnešní době musí každá moderní firma reagovat a přizpůsobit se stále tvrdším podmínkám, aby zůstala konkurenceschopná. V práci jsou popsány jednotlivé kroky a postupy, které mohou vést k pozitivní změně firemní kultury. Mapuje firemní kulturu a vzdělávání společnosti Pivovary Staropramen a detailně popisuje kompetenční modul firmy, který zahrnuje nábor nových zaměstnanců, jejich rozvoj, hodnocení a plánování další kariéry, k čemuž slouží velmi dobře propracované manažerské vzdělávání.
Součástí práce je dotazníkový průzkum, který řeší otázky motivace zaměstnanců společnosti Staropramen, jejich očekávání a hodnoty. Průzkum také hodnotí, jaký vliv mělo absolvování vzdělávacího modulu na další kariéru manažerů. V textu jsou shrnuty výsledky průzkumu a návrhy řešení, které by měly být využity personálním útvarem společnosti Staropramen při přípravě vzdělávacího modulu pro rok 2010.
Anotace v angličtině
My dissertation is aimed at the issue of corporate culture. Points out, that any modern company must react and adapt to increasingly tougher conditions currently in order to remain competitive. The thesis describes the different steps and procedures that can lead to positive change in corporate culture. The thesis maps the corporate culture and training of Staropramen Breweries and describes in detail the competency module of the company, which includes recruitment of new employee, their development, evaluation and career planning, to which helps very well prepared managerial education.
Part of this thesis is a survey questionnaire, that solves questions of employee motivation, their expectations and values. The survey also assesses the impact of the training module to the next career of managers. The text summarizes the results of the survey and proposal solutions, which should be used by the personnel department of Staropramen in the development of a training module for 2010.
Ve své diplomové práci bych chtěl popsat jednotlivé procesy podnikového vzdělávání, od identifikace a analýzy vzdělávacích potřeb až po jeho realizaci a vyhodnocování v rámci firemní kultury (Corporate identity), která vychází z podnikové filosofie, vize a dlouhodobého podnikatelského cíle. Musí být stvrzována chováním firmy, zaměstnanců a veškerou vnitřní i vnější komunikací.
V praktické části bych pak rád využil svých poznatků z manažerského vzdělávání a firemní kultury ve velké globální firmě, jejímž jsem zaměstnancem ( vize, cíle, prostředek jak dojít k definovanému cíli, principy, interní vzdělávání, interní komunikace, průzkumy mezi zaměstnanci...)
Zásady pro vypracování
Ve své diplomové práci bych chtěl popsat jednotlivé procesy podnikového vzdělávání, od identifikace a analýzy vzdělávacích potřeb až po jeho realizaci a vyhodnocování v rámci firemní kultury (Corporate identity), která vychází z podnikové filosofie, vize a dlouhodobého podnikatelského cíle. Musí být stvrzována chováním firmy, zaměstnanců a veškerou vnitřní i vnější komunikací.
V praktické části bych pak rád využil svých poznatků z manažerského vzdělávání a firemní kultury ve velké globální firmě, jejímž jsem zaměstnancem ( vize, cíle, prostředek jak dojít k definovanému cíli, principy, interní vzdělávání, interní komunikace, průzkumy mezi zaměstnanci...)
Seznam doporučené literatury
Šigut, Z., Firemní kultura a lidské zdroje, Nakladatelství: Aspi, 2004 ISBN: 80-7357-046-7
Brooks, I., Firemní kultura, Nakladatelství: Computer Press, 2003, ISBN 80-7226-763-9
Barták, J., Vzdělávání ve firmě, Vydavatel: Alfa Publishing, Praha 2007, ISBN: 978-80-86851-68-6
Vodák J.,Kucharčíková A., Efektivní vzdělávání zaměstnanců, Nakladatel: Grada Publishing 2007, ISBN kód: 9788024719047
Coleman R., Barrie, G., 525 způsobů, jak se stát lepším manažerem, Management Press 2001, ISBN 80-7261-049-X
Seznam doporučené literatury
Šigut, Z., Firemní kultura a lidské zdroje, Nakladatelství: Aspi, 2004 ISBN: 80-7357-046-7
Brooks, I., Firemní kultura, Nakladatelství: Computer Press, 2003, ISBN 80-7226-763-9
Barták, J., Vzdělávání ve firmě, Vydavatel: Alfa Publishing, Praha 2007, ISBN: 978-80-86851-68-6
Vodák J.,Kucharčíková A., Efektivní vzdělávání zaměstnanců, Nakladatel: Grada Publishing 2007, ISBN kód: 9788024719047
Coleman R., Barrie, G., 525 způsobů, jak se stát lepším manažerem, Management Press 2001, ISBN 80-7261-049-X