Tato bakalářská práce je analýzou marketingového prostředí SLL Janské Lázně, které vyu-žívají pro léčbu především přírodní léčivé zdroje a klimatické podmínky.
Teoretická část se zabývá popisem vnějšího, blízkého a vnitřního prostředí. Dále nástroji analýzy marketingového prostředí, konkrétně SWOT, PEEST analýzou a Porterovým mo-delem konkurenčních sil.
Praktická část obsahuje dotazníkové šetření zaměřené na názor pacientů na kvalitu posky-tovaných služeb a vypracované výše uvedené analýzy doplněné o 4P marketingového mi-xu. Po provedených analýzách následují závěry a doporučení, které vedou k vyšší konku-rence schopnosti na trhu.
Anotace v angličtině
This thesis is an analysis of marketing environment SLL Janské Lázně, which utilized alive, especially for the treatment of natural medicinal resources and climatic conditions.
The theoretical part describes the external, internal, and the nearby environment. Further analysis tools marketing environment, namely the SWOT, PEEST analysis and Porter´s competitive forces model.
The practical part includes a questionnaire aimed at patients views on quality of service provided and prepared by the above analysis together with the 4P marketing mix. Fol-lowing the analysis carried out followed by conclusions and recommendations that lead to greater competitiveness of the market.
Klíčová slova
Marketingové prostředí, marketingový mix, analýza, konkurence, konkurence schopnost.
Tato bakalářská práce je analýzou marketingového prostředí SLL Janské Lázně, které vyu-žívají pro léčbu především přírodní léčivé zdroje a klimatické podmínky.
Teoretická část se zabývá popisem vnějšího, blízkého a vnitřního prostředí. Dále nástroji analýzy marketingového prostředí, konkrétně SWOT, PEEST analýzou a Porterovým mo-delem konkurenčních sil.
Praktická část obsahuje dotazníkové šetření zaměřené na názor pacientů na kvalitu posky-tovaných služeb a vypracované výše uvedené analýzy doplněné o 4P marketingového mi-xu. Po provedených analýzách následují závěry a doporučení, které vedou k vyšší konku-rence schopnosti na trhu.
Anotace v angličtině
This thesis is an analysis of marketing environment SLL Janské Lázně, which utilized alive, especially for the treatment of natural medicinal resources and climatic conditions.
The theoretical part describes the external, internal, and the nearby environment. Further analysis tools marketing environment, namely the SWOT, PEEST analysis and Porter´s competitive forces model.
The practical part includes a questionnaire aimed at patients views on quality of service provided and prepared by the above analysis together with the 4P marketing mix. Fol-lowing the analysis carried out followed by conclusions and recommendations that lead to greater competitiveness of the market.
Klíčová slova
Marketingové prostředí, marketingový mix, analýza, konkurence, konkurence schopnost.
Na základě charakteristiky firmy a její strategie analyzovat vnitřní a vnější prostředí firmy s důrazem na hrozby, kterým by se měla firma vyhnout, případně najít způsob jak jim čelit.
Následně analyzovat konkrétní konkurenci a pomoci tak podniku v boji o výhodné postavení na trhu.
Zásady pro vypracování
Na základě charakteristiky firmy a její strategie analyzovat vnitřní a vnější prostředí firmy s důrazem na hrozby, kterým by se měla firma vyhnout, případně najít způsob jak jim čelit.
Následně analyzovat konkrétní konkurenci a pomoci tak podniku v boji o výhodné postavení na trhu.
Seznam doporučené literatury
[1] KOTLER, P. Marketing management. 7.vyd. Praha: Victoria Publishing a. s., 1992. 789 s. ISBN 80-85605-08-2 \vsp{1,5mm}
[2] KOTLER, P. Moderní marketing. 4. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2 \vsp{1,5mm}
[3] SVĚTLÍK, J. Marketing - cesta k trhu. Plezeň: Aleš Čeněk, s. r. o., 2005. 340 s. ISBN 80-86898-48-2 \vsp{1,5mm}
[4] TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2009. 240 s. ISBN 978-80-7400-098-0 \vsp{1,5mm}
Další literatura dle doporučení vedoucího práce. \vsp{1,5mm}
Seznam doporučené literatury
[1] KOTLER, P. Marketing management. 7.vyd. Praha: Victoria Publishing a. s., 1992. 789 s. ISBN 80-85605-08-2 \vsp{1,5mm}
[2] KOTLER, P. Moderní marketing. 4. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2 \vsp{1,5mm}
[3] SVĚTLÍK, J. Marketing - cesta k trhu. Plezeň: Aleš Čeněk, s. r. o., 2005. 340 s. ISBN 80-86898-48-2 \vsp{1,5mm}
[4] TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2009. 240 s. ISBN 978-80-7400-098-0 \vsp{1,5mm}
Další literatura dle doporučení vedoucího práce. \vsp{1,5mm}
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Čím je prostředí těchto lázní specifické oproti obdobným lázním?
- státní, umístěny v horách
Oponent - SWOT analýza - sdělte vlastní zkušenosti z jejího použití.
Petruf - Co znamenají slova ve zkratce SWOT?
Buňka - Co si představujete pod pojmem wellness služby?