Bakalářská práce se zabývá analýzou společného podnikání společnosti OSEVA, a.s. na západním a východním trhu. Teoretická část je zaměřena na popis mezinárodního pro-střední a jeho vlivů na mezinárodní podnikání. Dále se zabývá marketingovým výzkumem zahraničních trhů a stanovením strategií pro jednotlivé části marketingového mixu. Součástí teoretické části je také popis zemědělských trhů jednotlivých zemí, ve kterých je analýza prováděna.
V praktické části je provedena ekonomická analýza produktové, cenové, distribuční a ko-munikační strategie a analýza zisku západního a východního trhu. Dále je provedena srov-návací analýza ekonomického, sociálního, technologického a kulturního prostředí. Srovná-vací analýza je doplněna SWOT analýzou západního a východního trhu.
V závěru práce jsou uvedena doporučení společnosti OSEVA, a.s. k úpravě strategií pro zefektivnění a zvýšení ziskovost prodeje osiv kukuřice na zahraničních trzích.
Anotace v angličtině
The bachelor work deals with common business of OSEVA, a. s. company on the western and eastern market. The theoretical part is aimed at description international surroundings and their effects on international business. Further it depicts the marketing research of in-ternational markets and assessment of strategies for particular parts of marketing mix. A part of the theoretical part is also a description of agricultural markets of particular coun-tries where the analysis was realised.
In the practical part, the economical analysis of product, price, distribution and communi-cation strategy and the analysis of profit of western and eastern market is realised. Next the comparative analysis of economical, social, technological and culture surroundings is pro-vided. The comparative analysis is completed with SWOT analysis of western and eastern market.
In the conclusion of the work there are recommendations for OSEVA, a. s. indicated to correct strategies and increase profitability of sale of maize seed on foreign markets.
Economical analysis, Competitive analysis, Marketing research, Price strategy, Product strategy, Communication strategy, Distribution strategy, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
73 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou společného podnikání společnosti OSEVA, a.s. na západním a východním trhu. Teoretická část je zaměřena na popis mezinárodního pro-střední a jeho vlivů na mezinárodní podnikání. Dále se zabývá marketingovým výzkumem zahraničních trhů a stanovením strategií pro jednotlivé části marketingového mixu. Součástí teoretické části je také popis zemědělských trhů jednotlivých zemí, ve kterých je analýza prováděna.
V praktické části je provedena ekonomická analýza produktové, cenové, distribuční a ko-munikační strategie a analýza zisku západního a východního trhu. Dále je provedena srov-návací analýza ekonomického, sociálního, technologického a kulturního prostředí. Srovná-vací analýza je doplněna SWOT analýzou západního a východního trhu.
V závěru práce jsou uvedena doporučení společnosti OSEVA, a.s. k úpravě strategií pro zefektivnění a zvýšení ziskovost prodeje osiv kukuřice na zahraničních trzích.
Anotace v angličtině
The bachelor work deals with common business of OSEVA, a. s. company on the western and eastern market. The theoretical part is aimed at description international surroundings and their effects on international business. Further it depicts the marketing research of in-ternational markets and assessment of strategies for particular parts of marketing mix. A part of the theoretical part is also a description of agricultural markets of particular coun-tries where the analysis was realised.
In the practical part, the economical analysis of product, price, distribution and communi-cation strategy and the analysis of profit of western and eastern market is realised. Next the comparative analysis of economical, social, technological and culture surroundings is pro-vided. The comparative analysis is completed with SWOT analysis of western and eastern market.
In the conclusion of the work there are recommendations for OSEVA, a. s. indicated to correct strategies and increase profitability of sale of maize seed on foreign markets.
Economical analysis, Competitive analysis, Marketing research, Price strategy, Product strategy, Communication strategy, Distribution strategy, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte přehledně literární poznatky zaměřené na společné podnikání na mezinárodních trzích.
Charakterizujte zemědělské odvětví.
II. Praktická část
Zpracujte ekonomickou a srovnávací analýzu společného podnikání OSEVA, a. s. na západním a východním trhu.
Na základě analýz vypracujte návrhy a doporučení pro společnost OSEVA, a. s.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte přehledně literární poznatky zaměřené na společné podnikání na mezinárodních trzích.
Charakterizujte zemědělské odvětví.
II. Praktická část
Zpracujte ekonomickou a srovnávací analýzu společného podnikání OSEVA, a. s. na západním a východním trhu.
Na základě analýz vypracujte návrhy a doporučení pro společnost OSEVA, a. s.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] KLEIN, B. Společné podniky se zahraniční majetkovou účastí: praktický právní průvodce. 1. vyd. Praha: Management Press, 1995. 74 s. ISBN 80-8560-393-4.
[2] KOTLER, P. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
[3] SVATOŠ, M. a kol. Zahraniční obchod teorie a praxe. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. 368 s. ISBN 978-80-247-2708-0.
[4] SYNEK, M. a kol. Podniková ekonomika. 4. vyd. Praha: C. H. Beck, 2006. 475 s. ISBN 80-7179-892-4.
[5] VODAČEK, L. VODÁČKOVÁ, O. Strategické aliance se zahraničními partnery. 1. vyd. Praha: Management Press, 2002. 137 s. ISBN 80-7261-058-9.
Seznam doporučené literatury
[1] KLEIN, B. Společné podniky se zahraniční majetkovou účastí: praktický právní průvodce. 1. vyd. Praha: Management Press, 1995. 74 s. ISBN 80-8560-393-4.
[2] KOTLER, P. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
[3] SVATOŠ, M. a kol. Zahraniční obchod teorie a praxe. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. 368 s. ISBN 978-80-247-2708-0.
[4] SYNEK, M. a kol. Podniková ekonomika. 4. vyd. Praha: C. H. Beck, 2006. 475 s. ISBN 80-7179-892-4.
[5] VODAČEK, L. VODÁČKOVÁ, O. Strategické aliance se zahraničními partnery. 1. vyd. Praha: Management Press, 2002. 137 s. ISBN 80-7261-058-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
dr. Dobeš - Dotační politika ve firmě,
doc. Chovancová - Zhodnocení SWOT analýzy?