Tématem mojí diplomové práce je ?Vliv rodinného prostředí na rozvoj osobnosti adolescentů?. Práce je rozdělena do čtyř částí. První a druhá část se zabývá problematikou rodiny a adolescence. Třetí a čtvrtá část tvoří empirický průzkum a jeho vyhodnocení.Cílem práce bylo posoudit, jakým způsobem se podílí vlivy rodinného prostředí na rozvoji osobnosti adolescentů a to především vliv výchovy ve vztahu k některým dalším činitelům. Dále pak na základě zjištěných faktů navrhnout opatření k posílení vlivů žádoucích a eliminaci vlivů nežádoucích.
Anotace v angličtině
The theme of my diploma project is influence family background on the adolescent development. My work has got four parts. The first and second parts are tried to solve on families and adolescence. The third and fourth part consists of empirical research and evaluation. The aim of the project was to evaluate the influences of the family background on the adolescent personality development and mainly effect education in relation to some other agents. On the based on the facts found to suggest measures necessary to support the positive influences and to limit the negative ones.
Tématem mojí diplomové práce je ?Vliv rodinného prostředí na rozvoj osobnosti adolescentů?. Práce je rozdělena do čtyř částí. První a druhá část se zabývá problematikou rodiny a adolescence. Třetí a čtvrtá část tvoří empirický průzkum a jeho vyhodnocení.Cílem práce bylo posoudit, jakým způsobem se podílí vlivy rodinného prostředí na rozvoji osobnosti adolescentů a to především vliv výchovy ve vztahu k některým dalším činitelům. Dále pak na základě zjištěných faktů navrhnout opatření k posílení vlivů žádoucích a eliminaci vlivů nežádoucích.
Anotace v angličtině
The theme of my diploma project is influence family background on the adolescent development. My work has got four parts. The first and second parts are tried to solve on families and adolescence. The third and fourth part consists of empirical research and evaluation. The aim of the project was to evaluate the influences of the family background on the adolescent personality development and mainly effect education in relation to some other agents. On the based on the facts found to suggest measures necessary to support the positive influences and to limit the negative ones.
V teoretické části bude charakterizováno věkové období adolescence na základě studia obd. Publikací z vývojové a sociální psychologie (Macka, Vágnerové, aj.) přičemž budou objasněny vlivy rodinného prostředí na utváření osobnosti adolescentů. V praktické části práce bude proveden empirický výzkum mapující vlivy sociálního prostředí, které ovlivňují utváření osobnosti adolescentů. Při vypracování práce budou respektovány pokyny IMS pro vypracování kvalifikačních prací.
Zásady pro vypracování
V teoretické části bude charakterizováno věkové období adolescence na základě studia obd. Publikací z vývojové a sociální psychologie (Macka, Vágnerové, aj.) přičemž budou objasněny vlivy rodinného prostředí na utváření osobnosti adolescentů. V praktické části práce bude proveden empirický výzkum mapující vlivy sociálního prostředí, které ovlivňují utváření osobnosti adolescentů. Při vypracování práce budou respektovány pokyny IMS pro vypracování kvalifikačních prací.
Seznam doporučené literatury
1. BURIÁNEK, J. Sociologie. Praha: Fortuna, 1996.
2. ČÁP, J. Psychologie pro učitele. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1980.
3. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004.
4. KOHOUTEK, R. Sociální psychologie. Brno: IMS, 2004.
5. KOHOUTEK, R. Vývojová psychologie. Brno: IMS, 2003.
6. KRAUS, B. Sociální aspekty výchovy. Hradec Králové: Gaudeamus, 1999.
7. KRAUS, B., POLÁČKOVÁ,V. Člověk, prostředí a výchova. Brno: Paido, 2001.
8. KUČEROVÁ, S. Člověk, hodnoty, výchova. Prešov: 1996.
9. LANGMEIER, J.a M. Vývojová psychologie. Praha: H&H, 1998.
10. MACEK, P. Adolescence. Praha: Portál, 2003.
11. MOŽNÝ, I. Sociologie rodiny. Praha: Slon, 1999.
12. NAKONEČNÝ, M. Základy psychologie. Praha: Akademia, 2002.
13. PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 1999.
14. PŘADKA, M., KNOTOVÁ, D. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Brno: PF MU, 1998.
15. SAK, P. Sociální vývoj mládeže. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1985.
16. SEKOT, A. Sociologie v kostce. Brno: Paido, 2002.
17. ŠMOLKA, P. Rodina v měnících se ekonomických podmínkách. 1994.
Seznam doporučené literatury
1. BURIÁNEK, J. Sociologie. Praha: Fortuna, 1996.
2. ČÁP, J. Psychologie pro učitele. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1980.
3. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004.
4. KOHOUTEK, R. Sociální psychologie. Brno: IMS, 2004.
5. KOHOUTEK, R. Vývojová psychologie. Brno: IMS, 2003.
6. KRAUS, B. Sociální aspekty výchovy. Hradec Králové: Gaudeamus, 1999.
7. KRAUS, B., POLÁČKOVÁ,V. Člověk, prostředí a výchova. Brno: Paido, 2001.
8. KUČEROVÁ, S. Člověk, hodnoty, výchova. Prešov: 1996.
9. LANGMEIER, J.a M. Vývojová psychologie. Praha: H&H, 1998.
10. MACEK, P. Adolescence. Praha: Portál, 2003.
11. MOŽNÝ, I. Sociologie rodiny. Praha: Slon, 1999.
12. NAKONEČNÝ, M. Základy psychologie. Praha: Akademia, 2002.
13. PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 1999.
14. PŘADKA, M., KNOTOVÁ, D. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Brno: PF MU, 1998.
15. SAK, P. Sociální vývoj mládeže. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1985.
16. SEKOT, A. Sociologie v kostce. Brno: Paido, 2002.
17. ŠMOLKA, P. Rodina v měnících se ekonomických podmínkách. 1994.