Obsahem této diplomové práce je projekt, který se zaměřuje na zvýšení návštěvnosti malé-ho zlínského divadla. Ve Zlíně, až do roku 2004, fungovala pouze jedna divadelní scéna. Divadlo Malá scéna Zlín vzniklo z iniciativy bývalých absolventů dramatického kroužku Základní umělecké školy ve Zlíně s cílem nabídky alternativní scény zlínským divákům. V dnešní době je z něj profesionální divadlo s kvalitním repertoárem a neméně kvalitním uměleckým souborem. Divadelní produkce v budově Malé scény mají ve Zlíně velkou tra-dici, na kterou se toto malé divadlo snaží navázat. Bohužel až doposud nedokázalo toto divadlo dosáhnout takové návštěvnosti, která by byla provoz a image dostačující. Tato di-plomová práce se pokusí najít řešení v podobě využití nástrojů marketingového mixů ke zvýšení návštěvnosti tohoto divadla a nastavit marketingové aktivity i pro další období.
Anotace v angličtině
The content of this thesis is a project to increase the attendance of a small theatre in Zlín. Until year 2004 acted only one theatre in Zlín. Divadlo Malá scéna Zlín was founded by initiative of graduates the dramatic group of Elementary Music School in Zlín. The primary aim was offer to people an alternative performance in Zlín. Today is a professional theatre with high-quality repertoire and great actors. Theatrical production in the building of small scenes has a great tradition in Zlín. Unfortunately theatre attendance is still not high enough for his image and for expensive operating of theatre. This thesis will try to find solutions by using the tools of the marketing mix to increase the attendance of the theatre and specify marketing activities for the next period.
Klíčová slova
marketing, divadelní trh, marketingový mix, SWOT analýza, PEST analýza, dotazník.
Klíčová slova v angličtině
marketing, theatre market, marketing mix, SWOT analyse, PEST analyse, questionnaire.
Rozsah průvodní práce
110 s, 6 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Obsahem této diplomové práce je projekt, který se zaměřuje na zvýšení návštěvnosti malé-ho zlínského divadla. Ve Zlíně, až do roku 2004, fungovala pouze jedna divadelní scéna. Divadlo Malá scéna Zlín vzniklo z iniciativy bývalých absolventů dramatického kroužku Základní umělecké školy ve Zlíně s cílem nabídky alternativní scény zlínským divákům. V dnešní době je z něj profesionální divadlo s kvalitním repertoárem a neméně kvalitním uměleckým souborem. Divadelní produkce v budově Malé scény mají ve Zlíně velkou tra-dici, na kterou se toto malé divadlo snaží navázat. Bohužel až doposud nedokázalo toto divadlo dosáhnout takové návštěvnosti, která by byla provoz a image dostačující. Tato di-plomová práce se pokusí najít řešení v podobě využití nástrojů marketingového mixů ke zvýšení návštěvnosti tohoto divadla a nastavit marketingové aktivity i pro další období.
Anotace v angličtině
The content of this thesis is a project to increase the attendance of a small theatre in Zlín. Until year 2004 acted only one theatre in Zlín. Divadlo Malá scéna Zlín was founded by initiative of graduates the dramatic group of Elementary Music School in Zlín. The primary aim was offer to people an alternative performance in Zlín. Today is a professional theatre with high-quality repertoire and great actors. Theatrical production in the building of small scenes has a great tradition in Zlín. Unfortunately theatre attendance is still not high enough for his image and for expensive operating of theatre. This thesis will try to find solutions by using the tools of the marketing mix to increase the attendance of the theatre and specify marketing activities for the next period.
Klíčová slova
marketing, divadelní trh, marketingový mix, SWOT analýza, PEST analýza, dotazník.
Klíčová slova v angličtině
marketing, theatre market, marketing mix, SWOT analyse, PEST analyse, questionnaire.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Vypracujte literární rešerši vztahující se k marketingovému mixu s aspektem na divadelnictví.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav využívání nástrojů marketingového mixu v Divadle Malá scéna Zlín.
Vypracujte projekt využití nástrojů marketingového mixu na zvýšení návštěvnosti Divadla Malá scéna Zlín.
Projekt podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Vypracujte literární rešerši vztahující se k marketingovému mixu s aspektem na divadelnictví.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav využívání nástrojů marketingového mixu v Divadle Malá scéna Zlín.
Vypracujte projekt využití nástrojů marketingového mixu na zvýšení návštěvnosti Divadla Malá scéna Zlín.
Projekt podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] DVOŘÁK, J. Kreativní management aneb O divadle jinak. 2. vyd. Praha: Pražská scéna, 2004. 337 s. ISBN 80-86102-53-X.
[2] HANNAGAN, T. J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha: Management Press, 1996. 205 s. ISBN 80-85943-07-7.
[3] KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
[4] OGILVY, D. Ogilvy o reklamě. 4. vyd. Praha: Management Press, 2007. 223 s. ISBN 978-80-7261-154-6.
Seznam doporučené literatury
[1] DVOŘÁK, J. Kreativní management aneb O divadle jinak. 2. vyd. Praha: Pražská scéna, 2004. 337 s. ISBN 80-86102-53-X.
[2] HANNAGAN, T. J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha: Management Press, 1996. 205 s. ISBN 80-85943-07-7.
[3] KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
[4] OGILVY, D. Ogilvy o reklamě. 4. vyd. Praha: Management Press, 2007. 223 s. ISBN 978-80-7261-154-6.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Je správné mluvit o návštěvnosti nebo o příjmu jako cíle divadla? (doc. Lipták)
Na koho je přimárně zaměřena reklamová kampaň? Co to je soukromé představení? (dr. Kolčavová)
Provádíte tiskové zprávy? (ing. Říha)