Tato práce si klade za cíl vytvořit sadu výukových lekcí s programem Adobe Pho-toshop, určenou pro výuku na střední škole. Lekce budou didakticky zpracovány, nasazeny ve výuce, evaluovány a vytvořeny v elektronické podobě.
Teoretická část práce se zabývá přiblížením vlastností programu Adobe Photoshop jako průmyslového standardu pro práci s rastrovým obrazem, osvětlením problematiky didaktiky informatiky a výuky za pomoci e-learningových materiálů.
V praktické části práce je popsána sada připravených lekcí pro pokročilé z hlediska konkrétních postupů využitelných v praxi při práci s programem.
V závěru jsou prezentovány dosažené výsledky a je zde nastíněno řešení problémů a situací vzniklých při výuce.
Anotace v angličtině
This work is propose to create a set of courses with Adobe Photoshop, designed for teaching on high school. Lessons will didactic processed, use in lessons and create as digi-tal file.
The theoretic part of work deal with explain of Adobe Photoshop as manufacturing standart for working with raster images, explanation of problems with didactics in infor-mation science and teaching with e-learn´s materials.
Tha practical part consist of set with prepared lessons for advanced user. It mean concrete precedures usable in work with program.
In the conclusion are the achievements and describe solution of problems and si-tuations in program during lesson.
Graphic editor, Didactics of informatics, teaching, tutorials, graphics.
Rozsah průvodní práce
95
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce si klade za cíl vytvořit sadu výukových lekcí s programem Adobe Pho-toshop, určenou pro výuku na střední škole. Lekce budou didakticky zpracovány, nasazeny ve výuce, evaluovány a vytvořeny v elektronické podobě.
Teoretická část práce se zabývá přiblížením vlastností programu Adobe Photoshop jako průmyslového standardu pro práci s rastrovým obrazem, osvětlením problematiky didaktiky informatiky a výuky za pomoci e-learningových materiálů.
V praktické části práce je popsána sada připravených lekcí pro pokročilé z hlediska konkrétních postupů využitelných v praxi při práci s programem.
V závěru jsou prezentovány dosažené výsledky a je zde nastíněno řešení problémů a situací vzniklých při výuce.
Anotace v angličtině
This work is propose to create a set of courses with Adobe Photoshop, designed for teaching on high school. Lessons will didactic processed, use in lessons and create as digi-tal file.
The theoretic part of work deal with explain of Adobe Photoshop as manufacturing standart for working with raster images, explanation of problems with didactics in infor-mation science and teaching with e-learn´s materials.
Tha practical part consist of set with prepared lessons for advanced user. It mean concrete precedures usable in work with program.
In the conclusion are the achievements and describe solution of problems and si-tuations in program during lesson.
Graphic editor, Didactics of informatics, teaching, tutorials, graphics.
Zásady pro vypracování
Přibližte vlastnosti programu Adobe Photoshop, jako průmyslového standardu pro práci s rastrovým obrazem.
Prezentujte problematiku didaktiky informatiky.
Vytvořte sadu výukových lekcí, jež budou obsahem určeny pro pokročilé studenty na střední škole.
Vytvořte materiální podklad pro vyučujícího pedagoga.
Uveďte lekce do výuky. Evaluujte celý postup a průběh výuky.
Nastiňte případné řešení problémovějších situací vzniklých ve výuce.
Zásady pro vypracování
Přibližte vlastnosti programu Adobe Photoshop, jako průmyslového standardu pro práci s rastrovým obrazem.
Prezentujte problematiku didaktiky informatiky.
Vytvořte sadu výukových lekcí, jež budou obsahem určeny pro pokročilé studenty na střední škole.
Vytvořte materiální podklad pro vyučujícího pedagoga.
Uveďte lekce do výuky. Evaluujte celý postup a průběh výuky.
Nastiňte případné řešení problémovějších situací vzniklých ve výuce.
Seznam doporučené literatury
Davis, Jack: Photoshop: velká kniha úprav digitální fotografie, Vydavatelství Zoner Press, Brno, 2005.
Eismann, Katrin: Photoshop: retušování a korekce digitální fotografie, Vydavatelství Zoner Press, Brno, 2004.
Adobe Creative Team: Adobe Photoshop CS4: Oficiální výukový kurz, Vydavatelství Computer Press, Brno, 2009.
Adobe Systems Incorporated: Adobe Photoshop CS2 - Oficiální výukový kurz, Vydavatelství SoftPress, Praha, 2005.
Baumann Hans D: Adobe Photoshop: Fotomontáže, Vydavatelství Computer Press, Brno, 2007.
Scott Kelby: Adobe Photoshop: Kniha plná triků, Vydavatelství Computer Press, Brno, 2009.
Seznam doporučené literatury
Davis, Jack: Photoshop: velká kniha úprav digitální fotografie, Vydavatelství Zoner Press, Brno, 2005.
Eismann, Katrin: Photoshop: retušování a korekce digitální fotografie, Vydavatelství Zoner Press, Brno, 2004.
Adobe Creative Team: Adobe Photoshop CS4: Oficiální výukový kurz, Vydavatelství Computer Press, Brno, 2009.
Adobe Systems Incorporated: Adobe Photoshop CS2 - Oficiální výukový kurz, Vydavatelství SoftPress, Praha, 2005.
Baumann Hans D: Adobe Photoshop: Fotomontáže, Vydavatelství Computer Press, Brno, 2007.
Scott Kelby: Adobe Photoshop: Kniha plná triků, Vydavatelství Computer Press, Brno, 2009.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomantka odprezentovala před komisí hlavní cíle a výsledky své diplomové práce. Součástí prezentace byla praktická ukázka. Následně byla studentka seznámena s posudky vedoucího a oponenta diplomové práce. Diplomantka postupně odpověděla na otázky oponenta práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) Ing. Chramcov: Co vás vedlo použít statické obrázky a texty místo animací ve vytvořených tutoriálech?
2) Ing. Bližňák: Je dle Vašeho názoru pro výukové účely vhodné použití programu Adobe Photoshop?