Diplomová práce je zaměřena na možnosti čerpání finančních prostředků z fondů EU
a návrh žádosti o dotaci z těchto fondů.
V praktické části jsem se zaměřila na pojmy jako je regionální politika, fondy EU
v programovacím období 2007-2013. Charakterizovala jsem jednotlivé fondy EU a popsala jednotlivé operační programy EU v ČR. Pro tyto operační programy jsou charakteristické jejich prioritní osy a oblasti podpory. Taktéž Operační program Vzdělávání pro konkuren-ceschopnost tyto prioritní osy a oblasti podpory obsahuje. Podrobnější popis naleznete v kapitole č. 2.
Z praktického pohledu jsem popsala a seznámila čtenáře s projekty realizovanými na území města Havířova v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (dále jen ''OP VK‘‘) , jedná se o E-Grow, Stejná šance a DVPP (další vzdělávání pedagogických pracovníků) pro Havířov.
Teoretická část práce je zaměřena na vlastní žádost o grant z fondů EU. Konkrétnější
z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, který je v současnosti jeden z nejrozšířenějších a nejznámějších programů. Žádost reaguje na skutečnou výzvu vyhlá-šenou Moravskoslezským krajem v minulém roce. Výzva je určena pro Prioritní osu 1, Oblast podpory 1.1 - Zvyšování kvality ve vzdělání. Jako žadatele projektu jsem zvolila Základní školou Žákovskou v Havířově - Městě, popsala projekt, který by chtěla uskuteč-nit, stanovila klíčové aktivity a harmonogram, sestavila realizační tým projektu
a především jeho rozpočet, který je součástí přílohy.
V závěru jsem vyjmenovala a posoudila subjekty žádající o dotaci z OP VK
a navrhla možnosti zlepšení čerpání finančních prostředků z OP VK.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the possibility of drawing money from EU funds
and design applications for grants from these funds.
In the practical part, I focused on concepts such as regional policy, EU funds
the programming period 2007-2013. I characterized the various EU funds and detailed the EU operational programs in the country. For these operational programs are characterized by their priority axes and areas of support. Also Operational Programme Education for Competitiveness these priority axes and areas of support include. A more detailed descrip-tion, see No. 2
From a practical point of view I described and the reader acquainted with the projects im-plemented in the territory in or register under the Operational Programme Education for Competitiveness (hereafter ''OP EC‘‘), is an E-Grow, the same chances and FTT (further teacher training) for Havirov.
The theoretical part is aimed at his own request for a grant from EU funds. More specific
from the Operational Programme Education for Competitiveness, which is currently one of the most famous and programs. The request responds to the real challenge renowned Mo-ravian region in the past year. The challenge is for the Priority Axis 1, area of support 1.1 - Improving the quality of education. As the applicant's project, I opted for a primary school pupil in Havirov - city, described the project, which would like to make, establish key ac-tivities and a schedule drawn up a project implementation team
and especially its budget, which is part of the Annex.
In the end I have listed and examined the bodies applying for grants from the OP EC and propose ways of improving utilization of funds from the OP EC.
Klíčová slova
Regionální politika, Fondy EU, operační programy, OP VK, žádost o dotaci, Subjekty žádající o dotaci.
Klíčová slova v angličtině
Regional policy, EU funds, operational programs, OP EC, the grant applica-tion, the entity applying for a grant.
Rozsah průvodní práce
67
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na možnosti čerpání finančních prostředků z fondů EU
a návrh žádosti o dotaci z těchto fondů.
V praktické části jsem se zaměřila na pojmy jako je regionální politika, fondy EU
v programovacím období 2007-2013. Charakterizovala jsem jednotlivé fondy EU a popsala jednotlivé operační programy EU v ČR. Pro tyto operační programy jsou charakteristické jejich prioritní osy a oblasti podpory. Taktéž Operační program Vzdělávání pro konkuren-ceschopnost tyto prioritní osy a oblasti podpory obsahuje. Podrobnější popis naleznete v kapitole č. 2.
Z praktického pohledu jsem popsala a seznámila čtenáře s projekty realizovanými na území města Havířova v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (dále jen ''OP VK‘‘) , jedná se o E-Grow, Stejná šance a DVPP (další vzdělávání pedagogických pracovníků) pro Havířov.
Teoretická část práce je zaměřena na vlastní žádost o grant z fondů EU. Konkrétnější
z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, který je v současnosti jeden z nejrozšířenějších a nejznámějších programů. Žádost reaguje na skutečnou výzvu vyhlá-šenou Moravskoslezským krajem v minulém roce. Výzva je určena pro Prioritní osu 1, Oblast podpory 1.1 - Zvyšování kvality ve vzdělání. Jako žadatele projektu jsem zvolila Základní školou Žákovskou v Havířově - Městě, popsala projekt, který by chtěla uskuteč-nit, stanovila klíčové aktivity a harmonogram, sestavila realizační tým projektu
a především jeho rozpočet, který je součástí přílohy.
