Diplomová práce se zaměřuje na stanovení systému měřítek výkonnosti podniku s pomocí konceptu Balanced ScoreCard. V první části práce je provedena kritická literární rešerše a definován pojem výkonnost, způsoby jeho měření, systém Balanced ScoreCard a možnosti tvorby měřítek. V praktické části je pomocí analýzy představeno vnější i vnitřní prostředí firmy KOMUTEX, spol. s r.o. Na základě stanovených cílů firmy v jednotlivých perspektivách modelu Balanced ScoreCard, je vytvořen systém měřítek a popsán vliv jejich hodnot na celkovou výkonnost firmy. V závěrečné části jsou měřítka ověřena v praxi.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on company measurement system establishment with the help of Balanced ScoreCard methodology. In the first part there is a critical literature search and definition of the term ?performance?, possibilities of measurement, Balanced ScoreCard system and indicators creation possibilities. In the practical part there is introduction of KOMUTEX Company. With the support of different analysis there is introduction of internal and external environment of the company. On basis of company´s set goals in every perspective of Balanced ScoreCard model, the indicators system is established and described influence of their values to the whole company performance. There is verification of indicators in the practice in the end of the thesis.
Klíčová slova
výkonnost podniku, měření výkonnosti, Balanced ScoreCard, ukazatele.
Klíčová slova v angličtině
Company Performance, Performance Measurement, Balanced ScoreCard, Indicators.
Rozsah průvodní práce
80
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na stanovení systému měřítek výkonnosti podniku s pomocí konceptu Balanced ScoreCard. V první části práce je provedena kritická literární rešerše a definován pojem výkonnost, způsoby jeho měření, systém Balanced ScoreCard a možnosti tvorby měřítek. V praktické části je pomocí analýzy představeno vnější i vnitřní prostředí firmy KOMUTEX, spol. s r.o. Na základě stanovených cílů firmy v jednotlivých perspektivách modelu Balanced ScoreCard, je vytvořen systém měřítek a popsán vliv jejich hodnot na celkovou výkonnost firmy. V závěrečné části jsou měřítka ověřena v praxi.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on company measurement system establishment with the help of Balanced ScoreCard methodology. In the first part there is a critical literature search and definition of the term ?performance?, possibilities of measurement, Balanced ScoreCard system and indicators creation possibilities. In the practical part there is introduction of KOMUTEX Company. With the support of different analysis there is introduction of internal and external environment of the company. On basis of company´s set goals in every perspective of Balanced ScoreCard model, the indicators system is established and described influence of their values to the whole company performance. There is verification of indicators in the practice in the end of the thesis.
Klíčová slova
výkonnost podniku, měření výkonnosti, Balanced ScoreCard, ukazatele.
Klíčová slova v angličtině
Company Performance, Performance Measurement, Balanced ScoreCard, Indicators.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte kritickou literární rešerši domácích a zahraničních zdrojů z oblasti řízení výkonnosti podniku a jejího měření a řízení s důrazem na využití konceptu BSC.
II. Praktická část
Představte firmu KOMUTEX, spol. s r.o. a analyzujte vnitřní a vnější prostředí firmy.
Definujte cíle firmy a jejich vliv na výkonnost.
Vypracujte projekt hodnocení výkonnosti společnosti KOMUTEX, spol. s r.o. pomocí měřítek s využitím konceptu Balanced Scorecard.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte kritickou literární rešerši domácích a zahraničních zdrojů z oblasti řízení výkonnosti podniku a jejího měření a řízení s důrazem na využití konceptu BSC.
II. Praktická část
Představte firmu KOMUTEX, spol. s r.o. a analyzujte vnitřní a vnější prostředí firmy.
Definujte cíle firmy a jejich vliv na výkonnost.
Vypracujte projekt hodnocení výkonnosti společnosti KOMUTEX, spol. s r.o. pomocí měřítek s využitím konceptu Balanced Scorecard.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. 2. rozšířené a aktualizované vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. Marketingová situační analýza, s. 50. ISBN 80-247-0447-1.
[2] KAPLAN, R. S., Norton, D. P. Balanced scorecard. Strategický systém měření výkonnosti podniku. 1. vyd., Praha: Management Press, 2000. 267 s. ISBN 80-7261-032-5.
[3] NEUMAIEROVÁ, I. Strategické mapy: případové studie. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2006. 122 s. ISBN 80-245-1109-6.
[4] NEUMAIEROVÁ, I., NEUMAIER, I. Výkonnost a tržní hodnota firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2002. 216 s. Finance pro praxi. ISBN 80-247-0125-1.
[5] PAVELKOVÁ, D., KNÁPKOVÁ, A. Výkonnost podniku z pohledu finančního manažera. 1. vyd. 302 s. Praha: Linde, 2005. ISBN 80-86131-63-7.
[6] PITRA, Z. Zvyšování podnikatelské výkonnosti firmy. Praha: Ekopress, 2001. 305 s. ISBN 80-86119-64-5.
Seznam doporučené literatury
[1] HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. 2. rozšířené a aktualizované vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. Marketingová situační analýza, s. 50. ISBN 80-247-0447-1.
[2] KAPLAN, R. S., Norton, D. P. Balanced scorecard. Strategický systém měření výkonnosti podniku. 1. vyd., Praha: Management Press, 2000. 267 s. ISBN 80-7261-032-5.
[3] NEUMAIEROVÁ, I. Strategické mapy: případové studie. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2006. 122 s. ISBN 80-245-1109-6.
[4] NEUMAIEROVÁ, I., NEUMAIER, I. Výkonnost a tržní hodnota firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2002. 216 s. Finance pro praxi. ISBN 80-247-0125-1.
[5] PAVELKOVÁ, D., KNÁPKOVÁ, A. Výkonnost podniku z pohledu finančního manažera. 1. vyd. 302 s. Praha: Linde, 2005. ISBN 80-86131-63-7.
[6] PITRA, Z. Zvyšování podnikatelské výkonnosti firmy. Praha: Ekopress, 2001. 305 s. ISBN 80-86119-64-5.