Diplomová práce je zaměřena na zlepšování znalostí zaměstnanců o metodách průmyslo-vého inženýrství aplikovaných ve firmě IFE-CZ. Teoretická část je zaměřena na prvky štíh-lé výroby zejména na prvky štíhlého pracoviště, kaizen, standardizaci a vizualizaci. Dále jsou zde uvedeny poznatky ke kontinuálnímu zlepšování, workshopu, vzdělávání zaměst-nanců a jejich motivaci. V praktické části je provedena analýza metod aplikovaných v podniku a jejich znalost zaměstnanci. Kromě toho jsou zde uvedeny standardy, které fir-ma využívá. Na základě výsledků a poznatků z analýzy a teoretické části je vypracován návrh tréninkové hry pro zaměstnance firmy, která je také realizována.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focus on improving the knowledge of employees about methods of industrial engineering applied in the company IFE-CZ. The theoretical part is devoted to elements of lean production particularly lean workplace, kaizen, standardization and visua-lization. Further are information about continual improvement, workshop, training of em-ployees and their motivation. The practical part is executed to analysis of methods applied in company and employees knowledge of them. In addition to the description of standards applied in the company is noticed. Based on results and knowledge from analysis and theo-retical part is elaborated proposal of training game for employees of the company. The game is pursued too.
lean production, lean workplace, continual improvement, training of employees, motivation, workshop, training game, standardization, wasting
Rozsah průvodní práce
113 s., 30 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na zlepšování znalostí zaměstnanců o metodách průmyslo-vého inženýrství aplikovaných ve firmě IFE-CZ. Teoretická část je zaměřena na prvky štíh-lé výroby zejména na prvky štíhlého pracoviště, kaizen, standardizaci a vizualizaci. Dále jsou zde uvedeny poznatky ke kontinuálnímu zlepšování, workshopu, vzdělávání zaměst-nanců a jejich motivaci. V praktické části je provedena analýza metod aplikovaných v podniku a jejich znalost zaměstnanci. Kromě toho jsou zde uvedeny standardy, které fir-ma využívá. Na základě výsledků a poznatků z analýzy a teoretické části je vypracován návrh tréninkové hry pro zaměstnance firmy, která je také realizována.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focus on improving the knowledge of employees about methods of industrial engineering applied in the company IFE-CZ. The theoretical part is devoted to elements of lean production particularly lean workplace, kaizen, standardization and visua-lization. Further are information about continual improvement, workshop, training of em-ployees and their motivation. The practical part is executed to analysis of methods applied in company and employees knowledge of them. In addition to the description of standards applied in the company is noticed. Based on results and knowledge from analysis and theo-retical part is elaborated proposal of training game for employees of the company. The game is pursued too.
lean production, lean workplace, continual improvement, training of employees, motivation, workshop, training game, standardization, wasting
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši teoretických pramenů metod průmyslového inženýrství užívaných ve firmě a formulujte teoretická východiska pro praktickou část.
II. Praktická část
Analyzujte současné využití metod průmyslového inženýrství na pracovištích společnosti.
Analyzujte současný stav znalostí metod průmyslového inženýrství pomocí dotazníkového šetření.
Analyzujte prostředí firmy pro účely aplikace do tréninkové hry.
Zhodnoťte výsledky analýzy a navrhněte vhodnou podobu řešení tréninkové hry.
Vypracujte a zrealizujte tréninkovou hru na metody průmyslového inženýrství pro účely školení operátorů.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši teoretických pramenů metod průmyslového inženýrství užívaných ve firmě a formulujte teoretická východiska pro praktickou část.
II. Praktická část
Analyzujte současné využití metod průmyslového inženýrství na pracovištích společnosti.
Analyzujte současný stav znalostí metod průmyslového inženýrství pomocí dotazníkového šetření.
Analyzujte prostředí firmy pro účely aplikace do tréninkové hry.
Zhodnoťte výsledky analýzy a navrhněte vhodnou podobu řešení tréninkové hry.
Vypracujte a zrealizujte tréninkovou hru na metody průmyslového inženýrství pro účely školení operátorů.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] IMAI, M. Gemba Kaizen. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2006. 314 s. ISBN 80-251-0850-3.
[2] LIKER, J. K. Tak to dělá TOYOTA: 14 zásad řízení největšího světového výrobce. 1. dotisk vyd. Praha: Management Press, 2008. 390 s. ISBN 970-80-7261-173-7.
[3] PASCAL, D. Lean production simplified: a plain language guide to the world’s most powerful production system. New York: Productivity Press, 2002. 170 s. ISBN 1-56327-262-8.
[4] STEVENSON, W.J. Operations management. 9th ed. Boston: McMcGraw-Hill, 2007. 903 s. ISBN 978-0-07-304191-9.
[5] VYTLAČIL, M., MAŠÍN, I. Týmová společnost: Podnik v globálním prostředí. Liberec: Institut průmyslového inženýrství, 1998. 407 s. ISBN 80-902235-2-4.
Seznam doporučené literatury
[1] IMAI, M. Gemba Kaizen. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2006. 314 s. ISBN 80-251-0850-3.
[2] LIKER, J. K. Tak to dělá TOYOTA: 14 zásad řízení největšího světového výrobce. 1. dotisk vyd. Praha: Management Press, 2008. 390 s. ISBN 970-80-7261-173-7.
[3] PASCAL, D. Lean production simplified: a plain language guide to the world’s most powerful production system. New York: Productivity Press, 2002. 170 s. ISBN 1-56327-262-8.
[4] STEVENSON, W.J. Operations management. 9th ed. Boston: McMcGraw-Hill, 2007. 903 s. ISBN 978-0-07-304191-9.
[5] VYTLAČIL, M., MAŠÍN, I. Týmová společnost: Podnik v globálním prostředí. Liberec: Institut průmyslového inženýrství, 1998. 407 s. ISBN 80-902235-2-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
dr. Černý: Dají se tyto modely použít při příjmu nových pracovníků?
prof. Sablik: Jaký je smysl hry? Je to tréningová hra?