Diplomová práce se zabývá lidskou komunikací v prostředí internetu, jejími proměnami a specifickými rysy. Teoretická část je zaměřena na lidskou a elektronickou komunikaci. Uvádí některá z vybraných komunikačních prostředí. V praktické části je proveden výzkum povědomí internetové komunikace.
Anotace v angličtině
This thesis deals with human communication in the Internet environment, its changes and specific features. The theoretical part is focused on human and electronic communication. It presents some of the selected communication environment. In the practical part is made a research of awareness of the Internet communication.
human communication, electronic communication, Internet, Netiquette, emoticons, acronyms
Rozsah průvodní práce
104 s. ,12s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá lidskou komunikací v prostředí internetu, jejími proměnami a specifickými rysy. Teoretická část je zaměřena na lidskou a elektronickou komunikaci. Uvádí některá z vybraných komunikačních prostředí. V praktické části je proveden výzkum povědomí internetové komunikace.
Anotace v angličtině
This thesis deals with human communication in the Internet environment, its changes and specific features. The theoretical part is focused on human and electronic communication. It presents some of the selected communication environment. In the practical part is made a research of awareness of the Internet communication.
human communication, electronic communication, Internet, Netiquette, emoticons, acronyms
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti komunikace v prostředí internetu.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu používání internetové komunikace.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti komunikace v prostředí internetu.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu používání internetové komunikace.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DEVITO, Joseph A. Základy mezilidské komunikace. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. 502 s. Expert. ISBN 978-80-247-2018-0.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. 207 s. Přeloženo ze slovenštiny. ISBN 80-85931-79-6.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOPECKÝ, Kamil. Moderní trendy v e-komunikaci. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 2007. 98 s. ISBN 978-80-85783-78-0.
MAŇÁK, Josef. Cesty pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2004. 78 s. ISBN 80-7315-078-6.
NEUGEBAUER, Tomáš. Nová pravidla písemné a elektronické komunikace. 1. vyd. Kralice na Hané : Computer Media, 2009. 136 s. ISBN 978-80-7402-011-7.
RYBKA, Michal. Jak komunikovat elektronicky. 1. vyd. Praha : Grada, 2002. 92 s. ISBN 8024702088.
SKALKOVÁ, Jarmila, et al. Úvod do metodologie a metod pedagogického výzkumu. 2. dopl. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1985. 209 s.
ŠVAŘÍČEK, Roman. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 1. vyd. Praha : Portál, 2007. 377 s. ISBN 978-80-7367-313-0.
VYBÍRAL, Zdeněk. Psychologie lidské komunikace. 1. vyd. Praha : Portál, 2000. 263 s. ISBN 80-7178-291-2.
Seznam doporučené literatury
DEVITO, Joseph A. Základy mezilidské komunikace. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. 502 s. Expert. ISBN 978-80-247-2018-0.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. 207 s. Přeloženo ze slovenštiny. ISBN 80-85931-79-6.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOPECKÝ, Kamil. Moderní trendy v e-komunikaci. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 2007. 98 s. ISBN 978-80-85783-78-0.
MAŇÁK, Josef. Cesty pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2004. 78 s. ISBN 80-7315-078-6.
NEUGEBAUER, Tomáš. Nová pravidla písemné a elektronické komunikace. 1. vyd. Kralice na Hané : Computer Media, 2009. 136 s. ISBN 978-80-7402-011-7.
RYBKA, Michal. Jak komunikovat elektronicky. 1. vyd. Praha : Grada, 2002. 92 s. ISBN 8024702088.
SKALKOVÁ, Jarmila, et al. Úvod do metodologie a metod pedagogického výzkumu. 2. dopl. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1985. 209 s.
ŠVAŘÍČEK, Roman. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 1. vyd. Praha : Portál, 2007. 377 s. ISBN 978-80-7367-313-0.
VYBÍRAL, Zdeněk. Psychologie lidské komunikace. 1. vyd. Praha : Portál, 2000. 263 s. ISBN 80-7178-291-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant odprezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své diplomové práce. Součástí prezentace byla praktická ukázka. Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta diplomové práce. Diplomant postupně odpověděl na otázky oponenta práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) Mgr. Chudý: Jak jste prakticky provedl vlastní výzkum?
2) Prof. Musil: Existuje psychologické vysvětlení oblíbenosti Facebooku?
3) Prof. Musil: Čím byla ovlivněna spolupráce autora s vedoucím práce?
4) Ing. Bližňák: Za výhodu respondenti uvedli možnost přenášení emočního stavu komunikujících stran.