Diplomová práce se zabývá problematikou ochrany práv spotřebitelů v obchodních řetězcích. V teoretické části je charakterizován jednak legislativní, ale také institucionální rámec ochrany spotřebitele v České republice po vstupu do Evropské unie. Praktická část je zaměřena na analýzu nejčastějších případů, při nichž jsou práva spotřebitelů porušována. Dále je v praktické části provedeno šetření zaměřené na zjištění povědomí spotřebitelů o jejich právech v oblasti ochrany spotřebitele v obchodních řetězcích. Z výsledků šetření je pak navrhnuto opatření směřující ke zlepšení povědomí spotřebitele v dané oblasti.
Anotace v angličtině
The Master thesis deals the protection of consumer rights in the commercial chain stores. The theoretical part is characterized by both legislative, but also the institutional framework of consumer protection in the Czech Republic, after have joined the European Union. The practical part deals with analysis the most common cases involving consumer rights. Next part of practical part is focused on finding of consumer awareness about their rights in retail chains. From the results of the survey are then proposed measures to improve consumer awareness in this area
Klíčová slova
ochrana spotřebitele, spotřebitel, obchodní řetězec, nekalá soutěž, informační povinnost, dotazník
Klíčová slova v angličtině
consumer protection, consumer, chain store, unfair competition, information duty, questionnaire
Rozsah průvodní práce
88 s., 10 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou ochrany práv spotřebitelů v obchodních řetězcích. V teoretické části je charakterizován jednak legislativní, ale také institucionální rámec ochrany spotřebitele v České republice po vstupu do Evropské unie. Praktická část je zaměřena na analýzu nejčastějších případů, při nichž jsou práva spotřebitelů porušována. Dále je v praktické části provedeno šetření zaměřené na zjištění povědomí spotřebitelů o jejich právech v oblasti ochrany spotřebitele v obchodních řetězcích. Z výsledků šetření je pak navrhnuto opatření směřující ke zlepšení povědomí spotřebitele v dané oblasti.
Anotace v angličtině
The Master thesis deals the protection of consumer rights in the commercial chain stores. The theoretical part is characterized by both legislative, but also the institutional framework of consumer protection in the Czech Republic, after have joined the European Union. The practical part deals with analysis the most common cases involving consumer rights. Next part of practical part is focused on finding of consumer awareness about their rights in retail chains. From the results of the survey are then proposed measures to improve consumer awareness in this area
Klíčová slova
ochrana spotřebitele, spotřebitel, obchodní řetězec, nekalá soutěž, informační povinnost, dotazník
Klíčová slova v angličtině
consumer protection, consumer, chain store, unfair competition, information duty, questionnaire
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Vymezte legislativní úpravu ochrany spotřebitele v České republice.
Definujte institucionální rámec ochrany spotřebitele.
II. Praktická část
Popiště nejčastější případy porušování práv spotřebitelů v obchodních řetězcích.
Proveďte šetření zaměřené na zjištění povědomí spotřebitelů o jejich právech v oblasti ochrany spotřebitele v obchodních řetězcích.
Na základě výsledků šetření navrhněte možnosti řešení směřující ke zlepšení situace.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Vymezte legislativní úpravu ochrany spotřebitele v České republice.
Definujte institucionální rámec ochrany spotřebitele.
II. Praktická část
Popiště nejčastější případy porušování práv spotřebitelů v obchodních řetězcích.
Proveďte šetření zaměřené na zjištění povědomí spotřebitelů o jejich právech v oblasti ochrany spotřebitele v obchodních řetězcích.
Na základě výsledků šetření navrhněte možnosti řešení směřující ke zlepšení situace.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] HOROVÁ, O. Ochrana spotřebitele po vstupu do Evropské Unie. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2006. 186 s. ISBN 80-245-1106-1.
[2] HULVA, Tomáš. Právo ochrany spotřebitele pro neprávníky. 1. vyd. Praha: ASPI, 2006. 360 s. ISBN 80-7357-172-2.
[3] JEHLIČKA, O., KRATOCHVÍL, M., ŠVESTKA, J. Právní ochrana spotřebitele v ČR. 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 1999. 620 s. ISBN 80-7179-097-0.
Seznam doporučené literatury
[1] HOROVÁ, O. Ochrana spotřebitele po vstupu do Evropské Unie. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2006. 186 s. ISBN 80-245-1106-1.
[2] HULVA, Tomáš. Právo ochrany spotřebitele pro neprávníky. 1. vyd. Praha: ASPI, 2006. 360 s. ISBN 80-7357-172-2.
[3] JEHLIČKA, O., KRATOCHVÍL, M., ŠVESTKA, J. Právní ochrana spotřebitele v ČR. 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 1999. 620 s. ISBN 80-7179-097-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Zodpovězeny otázky dle posudků vedoucího a oponenta DP.