Podniková kultura je pojem, který začíná být v posledních letech velmi aktuální i v České republice. Představuje normy, hodnoty a postoje, které jsou sdíleny všemi zaměstnanci firmy a pro každý podnik je kultura něčím zcela jedinečným. Kultura firmy hraje klíčovou roli při uskutečňování poslání a strategie společnosti. Zahraniční společnosti, které pronikají na český trh, již mají vytvořenou silnou podnikovou kulturu, avšak hodně českých společností pokládá věnování se této problematice za ztrátu času a peněz. Ráda bych touto bakalářskou prací ukázala, že problému podnikové kultury se české firmy nemusejí bát a že podniková kultura má své místo také v českých společnostech.
Anotace v angličtině
A corporate culture is an idea, which is becoming very actual in Czech Republic. A Corporate Culture means standards, values, bearings, which share all employees and is totally unique for every corporation. A Corporate culture has important role in realization of mission and strategy of a company. A foreign companies, which are penetrating in a Czech market, has a strong corporate culture, however so much Czech companies consider corporate culture to be waste of time and money. In this bachelor thesis I would like to show that Czech companies couldn’t be afraid of a corporate culture, because it has it’s place in a Czech companies.
Klíčová slova
Kultura, podniková kultura, podniková identita
Klíčová slova v angličtině
Culture, corporate culture, corporate identity
Rozsah průvodní práce
62 s., 10 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Podniková kultura je pojem, který začíná být v posledních letech velmi aktuální i v České republice. Představuje normy, hodnoty a postoje, které jsou sdíleny všemi zaměstnanci firmy a pro každý podnik je kultura něčím zcela jedinečným. Kultura firmy hraje klíčovou roli při uskutečňování poslání a strategie společnosti. Zahraniční společnosti, které pronikají na český trh, již mají vytvořenou silnou podnikovou kulturu, avšak hodně českých společností pokládá věnování se této problematice za ztrátu času a peněz. Ráda bych touto bakalářskou prací ukázala, že problému podnikové kultury se české firmy nemusejí bát a že podniková kultura má své místo také v českých společnostech.
Anotace v angličtině
A corporate culture is an idea, which is becoming very actual in Czech Republic. A Corporate Culture means standards, values, bearings, which share all employees and is totally unique for every corporation. A Corporate culture has important role in realization of mission and strategy of a company. A foreign companies, which are penetrating in a Czech market, has a strong corporate culture, however so much Czech companies consider corporate culture to be waste of time and money. In this bachelor thesis I would like to show that Czech companies couldn’t be afraid of a corporate culture, because it has it’s place in a Czech companies.
Klíčová slova
Kultura, podniková kultura, podniková identita
Klíčová slova v angličtině
Culture, corporate culture, corporate identity
Zásady pro vypracování
Proveďte literární průzkum v oblasti podnikové kultury.
Analyzujte současný stav podnikové kultury ve firmě S.O.K. stavební, s.r.o.
Zhodnoťte přednosti a nedostatky současné podnikové kultury ve firmě S.O.K. stavební, s.r.o. a zpracujte náměty pro další příznivý rozvoj podnikové kultury v uvedené firmě.
Zásady pro vypracování
Proveďte literární průzkum v oblasti podnikové kultury.
Analyzujte současný stav podnikové kultury ve firmě S.O.K. stavební, s.r.o.
Zhodnoťte přednosti a nedostatky současné podnikové kultury ve firmě S.O.K. stavební, s.r.o. a zpracujte náměty pro další příznivý rozvoj podnikové kultury v uvedené firmě.
Seznam doporučené literatury
[1] ARMSTRONG, M. Jak být ještě lepším manažerem. Praha: Victoria Publishing, a. s., 1995. 312 s. ISBN 80-85865-66-1
[2] BEDRNOVÁ, E., NOVÝ I. a kol. Psychologie a sociologie řízení. 2. rozšířené vyd. Praha: Management Press, 2002. 586 s. ISBN 80-7261-064-3
[3] BĚLOHLÁVEK, F. Organizační chování. 1. vyd. Olomouc: Rubico 1996. 343 s. ISBN 80-85839-09-1
[4] BĚLOHLÁVEK, F., KOŠŤAN F., ŠULEŘ, O. Management. Olomouc: Rubico, 2001. 642 s. ISBN 80-85839-45-8
[5] BROOKS, I. Firemní kultura. Brno: Computer Press, 2003. 296 s. ISBN 80-7226-763-9
Seznam doporučené literatury
[1] ARMSTRONG, M. Jak být ještě lepším manažerem. Praha: Victoria Publishing, a. s., 1995. 312 s. ISBN 80-85865-66-1
[2] BEDRNOVÁ, E., NOVÝ I. a kol. Psychologie a sociologie řízení. 2. rozšířené vyd. Praha: Management Press, 2002. 586 s. ISBN 80-7261-064-3
[3] BĚLOHLÁVEK, F. Organizační chování. 1. vyd. Olomouc: Rubico 1996. 343 s. ISBN 80-85839-09-1
[4] BĚLOHLÁVEK, F., KOŠŤAN F., ŠULEŘ, O. Management. Olomouc: Rubico, 2001. 642 s. ISBN 80-85839-45-8
[5] BROOKS, I. Firemní kultura. Brno: Computer Press, 2003. 296 s. ISBN 80-7226-763-9