V závěru jsem vyjmenovala a posoudila subjekty žádající o dotaci z OP VK
a navrhla možnosti zlepšení čerpání finančních prostředků z OP VK.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the possibility of drawing money from EU funds
and design applications for grants from these funds.
In the practical part, I focused on concepts such as regional policy, EU funds
the programming period 2007-2013. I characterized the various EU funds and detailed the EU operational programs in the country. For these operational programs are characterized by their priority axes and areas of support. Also Operational Programme Education for Competitiveness these priority axes and areas of support include. A more detailed descrip-tion, see No. 2
From a practical point of view I described and the reader acquainted with the projects im-plemented in the territory in or register under the Operational Programme Education for Competitiveness (hereafter ''OP EC‘‘), is an E-Grow, the same chances and FTT (further teacher training) for Havirov.
The theoretical part is aimed at his own request for a grant from EU funds. More specific
from the Operational Programme Education for Competitiveness, which is currently one of the most famous and programs. The request responds to the real challenge renowned Mo-ravian region in the past year. The challenge is for the Priority Axis 1, area of support 1.1 - Improving the quality of education. As the applicant's project, I opted for a primary school pupil in Havirov - city, described the project, which would like to make, establish key ac-tivities and a schedule drawn up a project implementation team
and especially its budget, which is part of the Annex.
In the end I have listed and examined the bodies applying for grants from the OP EC and propose ways of improving utilization of funds from the OP EC.
Klíčová slova
Regionální politika, Fondy EU, operační programy, OP VK, žádost o dotaci, Subjekty žádající o dotaci.
Klíčová slova v angličtině
Regional policy, EU funds, operational programs, OP EC, the grant applica-tion, the entity applying for a grant.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Charakterizujte Evropskou unii jako celek.
Charakterizujte jednotlivé operační programy.
Charakterizujte projekty realizované na území města Havířova.
II. Praktická část
Navrhněte žádost o dotaci z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Zhodnoťte podmínky dostupnosti pro jednotlivé žádající subjekty.
Navrhněte možnosti zlepšení dostupnosti pro žádající subjekty.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Charakterizujte Evropskou unii jako celek.
Charakterizujte jednotlivé operační programy.
Charakterizujte projekty realizované na území města Havířova.
II. Praktická část
Navrhněte žádost o dotaci z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Zhodnoťte podmínky dostupnosti pro jednotlivé žádající subjekty.
Navrhněte možnosti zlepšení dostupnosti pro žádající subjekty.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] MAREK, D., KANTOR, T. Příprava a řízení projektů strukturálních fondů Evropské unie. 1. vyd. Brno: Barrister & Principál, 2007. 210 s. ISBN 978-80-87029-13-8.
[2] PŘICHYSTAL, A. Programy a fondy Evropské unie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky, 2009. 95 s. ISBN 978-80-86847-34-4.
[3] VILAMOVÁ, Š. Jak získat finanční zdroje Evropské unie. 1. vyd. Praha: Grada, 2004. 196 s. ISBN 80-247-0828-0.
[4] WOKOUN, R. et al. Regionální rozvoj: (Východisko regionálního rozvoje, regionální politika, teorie, strategie a programování). 1. vyd. Praha: Linde, 2008. 475 s. ISBN 978-80-7201-699-0.
[5] ŽÍTEK, V., KLÍMOVA, V. Regionální politika. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008. 106 s. ISBN 978-80-210-4761-7.
Seznam doporučené literatury
[1] MAREK, D., KANTOR, T. Příprava a řízení projektů strukturálních fondů Evropské unie. 1. vyd. Brno: Barrister & Principál, 2007. 210 s. ISBN 978-80-87029-13-8.
[2] PŘICHYSTAL, A. Programy a fondy Evropské unie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky, 2009. 95 s. ISBN 978-80-86847-34-4.
[3] VILAMOVÁ, Š. Jak získat finanční zdroje Evropské unie. 1. vyd. Praha: Grada, 2004. 196 s. ISBN 80-247-0828-0.
[4] WOKOUN, R. et al. Regionální rozvoj: (Východisko regionálního rozvoje, regionální politika, teorie, strategie a programování). 1. vyd. Praha: Linde, 2008. 475 s. ISBN 978-80-7201-699-0.
[5] ŽÍTEK, V., KLÍMOVA, V. Regionální politika. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008. 106 s. ISBN 978-80-210-4761-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
plány, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Zodpovězeny otázky dle posudků vedoucího a oponenta DP.