Cílem práce bylo vytvořit dílčí prostředky pro elektronickou podporu výuky předmětu Mikropočítače. Je zpracován úvod do problematiky mikropočítačů se zaměřením na konkrétní mikropočítač firmy Motorola HC11. Jsou popsány součásti mikropočítače - centrální procesorová jednotka, paměť dat a programů, komunikační kanály a vstupně výstupní porty.
Stěžejní část práce je obsažena v druhé části, ve které byly porovnány dvě aplikace pro vytváření testů pro kontrolní činnost zvládnutí přednášené látky posluchači. Tyto aplikace jsou porovnány a je doporučena k použití jedna z nich - prostředí Moodle. Tento způsob testování studentů může sloužit jednak pro přípravu studentů na zkoušku a jednak umožňuje získat přehledové znalosti studentů pro celkové závěrečné hodnocení.V rámci práce jsou dále zpracovány vybrané kapitoly formou prezentace v prostředí Power Pointu.
Anotace v angličtině
The aim of the work was to create the educucation electronic support sub-framework for the subject Microcomputers. There is processed the introduction into the microcomputers aimed at the particular microcomputer HC11 produced by Motorola company. There are the parts of microcomputer described - the central processing unit (CPU), the memory system, the bus system and I/O ports.
There is the pivot part in the second part of the work. There are two creating tests apllications confronted. Finally for the disposal is recommended the database Moodle. This way of students testing should be used to the student´s revise and to the getting comprehensive knowledges for the final exams. There are selected chapters processed as the presentation while using the Microsoft PowerPoint.
Klíčová slova
mikropočítač, cíl, firma Motorola, databáze Moodle, centrální procesorová jednotka (CPU), paměť dat a programů, komunikační kanály, vstupně výstupní port.
Klíčová slova v angličtině
microcomputer, aim, Motorola company, database Moodle, the central processing unit (CPU), the memory system, the bus system, input/output port.
Rozsah průvodní práce
66 s., 6 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce bylo vytvořit dílčí prostředky pro elektronickou podporu výuky předmětu Mikropočítače. Je zpracován úvod do problematiky mikropočítačů se zaměřením na konkrétní mikropočítač firmy Motorola HC11. Jsou popsány součásti mikropočítače - centrální procesorová jednotka, paměť dat a programů, komunikační kanály a vstupně výstupní porty.
Stěžejní část práce je obsažena v druhé části, ve které byly porovnány dvě aplikace pro vytváření testů pro kontrolní činnost zvládnutí přednášené látky posluchači. Tyto aplikace jsou porovnány a je doporučena k použití jedna z nich - prostředí Moodle. Tento způsob testování studentů může sloužit jednak pro přípravu studentů na zkoušku a jednak umožňuje získat přehledové znalosti studentů pro celkové závěrečné hodnocení.V rámci práce jsou dále zpracovány vybrané kapitoly formou prezentace v prostředí Power Pointu.
Anotace v angličtině
The aim of the work was to create the educucation electronic support sub-framework for the subject Microcomputers. There is processed the introduction into the microcomputers aimed at the particular microcomputer HC11 produced by Motorola company. There are the parts of microcomputer described - the central processing unit (CPU), the memory system, the bus system and I/O ports.
There is the pivot part in the second part of the work. There are two creating tests apllications confronted. Finally for the disposal is recommended the database Moodle. This way of students testing should be used to the student´s revise and to the getting comprehensive knowledges for the final exams. There are selected chapters processed as the presentation while using the Microsoft PowerPoint.
Klíčová slova
mikropočítač, cíl, firma Motorola, databáze Moodle, centrální procesorová jednotka (CPU), paměť dat a programů, komunikační kanály, vstupně výstupní port.
Klíčová slova v angličtině
microcomputer, aim, Motorola company, database Moodle, the central processing unit (CPU), the memory system, the bus system, input/output port.
Zásady pro vypracování
1. Seznamte se s problematikou probíranou v rámci přednášek předmětu Mikropočítače.
2. Na základě dohody s vedoucím práce zpracujte návrh prostředí pro presentaci v PowerPiontu.
3. Zpracujte animované presentace zadaných kapitol z dané problematiky.
4. Prostudujte možnosti programového vybavení pro testování znalostí studentů.
5 Po dohodě s vedoucím práce připravte podklady pro testovací program a po zavedení do systému ověřte jeho funkčnost.
Zásady pro vypracování
1. Seznamte se s problematikou probíranou v rámci přednášek předmětu Mikropočítače.
2. Na základě dohody s vedoucím práce zpracujte návrh prostředí pro presentaci v PowerPiontu.
3. Zpracujte animované presentace zadaných kapitol z dané problematiky.
4. Prostudujte možnosti programového vybavení pro testování znalostí studentů.
5 Po dohodě s vedoucím práce připravte podklady pro testovací program a po zavedení do systému ověřte jeho funkčnost.
Seznam doporučené literatury
1. Vašek, V.:Pomůcky pro přednášky z předmětu Mikropočítače. Interní pomůcky FT UTB, Zlín 2005.
2. Rozehnal, Z.: Mikrokontroléry HC 11. BEN - technická literatura, Praha 2001.
3. Vašek, V., Vašek, L.: Programování mikropočítačů. FT VUT v Brně, Zlín 1989.
4. Vlach, J.: Počítačová rozhraní. BEN technická literatura, Praha 2000.
5. Vlach, J.: Řízení a vizualizace technologických procesů. BEN technická literatura, Praha 1999.
6. Pechal, S.: Monolitické mikropočítače. BEN technická literatura, Praha 1998.
Seznam doporučené literatury
1. Vašek, V.:Pomůcky pro přednášky z předmětu Mikropočítače. Interní pomůcky FT UTB, Zlín 2005.
2. Rozehnal, Z.: Mikrokontroléry HC 11. BEN - technická literatura, Praha 2001.
3. Vašek, V., Vašek, L.: Programování mikropočítačů. FT VUT v Brně, Zlín 1989.
4. Vlach, J.: Počítačová rozhraní. BEN technická literatura, Praha 2000.
5. Vlach, J.: Řízení a vizualizace technologických procesů. BEN technická literatura, Praha 1999.
6. Pechal, S.: Monolitické mikropočítače. BEN technická literatura, Praha 1998.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomantka prezentovala před komisí pro Státní závěrečné zkoušky cíle, postup řešení, výsledky a závěry své bakalářské práce. Členové komise pro SZZ vznesli následující dotazy:
1. Proč nemáte srovnání prezentováno formou tabulky? (doc. Farana)
2. Kolik otázek jste vytvořila? (doc. Farana)
3. Který systém doporučíte? (doc. Farana)
Diplomant pohotově odpověděl na všechny položené dotazy.