Téma bakalářské práce je Syndrom CAN. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá vysvětlením pojmového aparátu v oblasti syndromu CAN, základním rozčleněním týrání, zneužívání a zanedbávání. Teoretická část je rozčleněna do čtyř kapitol, které popisují dítě z pohledu historie, pojem syndromu CAN, příčiny vzniku syndromu, formy a projevy syndromu, prevence a péče o dítě postižené syndromem CAN. Praktická část zpracovává informace o znalostech a informovanosti o syndromu CAN u dětí na 1. stupni ZŠ. Sociální šetření bylo provedeno dotazníkovou metodou, určenou pro žáky 1. stupně Základní školy ve Zdicích. Cílem kvantitativního šetření je odhalit stupeň informovanosti o jednotlivých formách a projevech syndromu CAN u dětí na prvním stupni základní školy.
Anotace v angličtině
The syndrom CAN is the topic of this bachelor thesis. The thesis is divided into theoretical and practical sections. The theoretical section analyses /is concentrated in/ the explication of term apparatuses in the field of the CAN Syndrom, that is, it is divided basically into torture, abuse and negligence sections
The theoretical section comprises of four chapters, describing a child from the historical point view, the CAN syndrom term, its appearance causes, forms and performances, and its prevention and child care affected by the CAN syndrom.
In the practical section the information about the knowledge of the CAN Syndrom in children at basic schools has been worked out. The broad research of the social background has been made through a questionaire for the Basic School in Zdice. The quantitative search aiming was to reveal the information degree on the CAN syndrom particular forms and performances in children at basic schools.
Klíčová slova
dítě, deprivace, intervence, sexuální zneužívání, syndrom CAN, týrání, viktimizace
Klíčová slova v angličtině
child, deprivation, intervention, sexual abuse CAN syndrom, child abuse, victimization
Rozsah průvodní práce
64 s., 3 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Téma bakalářské práce je Syndrom CAN. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá vysvětlením pojmového aparátu v oblasti syndromu CAN, základním rozčleněním týrání, zneužívání a zanedbávání. Teoretická část je rozčleněna do čtyř kapitol, které popisují dítě z pohledu historie, pojem syndromu CAN, příčiny vzniku syndromu, formy a projevy syndromu, prevence a péče o dítě postižené syndromem CAN. Praktická část zpracovává informace o znalostech a informovanosti o syndromu CAN u dětí na 1. stupni ZŠ. Sociální šetření bylo provedeno dotazníkovou metodou, určenou pro žáky 1. stupně Základní školy ve Zdicích. Cílem kvantitativního šetření je odhalit stupeň informovanosti o jednotlivých formách a projevech syndromu CAN u dětí na prvním stupni základní školy.
Anotace v angličtině
The syndrom CAN is the topic of this bachelor thesis. The thesis is divided into theoretical and practical sections. The theoretical section analyses /is concentrated in/ the explication of term apparatuses in the field of the CAN Syndrom, that is, it is divided basically into torture, abuse and negligence sections
The theoretical section comprises of four chapters, describing a child from the historical point view, the CAN syndrom term, its appearance causes, forms and performances, and its prevention and child care affected by the CAN syndrom.
In the practical section the information about the knowledge of the CAN Syndrom in children at basic schools has been worked out. The broad research of the social background has been made through a questionaire for the Basic School in Zdice. The quantitative search aiming was to reveal the information degree on the CAN syndrom particular forms and performances in children at basic schools.
Klíčová slova
dítě, deprivace, intervence, sexuální zneužívání, syndrom CAN, týrání, viktimizace
Klíčová slova v angličtině
child, deprivation, intervention, sexual abuse CAN syndrom, child abuse, victimization
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti syndromu CAN.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti syndromu CAN.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DUNOVSKÝ, J., DYTRYCH, Z., MATÉJČEK, Z. a kol. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. GRADA. 1995. ISBN 80-7169-192-5
ŠPECIÁNOVÁ, Š. Ochrana týraného a zneužívaného dítěte, Praha, Linde. 2003. ISBN 80-86131-44-0
VANÍČKOVÁ, E., PROVAZNÍK, K., HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Sexuální zneužívání dětí. I. Díl. Praha. 1997. ISBN 80-7184-479-9
VANÍČKOVÁ, E. a kol. Sexuální násilí na dětech. Portál. 1999. ISBN 80-7178-286-6
WEISS, P. a kolektiv. Sexuální zneužívání, pachatelé a oběti. GRADA. 2000. ISBN 80-7169-795-8
Seznam doporučené literatury
DUNOVSKÝ, J., DYTRYCH, Z., MATÉJČEK, Z. a kol. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. GRADA. 1995. ISBN 80-7169-192-5
ŠPECIÁNOVÁ, Š. Ochrana týraného a zneužívaného dítěte, Praha, Linde. 2003. ISBN 80-86131-44-0
VANÍČKOVÁ, E., PROVAZNÍK, K., HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Sexuální zneužívání dětí. I. Díl. Praha. 1997. ISBN 80-7184-479-9
VANÍČKOVÁ, E. a kol. Sexuální násilí na dětech. Portál. 1999. ISBN 80-7178-286-6
WEISS, P. a kolektiv. Sexuální zneužívání, pachatelé a oběti. GRADA. 2000. ISBN 80-7169-795-8