Diplomová práce je zaměřena na problematiku komunikace s klienty (obchodními partnery) a přístupu k nim. V teoretické části jsou popsána všeobecná pravidla, zásady a metody správné komunikace při obchodním jednání. Praktická část diplomové práce předkládá průběh a výsledky výzkumného šetření zaměřeného na zjištění použitelnosti různých druhů metod na rozdílných typech klientů. Přínos diplomové práce je možno spatřit v její použitelnosti ke školení nových obchodních zástupců u nadnárodní společnosti.
Anotace v angličtině
My theses is focused on problem issues of communication with clients (business partners) and attitude to them. In the theoretical part there are general rules, principles and methods described used for the right communication in the trade negotiation. The practical part submitted the process and results of the research operating focused on discovering usage of many different kinds of methods o different kinds of clients. The gain of my theses is possible to see in its usage for education and training for new sales representative in huge international company.
Klíčová slova
Komunikace, zpětná vazba, obchodní jednání, aktivní naslouchání, typy osobností, klient.
Klíčová slova v angličtině
Communication, feed back, trade negotiation, active harking, types of individuality, client.
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na problematiku komunikace s klienty (obchodními partnery) a přístupu k nim. V teoretické části jsou popsána všeobecná pravidla, zásady a metody správné komunikace při obchodním jednání. Praktická část diplomové práce předkládá průběh a výsledky výzkumného šetření zaměřeného na zjištění použitelnosti různých druhů metod na rozdílných typech klientů. Přínos diplomové práce je možno spatřit v její použitelnosti ke školení nových obchodních zástupců u nadnárodní společnosti.
Anotace v angličtině
My theses is focused on problem issues of communication with clients (business partners) and attitude to them. In the theoretical part there are general rules, principles and methods described used for the right communication in the trade negotiation. The practical part submitted the process and results of the research operating focused on discovering usage of many different kinds of methods o different kinds of clients. The gain of my theses is possible to see in its usage for education and training for new sales representative in huge international company.
Klíčová slova
Komunikace, zpětná vazba, obchodní jednání, aktivní naslouchání, typy osobností, klient.
Klíčová slova v angličtině
Communication, feed back, trade negotiation, active harking, types of individuality, client.
Zásady pro vypracování
Nadefinujte pravidla a zásady pro správnou a úspěšnou komunikaci.
Rozfázujte obchodní jednání od přípravy až po samotné jednání.
Popište různé druhy metod použitelných při komunikaci v obchodním jednání.
Proveďte výzkumné šetření (zadání, průběh, vyhodnocení a závěr) pro zjištění použitelnosti různých metod na rozdílných typech klientů.
Vytvořte výukový kurz v prostředí moodle, který bude sloužit studentům k pochopení určité části daného tématu.
Zásady pro vypracování
Nadefinujte pravidla a zásady pro správnou a úspěšnou komunikaci.
Rozfázujte obchodní jednání od přípravy až po samotné jednání.
Popište různé druhy metod použitelných při komunikaci v obchodním jednání.
Proveďte výzkumné šetření (zadání, průběh, vyhodnocení a závěr) pro zjištění použitelnosti různých metod na rozdílných typech klientů.
Vytvořte výukový kurz v prostředí moodle, který bude sloužit studentům k pochopení určité části daného tématu.
Seznam doporučené literatury
MIKULÁŠTÍK, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. 2003. 361 s. ISBN 80-247-0650-4.
GÜNTER, Greff. 13 účinných strategií pro obchodní vyjednávání. 2006. 162 s. ISBN 80-247-1312-8.
SCHARLAU, Christine. Techniky vedení rozhovoru - Zdokonalte své komunikační dovednosti. 2008. 208 s. ISBN 978-80-247-2234-4.
KRAUS, Bohuslav. Základy sociální pedagogiky. 2008. 215 s. ISBN 80-247-1222-9.
KOHOUTEK, Rudolf. Metoda dotazníku pro pedagogy. 1998. 30 s. ISBN 80-7204-067-7.
Seznam doporučené literatury
MIKULÁŠTÍK, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. 2003. 361 s. ISBN 80-247-0650-4.
GÜNTER, Greff. 13 účinných strategií pro obchodní vyjednávání. 2006. 162 s. ISBN 80-247-1312-8.
SCHARLAU, Christine. Techniky vedení rozhovoru - Zdokonalte své komunikační dovednosti. 2008. 208 s. ISBN 978-80-247-2234-4.
KRAUS, Bohuslav. Základy sociální pedagogiky. 2008. 215 s. ISBN 80-247-1222-9.
KOHOUTEK, Rudolf. Metoda dotazníku pro pedagogy. 1998. 30 s. ISBN 80-7204-067-7.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant odprezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své diplomové práce. Součástí prezentace nebyla praktická ukázka. Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta diplomové práce. Diplomant postupně odpověděl na otázky oponenta práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) Prof. Musil: Konkrétní inspirace typu osobnosti podle autorky Šmídrové.
2) Prof. Musil: Jsou uvedené typy konkrétním originálním výsledkem práce?
3) RNDr. Ostravský: Jak souvisí Vaše diplomová práce s informatikou?