Ve své bakalářské práci se zabývám syndromem ADHD (Attention Deficit Hyperactivity isorder - znamená porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou). Zajímá mne především oblast práce s dětmi s ADHD jak ve škole, tak v rodině. Popisuji zde projevy syndromu, správné způsoby a možnosti práce s dětmi s ADHD. V praktické části jsem se zaměřila na zmapování současného stavu a kvality spolupráce rodiny a školy při výchově dětí s ADHD. Hledám také oblasti, ve kterých je spolupráce problematická.
Anotace v angličtině
My bachelor work is focused on ADHD syndrome (Attention Deficit Hyperactivity Disorder). Mainly I am interested in field of work with children with ADHD syndrome in school and also in family. I describe symptoms of syndrome, correct ways and possibilities of work with children with ADHD syndrome. In practical part of my work I am focusing on describing present condition and quality of family and school cooperation in education of children with ADHD syndrome. I also search for problems of cooperation.
Klíčová slova
hyperaktivita, ADHD, syndrom ADHD, příznaky ADHD, spolupráce, rodina, škola, výchova dětí s ADHD, učební proces, individuální přístup, dotazník, výchovné zásady
Klíčová slova v angličtině
hyperactivity, ADHD, ADHD syndrome, symptoms of ADHD, cooperation, family, school, education of children with ADHD syndrome, education, individual access, question-form, education principles
Rozsah průvodní práce
70 s., 2 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci se zabývám syndromem ADHD (Attention Deficit Hyperactivity isorder - znamená porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou). Zajímá mne především oblast práce s dětmi s ADHD jak ve škole, tak v rodině. Popisuji zde projevy syndromu, správné způsoby a možnosti práce s dětmi s ADHD. V praktické části jsem se zaměřila na zmapování současného stavu a kvality spolupráce rodiny a školy při výchově dětí s ADHD. Hledám také oblasti, ve kterých je spolupráce problematická.
Anotace v angličtině
My bachelor work is focused on ADHD syndrome (Attention Deficit Hyperactivity Disorder). Mainly I am interested in field of work with children with ADHD syndrome in school and also in family. I describe symptoms of syndrome, correct ways and possibilities of work with children with ADHD syndrome. In practical part of my work I am focusing on describing present condition and quality of family and school cooperation in education of children with ADHD syndrome. I also search for problems of cooperation.
Klíčová slova
hyperaktivita, ADHD, syndrom ADHD, příznaky ADHD, spolupráce, rodina, škola, výchova dětí s ADHD, učební proces, individuální přístup, dotazník, výchovné zásady
Klíčová slova v angličtině
hyperactivity, ADHD, ADHD syndrome, symptoms of ADHD, cooperation, family, school, education of children with ADHD syndrome, education, individual access, question-form, education principles
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti výchovy dětí s ADHD.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu pro zmapování spolupráce rodiny a školy při výchově dětí s ADHD.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti výchovy dětí s ADHD.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu pro zmapování spolupráce rodiny a školy při výchově dětí s ADHD.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DRTÍLKOVÁ, I., ŠERÝ, O. et al. Hyperkinetická porucha: ADHD. 1. vyd. Praha: Galén, 2007. 268 s. ISBN 978-80-7262-419-5
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Máte neklidné, nesoustředěné dítě?: Metody práce s dětmi s LMD (ADHD, ADD) především pro učitele a vychovatele. 2. vyd. Praha: Nakladatelství D+H, 2007. 127 s. ISBN 978-80-903-869-1-4
MUNDEN, A. Poruchy pozornosti a hyperaktivita. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. 120 s. ISBN 80-7178-625-X
RIEFOVÁ, S. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole: Praktické postupy pro vyučování a výchovu dětí s ADHD. 1. vyd. Praha: Portál, 1999. 256 s. ISBN 80-7178-287-4
TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí: Jak je poznat a kdy se obrátit na odborníka. 1. vyd. Praha: Portál, 2001. 200 s. ISBN 80-7178-503-2
Seznam doporučené literatury
DRTÍLKOVÁ, I., ŠERÝ, O. et al. Hyperkinetická porucha: ADHD. 1. vyd. Praha: Galén, 2007. 268 s. ISBN 978-80-7262-419-5
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Máte neklidné, nesoustředěné dítě?: Metody práce s dětmi s LMD (ADHD, ADD) především pro učitele a vychovatele. 2. vyd. Praha: Nakladatelství D+H, 2007. 127 s. ISBN 978-80-903-869-1-4
MUNDEN, A. Poruchy pozornosti a hyperaktivita. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. 120 s. ISBN 80-7178-625-X
RIEFOVÁ, S. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole: Praktické postupy pro vyučování a výchovu dětí s ADHD. 1. vyd. Praha: Portál, 1999. 256 s. ISBN 80-7178-287-4
TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí: Jak je poznat a kdy se obrátit na odborníka. 1. vyd. Praha: Portál, 2001. 200 s. ISBN 80-7178-503-2