Diplomová práce se zabývá založením nového kavárenského podniku ve Vyškově. V teo-retické části jsou shromážděny odborné poznatky týkající se podnikání, služeb, průzkumu trhu, zdrojů financování apod. S využitím těchto poznatků je proveden průzkum místního trhu, PEST analýza a analýza pomocí Porterova modelu pěti konkurenčních sil. Získané výsledky jsou podkladem pro konkrétní projektové řešení nového podniku, jež zahrnuje i finanční plán včetně zakladatelského rozpočtu a výhledu hospodaření na 3 roky. Součástí je také identifikace možných rizik projektu a způsoby jejich eliminace.
Anotace v angličtině
The graduation thesis deals with the establishment of a new coffee lounge in Vyškov. In the theoretical part is collected the professional knowledge concerning the business, servi-ces, market research, financial resources etc. Based on these findings it is conducted local market research, PEST analysis and analysis by Porter's five forces model. The obtained results are the basis for a concrete project solution addressing a new company, which includes a financial plan, including the founding budget and economic outlook for 3 years. The thesis comprises also the identification of potential risks and the ways of their elimi-nation.
Klíčová slova
podnikání, podnikatelský plán, pohostinství, průzkum trhu, služby, založení podniku
Klíčová slova v angličtině
business, business plan, hospitality, market research, services, establishment of company
Rozsah průvodní práce
95 s., 41 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá založením nového kavárenského podniku ve Vyškově. V teo-retické části jsou shromážděny odborné poznatky týkající se podnikání, služeb, průzkumu trhu, zdrojů financování apod. S využitím těchto poznatků je proveden průzkum místního trhu, PEST analýza a analýza pomocí Porterova modelu pěti konkurenčních sil. Získané výsledky jsou podkladem pro konkrétní projektové řešení nového podniku, jež zahrnuje i finanční plán včetně zakladatelského rozpočtu a výhledu hospodaření na 3 roky. Součástí je také identifikace možných rizik projektu a způsoby jejich eliminace.
Anotace v angličtině
The graduation thesis deals with the establishment of a new coffee lounge in Vyškov. In the theoretical part is collected the professional knowledge concerning the business, servi-ces, market research, financial resources etc. Based on these findings it is conducted local market research, PEST analysis and analysis by Porter's five forces model. The obtained results are the basis for a concrete project solution addressing a new company, which includes a financial plan, including the founding budget and economic outlook for 3 years. The thesis comprises also the identification of potential risks and the ways of their elimi-nation.
Klíčová slova
podnikání, podnikatelský plán, pohostinství, průzkum trhu, služby, založení podniku
Klíčová slova v angličtině
business, business plan, hospitality, market research, services, establishment of company
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
pracujte literární rešerši z oblasti založení podniku, podnikatelského plánu a služeb s důrazem na pohostinství.
II. Praktická část
Proveďte průzkum trhu v oblasti kaváren ve Vyškově.
Na základě zjištěných informací formulujte závěry pro založení nového podniku.
Vypracujte projektové řešení pro založení podniku nabízejícího kavárenské služby.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
pracujte literární rešerši z oblasti založení podniku, podnikatelského plánu a služeb s důrazem na pohostinství.
II. Praktická část
Proveďte průzkum trhu v oblasti kaváren ve Vyškově.
Na základě zjištěných informací formulujte závěry pro založení nového podniku.
Vypracujte projektové řešení pro založení podniku nabízejícího kavárenské služby.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] FOTR, J., SOUČEK, I. Podnikatelský záměr a investiční rozhodování. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2005. 356 s. ISBN 80-247-0939-2.
[2] HAGUE, P. Průzkum trhu. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 234 s. ISBN 80-7226-917-8.
[3] KORÁB, V., PETERKA, J., REŽŇÁKOVÁ, M. Podnikatelský plán. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2007. 216 s. ISBN 978-80-251-1605-0.
[4] MORRISON, A. Marketing pohostinství a cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995. 522 s. ISBN 80-85605-90-2.
[5] VEBER, J., SRPOVÁ, J. Podnikání malé a střední firmy. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. 320 s. ISBN 978-80-247-2409-6.
Seznam doporučené literatury
[1] FOTR, J., SOUČEK, I. Podnikatelský záměr a investiční rozhodování. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2005. 356 s. ISBN 80-247-0939-2.
[2] HAGUE, P. Průzkum trhu. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 234 s. ISBN 80-7226-917-8.
[3] KORÁB, V., PETERKA, J., REŽŇÁKOVÁ, M. Podnikatelský plán. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2007. 216 s. ISBN 978-80-251-1605-0.
[4] MORRISON, A. Marketing pohostinství a cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995. 522 s. ISBN 80-85605-90-2.
[5] VEBER, J., SRPOVÁ, J. Podnikání malé a střední firmy. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. 320 s. ISBN 978-80-247-2409-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
dr. Hrazdilová Bočková - Kdo je provozovatelem kavárny? Kdo vše vstupuje legislativně do otevření kavárny? Kdy se plánuje otevření kavárny? Jak byste financovala celý projekt?
doc. Drábek - Kde vám zmizelo 168 tis.?