Diplomová práce se věnuje tématu e-learningové formy vzdělávání. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se věnuje oblasti vzdělávání v obecné rovině a dále pak popisu e-learningové formy vzdělávání. Praktická část je rozdělena do tři tématických okruhů. Prvním okruhem je oblast tvorby internetového portálu (webových stránek) primárně určeného studentům. Ve druhém okruhu je popsáno testové prostředí, kde si studenti mohou ověřit své znalosti v konkrétním předmětu. A třetí část se věnuje tvorbě programů (v OOP), které simulují vybrané fyzikální jevy. Tyto budou následně využívány na přednáškách z oblasti fyziky.
Anotace v angličtině
Diploma thesis is written to the topic of e-learning educational forms. Diploma thesis is divided into two main parts. The theoretical part is aim to the common education. After this part is description of e-learning educational forms. Practical part is divided into three thematic areas. The first one is internet portals (web pages) creation which is destined to the students. In the second part is described test background where students can verify their knowledge in the specific subject. The third part is aimed to the programmes creation (in OOP) which simulate chosen physical phenomenon. These phenomenons will be used in the lectures inn the area of physic.
simulation, dynamic web pages, e-learning, information, programming, OOP
Rozsah průvodní práce
72 s., 6 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje tématu e-learningové formy vzdělávání. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se věnuje oblasti vzdělávání v obecné rovině a dále pak popisu e-learningové formy vzdělávání. Praktická část je rozdělena do tři tématických okruhů. Prvním okruhem je oblast tvorby internetového portálu (webových stránek) primárně určeného studentům. Ve druhém okruhu je popsáno testové prostředí, kde si studenti mohou ověřit své znalosti v konkrétním předmětu. A třetí část se věnuje tvorbě programů (v OOP), které simulují vybrané fyzikální jevy. Tyto budou následně využívány na přednáškách z oblasti fyziky.
Anotace v angličtině
Diploma thesis is written to the topic of e-learning educational forms. Diploma thesis is divided into two main parts. The theoretical part is aim to the common education. After this part is description of e-learning educational forms. Practical part is divided into three thematic areas. The first one is internet portals (web pages) creation which is destined to the students. In the second part is described test background where students can verify their knowledge in the specific subject. The third part is aimed to the programmes creation (in OOP) which simulate chosen physical phenomenon. These phenomenons will be used in the lectures inn the area of physic.
simulation, dynamic web pages, e-learning, information, programming, OOP
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši na téma e-learningu.
Navrhněte a vytvořte webovou prezentaci pro podpuru výuky předmětů na ÚFMI.
Vytvořte aplikaci pro testování znalostí studentů.
Vytvořte v jazyce Java aplikace pro simulaci některých fyzikálních jevů.
Umístěte webovou prezentaci na server UTB.
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši na téma e-learningu.
Navrhněte a vytvořte webovou prezentaci pro podpuru výuky předmětů na ÚFMI.
Vytvořte aplikaci pro testování znalostí studentů.
Vytvořte v jazyce Java aplikace pro simulaci některých fyzikálních jevů.
Umístěte webovou prezentaci na server UTB.
Seznam doporučené literatury
ECKEL, Bruce. Myslíme v jazyku Java - knihovna zkušeného programátora. 1. vydání, Praha: Neocortex, spol. s r. o., 2001. 470 stran. ISBN 80-247-0027-1
HALLIDAY, David, RESNICK, Robert, WALKER, Jearl. Fyzika - Část 3 Elektřina a magnetismus. 1. vydání, Brno: VUTIUM, 2000. 310 stran. ISBN 80-214-1868-0
HEROUT, Pavel. Java - grafické uživatelské prostředí a čeština. 1. vydání, České Budějovice: KOPP nakladatelství, 2006. 316 stran. ISBN 80-7232-237-0
HEROUT, Pavel. Učebnice jazyka JAVA (JAVA 5). 4. vydání, České Budějovice: KOPP nakladatelství, 2008. 381 stran. ISBN 978-80-7232-355-5
HORTON, Ivor. Java 5. 1. vydání, Praha: Grada Publishing, spol. s r. o., 2005. 1443 stran. ISBN 80-86330-12-5
KOPECKÝ, Kamil. E-learning (nejen) pro pedagogy. 1. vydání. Olomouc: HANEX, 2006. 130 s. ISBN 80-85783-50-9
KRISTIÁN, Pavel. FLASH 5 a úvod do tvorby animací. 1. vydání, Brno: UNIS Publishing, s. r. o. 2001. 80 stran. ISBN 80-86097-61-7
PAHL, Claus, Hershey, Ed. Architecture Solutions for E-Learning Systems. 1. vydání, PA: Information Science Reference. 2008. 385 stran. ISBN 1-59904-633-4
REBENSCHIED, Shane. Macromedia Flash 8 - Výukový průvodce. 1. vydání, Brno: Computer Press, a.s. 2006. 10. ROSENBERG, M. E-learning: strategies for delivering knowledge in the digital age. 1. vydání. New York: McGraw-Hill, 2001. 343 s. ISBN 0-07-136268-1
Seznam doporučené literatury
ECKEL, Bruce. Myslíme v jazyku Java - knihovna zkušeného programátora. 1. vydání, Praha: Neocortex, spol. s r. o., 2001. 470 stran. ISBN 80-247-0027-1
HALLIDAY, David, RESNICK, Robert, WALKER, Jearl. Fyzika - Část 3 Elektřina a magnetismus. 1. vydání, Brno: VUTIUM, 2000. 310 stran. ISBN 80-214-1868-0
HEROUT, Pavel. Java - grafické uživatelské prostředí a čeština. 1. vydání, České Budějovice: KOPP nakladatelství, 2006. 316 stran. ISBN 80-7232-237-0
HEROUT, Pavel. Učebnice jazyka JAVA (JAVA 5). 4. vydání, České Budějovice: KOPP nakladatelství, 2008. 381 stran. ISBN 978-80-7232-355-5
HORTON, Ivor. Java 5. 1. vydání, Praha: Grada Publishing, spol. s r. o., 2005. 1443 stran. ISBN 80-86330-12-5
KOPECKÝ, Kamil. E-learning (nejen) pro pedagogy. 1. vydání. Olomouc: HANEX, 2006. 130 s. ISBN 80-85783-50-9
KRISTIÁN, Pavel. FLASH 5 a úvod do tvorby animací. 1. vydání, Brno: UNIS Publishing, s. r. o. 2001. 80 stran. ISBN 80-86097-61-7
PAHL, Claus, Hershey, Ed. Architecture Solutions for E-Learning Systems. 1. vydání, PA: Information Science Reference. 2008. 385 stran. ISBN 1-59904-633-4
REBENSCHIED, Shane. Macromedia Flash 8 - Výukový průvodce. 1. vydání, Brno: Computer Press, a.s. 2006. 10. ROSENBERG, M. E-learning: strategies for delivering knowledge in the digital age. 1. vydání. New York: McGraw-Hill, 2001. 343 s. ISBN 0-07-136268-1
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Státní závěrečná zkouška začala krátkou prezentací, ve které student komisi seznámil s obsahem a výsledky své diplomové práce. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta práce následovala diskuze, ve které byly položeny následující dotazy:
1) doc. Sysel: Jakým způsobem jsou stránky zabezpečeny?
2) prof. Farana: Konzultoval jste obsah z didaktického hlediska?